Raya yang Sempoi






Tradisi beraya aku selama bebelas tahun ni(since arwah abah 'pergi' and da bermastautin kat  Gombak)memang jarangla kat luar K.L.Bukan tak penah balik beraya ke Perak(kg.arwah abah) or Kedah(kg.mak den).Penah.Tuk belah arwah abah aku adalagi pun kat Parit Buntar...Tapi tula da jarang.Kiterang balik beraya juga tapi bukan on raya pertamala.Pagi raya tu wajib every year kat Gombak.Berkumpul kat rumah mak dulu.Memang sakan,kecoh,meriah,sesak gilerla!Da macam kenduri kalau lalu kat area umah mak aku pepagi raya petama tu.Nak2 time kemuncak pukul 10 camtu..penat(cos jadik bibik kat dapor)tapi best!

raya aku tahun lepas

Tahun ni,marathon raya aku TETAP macam selalu tapi di Rembau,N9la.Kata 'defeated'..so redho jala.(eceh).Raya aku tetap MERIAH oke,3hari 2 malam lagik!Da jenguk raya ke-3 tu baru balek ke Gombak.'Feel' raya memang da agak 'kureng'(cos da takdek baju raya-semua tunggu tuk dibasuh!Pastu tadek dah sesi mintak ampun reramai macam pepepagi raya yang selalutu..sobsob ) tapi wajib beraya balek beraya jugak ke Gombak hoke!En.lola sile jangan ngelat!


Patut bertolak awal pagi,tapi da membawak ke tengahari.On da way balik,si danial teponla to'tuk kesayangan bagitau da nak balek KL.Si to'tuk apalagi,nak sambut menantu baru ngan cucu kesayangan balek beraya...harusss masak!

gilergomakmuka.bapekatibedaklatepek...ker salah kemere?

Elok sampai melodi raya tenga bersiaran.Rezeki langkah kanan,makan tengahari terus.Style aku beraya kat umah mak di raya ke3.T-shirt free ihsan kak RM yang jadik peberet en.lola dipadankan ngan jeans lusuhnakmamps.Se'menggah'..kan?


Elok setel makan,bakal besan ngan menantu mak aku sampai nak beraya.Da janji nak katanya.Patutnya bakal menantu ja nak datang,tetiba mak ngan adik2nya pun nak ikut sama.Takpelakan,kata raya.Sempat gakla aku berbakti jadik 'bibik' terjun during raya kat umah mak aku neh.Sekian,kisah rayaku yang sempoi di Gombak.Walau dimanapun...TETAP 'bibik' vogue!Tolong...jangan jeles ya*TETIBE!*

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..