"TIME" of my life..

Its the TIME,all over again.And I HATE IT so much!Rasa macam disabled.Jadik macam manusia yang "paralyzed" if you get what i mean.Satu benda,perasaan and kejadian yang sangatla TAK best!Tapi apala daya aku nak melayan kuasa alam...*apekah tetibe alam???*Redho,dan tawaduk ajerla yang mampu.

And here i am today,on medical leave...again!Memangla tak elok sebenarnya in my "record" but then i know for sure that i seriously cant stand my cramped and drive all the way from Gombak to office in Kelana Jaya.Gila ngko.Kang tetibe kaki aku cramped    tenga2 jammed kat NKVE Dsara tu...amacam?Sapa nak rescue ranger aku??Tak payah wat pasal.Tambah2 lagi air-cond kat opis tu sejuk menggila mengalahkan Genting!Memang "keras" lagila aku jadiknya.Baikla lagi aku amek mc,melayan terpekik telolong,berguling kat atas katil kat umah neh.Tak susahkan oang.Ituja pun punca aku selalu mc *less than 10 in a year kire SELALU kerrr?*.

Besides than demam kritikal aku last Ramadhan,ni jala punca nak jadi aku mc pun.Aku susah nak sakit by nature.Alhamdulillah..syukran!Tapi kalo sekalik sakit memang..kaw2 punya.Macam demam aritu ar.Tsktsk..mintak simpang!My body need a break.Seriously.Neh pun da separuh hari 'tergolek' tak sedarkan diri melayan melawan kesakitan.I got to be strong.Takleh manja2kan badan ni sangat.Kinda weird,lately neh asikla kene "serang".Cramped all over.Berdiri pun tak leh.Something wrong somewhere?Or....hormone aku tak stabil?*eeh,pernah ker stabil??LEMPANG*Kesian laki ai,kalo dah "bendera merah"..meaning wish dia TAK granted lagiLAH...hmmmm


Entahla,doc suggest suruh aku amek EPO(Evening Primrose Oil)..siap perli tuh,"Constantly amek tau.Bukan masa rajin ja.Semua tu "long run" effect..sayang..".But still,aku akan jawab "Tengokla camne"...tapi dalam atila..ahahahaha.Mulala bila denga suruh makan tu,makan camni..skeptikal abesla ini perempuan!Pemalas pun peranan besar..masalah betulla aku neh!

Actually betul gak,aku da kene start considering supplements.Not to say that aku da 'kaput' or else.Just that  by next year m gonna touch my 3series..so ITS about time.Badan ni nak pakai lama per.."Guna" tak hengat..tapi "jagaan"...so-so jer kott.Sangatla, tak fairla..kan?Aku plak memang pemalas tahap giler *yer2 mengaku* biler bab2 makan supplement ka,jamu ka,or waima bitamen sekalipun!.Kesian badan aku.Tula kalo kunyah ais,memang laju,wajib tak tinggal.Sayur pulak tamo makan..memilih!Nasibla suka makan buah,.....kalo tak..tsktsktsk..tak tau nak cakap apedah!

Comments

  1. musim skrang..
    moga cepat sembuh yek..

    ReplyDelete
  2. mcm seyes jek bunyi..kene byk rest la cmne..tp klau dr gombak nk ke tmpt 2..mcm gile penat bontot..hahaha

    ReplyDelete
  3. emy/mamasuri : Maceh..

    bro dark : Agakla..tula jauh.Tak larat woh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..