4pasang,3malam










Aku bertolak balik ke Gombak pagi tadi..yer on pagi hari raya ke-3.Errm,raya lagi ker??Yer..raya still.Kata raya sebulan.Ni baru yang ke-3.Ok per.Ekceli banyak yang aku nak hapdate sepanjang 3 malam beraya kat Kg.Pilin,tapi tula...paler aku hang.Banyak norr story,berpinau.Tatau manasatu nak hapdate dulu...(giler belagak!)So sementara nak kasik paler aku kembali ke asal..ke keadaan bertenang..jom tengok pesen aku beraya tahun neh....(Bajet artis!Adeke yang nak tengok......?*muntooh*)




Nehla baju tema yang menjadik pilihan untuk raya aku tahun neh.Kaler tekois.Jumpa gak sepasang.Kire tercapaila hasrat aku nak kasik satu famili sedondon boria. Giler ayukan?Berselendang ala2 gadis melayu terakhir da pulak. *fhitam* Sangat semenggah..sungguh sopan,tapi bila tengok  tang kaki...FAIL!Ahahahahah


Persalinan (cehh) aku di malam raya petama.Pi beraya rumah pak sedara belah laki aku.Kepenatan beraya merayap dari tengahari sampai ke malam aku,n cos da malas nak gosok baju sebenarnya,sarungkan jek baju yang multipurpose(nak nampak ayu kalu,leh pakai ngan kain duyung,KONFEM ayu kayu!) neh ngan sua ala2 palazo.Baju raya taun biler dah luper tapi tetap kesukaan cos..Sempoii.


SILE abaikan muke kepenatan yang senget itu.FOKUSkan pada baju ala2 punjab suit yang santek itu.(santek..kah?)Baju yang laki ai sponsor neh,dipakai on Hari Raya ke-2.Aku suka design dia,tambah2 bila dipasangkan ngan seluar.Sangat sempoii.Tapi tang bahu agak kureng cos sponge bahu dia da macam gaban bila aku pakai.Keras ngan tebal norr.Kate beli ready made.Biasaklatu.MIL aku buat open house tengahari tu,tapi kiterang sempat lagi pi beraya ke rumah mak sedara belah laki aku time lunch tu.Ala dekat pun,lam kampung jugak..Balik umah,tak sempat nak tukar uniform "bibik" da ramai yang menanti kat depan umah MIL aku..Apalagi  belasah wat keja pakai baju neh terusla.Jadik "bibik" vogue jap..nyahh!

                                        

Ni baju kurung raya terakhir yang aku sarung sepanjang marathon raya 2 hari lepas.Time eh pi open house rumah pak sedara belah laki aku gak.Berapa banyak pak sedara da...?BANYAK.Betul.Aku pun still penin nak mengingat yang mana satu belah maknya,mana satu belah paknya.Lagi pulak semua satu kampung.Boleh undang fhitam okeh!Baju yang tak berapa nak baru neh dalama aku haruk pi opis.Bukan baju raya ek.Kalo aku cakap kainnyer laki aku beli ngan rega soploh hinggit kat bangla yang junjung kain tu korang pecaya tak?Sila percaya oke.Aku tengah cakap jujur.Tak perlu sebenarnya,berabis beratus beribu duit untuk sepasang kurung.Yang penting ko pakai rasa selesa,ko rasa perasan cantik aper ko kesah orang cakap??Soploh hengget punya kain pun bole nampak macam beribu rega,kalau kena cara kena gaya tau!

nota kaki : aku punya tak kena gaya kott,cos still nampak macam soploh hinggitnyer kain..kan?Ahaks!

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..