Men'DEKO'kan RAYA - Part1


Masok kali ni,da 2 tahun aku join bebudak corp.comm.kat ofis aku buat preparation,untuk jamuan hari raya.Tolong derang buat decoration sebenarnya.Untuk Open House,tapi bukan open house kat rumah yer kengkawan,di opis..Yer,tiap2 tahun opis aku akan buat event neh and invite all  the  VIPs  from bank,customer,ministry and opcos 'big boss' BNM untuk be'raye'..."Aiks,deko sendirik ka?Laaa kenapa tak appoint jek event planner?..." Bagus soklan tu aku memang suka menyamp*h giler!Jawapan dia,sebab kompeni aku neh sangatla "PEMURAH" and suka nak "MEMPERKEMBANGKAN kreativiti"(read : kede***) setap dia..ada paham??? *SILE BUAT2 PAHAM,kalo tak aku marah kang!*


Ini kat opis aku.Multipurpose Hall depa pangge.Panggilan lagi mesra ialah 'tengkat 7' cos dewan neh located kat tingkat tujoh bangunan opis aku.Bole tahan gakla besaunya.Nak sombat dalam 100-200 oang at one time tu memang tadek hal.Yang tak ak bestnya is becos da bertahun duk asikla buat open house kat sini.Da bosan.Tehingin gak nak merasa ber'open house' kat otel.Sekali-sekala kalo buat event opis kat lua..bukanker best?UDOH.Tak payah nak over berangan.Jangan HARAP!Nak buek camnokan,belanjawan 'ketat' buat ajek in-house.Jimat,jangan membazir,elakkan pembaziran! (puji...?perli..?LU PIKIRLA SENDIRIK!


Yang kat atas tu,theme colour kiterang this for this year.Ala2 bronze gitew.Theme deko lom finalize lagik.*MEMANG MASAK!*Kira semua men 'belasah' ja neh dulu..Giler memang giler.Kata raya..sumer duk still beraya sakan,naik opis balik pun da 20th.Event plak da scheduled on 27th.Tak ter'kangkang2' jadiknya nak menyiapkan semua within 7DAYS???Ala...da biasak da.GAMBLE.Tapi insyallah,kiterang memang kasik semua 'yang terbaeek dari ladang' *TETIBE* See the legla...kan?Nothing is impossible,cayok!



Walauapepun TETAP okeh.Keja baru jalan sikit,POSING wajib lebeh.Nak buat cemana,geng panitia (read :committees) aku neh memang semuanya spesies "camwhore".Nak2 lagi yang paling depan tuh..*GEDIK* muahahaha



Kami setat memulakan operasi deko,deko,deko neh officially on last Monday.Planning ngan ada few props untuk untuk deko neh da dibeli dari sebelum raya.So memang dalam initial plan executionnya nak kena setat by this week.Level seven tu sokmo banyak event,so taklehla nak buat awai2...Ateh neh sesi mengeledah harta karun belen2 deko last year.Berkotak2.Tu belom masok stock untuk bengbarang deko for this year punya lagik.Harap2 idokla 'tsunami' macam last year...



Sebelom bekerja lebeh keras,wajeeb pi isi perot penuh2 dulu time lunch.Memang mantappla dapat melepet,melantak,meroyan sambil bergelak ketawa ngan buddies2 yang merengs lagi wengggs2 kat cb kesayangan!




Lepas perots2 penuh diisi,pencarian material untuk deko pun dimulakan.Misi kami petang tu pi stock-up n tambah bengbarang yang tak cukup.Tapi tengokla..orang suruh carik barang untuk deko opis,yang si minah yang tak tahan godaan neh sempat lagik pi jenguk barang deko tuk rumah dia..Haih focus people..focus!


Kesan kefheeenatan kebuncitan,kekenyangan yang melampau menyebabkan 2fompuan neh ke'merengan' kejap.Tambah2 berpinau mata aku menengok kain yang berkoyan2 kat Nagoya!


Lepas pi Nagoya,final destination kami haritu aderla kat Mydin yang dekat ngan area Summit Hotel.Perrgh lama giler tak mai sini.Seperti biasa keme'lencongan' dari misi asal adalah simptom yang sangat biasa...Aku pun terjebakkk same.Owwhoops.Sempat lagik meng'test' selipar kaler fhink neh.Lapan hinggit jek reganyer.Somey tak????????*Aku takbelipungilerkoakunakpakaiselipar PFHINK????*

 To be continue............

Comments

  1. orang pempuan kalau pasal gi shopping memang selalu terlencong dari laluan asal kan..

    cuberlah join contest tu manalah tau ada rezeki dapat pi

    ReplyDelete
  2. Nina : Harusssssssssss!

    p/s:Tima kasih ya kamu

    ReplyDelete
  3. mcm sliper aku jek yg pink tuh ...uhuhuhuhuhuuuuu.... ko nyer taste mmg laa sama ngan aku kaaaannnnnn... :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..