Finale...

Ok..hari ni aku nak sambung balik al-kisah kebalikan kekampungan(read: balik kampung) haritu.Ala...dah finale neh,layankan jap eh!


Eh korang,on previous entri adatak aku bagitau yang kurung biru yang aku pakai on hari kejadian tu adelah baju MAK aku?Takdek..kan?.....Ape?Tak pecaya??Sumpah tak tipoola.Tu bukan baju aku.Haaa..nila nak dijadikan cerita...en.lola la yang beriya2 suruh aku pakai baju ni.Knowing me,aku ni memang spesies liat nak pakai kurung sebenarnya.Aku prefer lagi pakai yang berseluar.So aku bawakla ala2 punjab suit yang kaler 3D yang penah alu pakai time raya kat N9.Tenga bersiap mintak en.lola tolong zipkan belakang...terus TERCABUT!T.E.R.C.A.B.U.T oke.Totally!Memang jadi barebackla baju aku tu!Memang takleh diselamatkan ngan pin or wateva.Kena tukar the whole new zipper.Stress woh.Dala aku bawak sepasang tu..ja!Adeh..then mak aku lalu,aku tanya.."Mak ada baju kurung EXTRA tak??".Lawak tak soklan..aku?SOS weii,kritikal.Nak buat giler bole ja aku dengan selamba badaknya pakai t-shirt ngan jean tapikang 'melompat' plak mak aku nanti!So then,dengan tak banyak tanya mak aku ja kasik kurung biru dia..Pheww,naseeebla aku muat.Tapi bahu lariks tu standardla kan.Kalo aku nampak BOLAT,salahkan baju mak akutu eh...ahahahaha.Mak akukan, memang..suka na buat baju kurung yang KECIK2.Suka na pakai yg fit2..iskiskisk mak..oo mak.


Yang belakang tu jiran depan umah tuk aku.Sesedara gak.Besar wei titi uamh dia..Yer titi,bukan jembatan eh.Only in Tanjung Piandang!^_^Perantin lamer pun nak gak tepek bergambo kat sini.........alahai!


Ha yang ni,apekes plak??Orang duk sibuk kenduri dia bantai duduk berjuntai kat tepi titi.Bajet chumilla kengkonon!*memang TAKlah..kan!*Kalo nak tau...parit(panggilan kami untuk sungai kecik yang ghupernyer cenggini)yang kat dalam gambo nila yang aku n abang aku pakat terjun everytime kami balik kampung mase kecik dulu2.Zaman2 tu,air dia dalam oke.Stok yang boleh bawak berenang punya.Ha..tula satu lagi aktiviti kalo aku ngan bang aku balik kampung,berenang n menyelam!Lawak wei kalo ingat.Jejak2 ja kampung,bukak pintu terus TERJUN!Tak salam tak apa,then chelen(read:challenge) sapa paling lama menyelam.Aku dah konfem2 TAKla tahan kan..tapi abang akulatula buat lahanat,pi kelentong,yang aku pulak da cuak,takoot nak nages dah bila ingat dia lemas.....iskkk memang ar!Terkenang weiiii...


Dalam pukul 4 macamtu jemputan semua da beransur balik.Yang tinggal hanyala sesedara tuan umah yakni pacik aku.Sebenarnya memang dari pagi kami dah plan nak pi jengah laut yang kat ujung kampung ni..tapi kenduri punya pasal kenala tunggu petang2 sikit.Adik aku yang jadi 'photog terjun' aritu pun ajak pi cos dia kata nak shoot gamba perantin (read:pengantin)kat sana.So,apalagi konvoila kami 2bijik keta pi BAN PECAH!Pantai dia pendek ja..so kami decide pi yang paling ujung.Pemandangan dia....masya allah cantik!!!


Perantin BARU dan perantin yang LAMA ker VETERAN ek?

 

Apekes pulakla si danial ni nak melarikkan diri dari kuciang itu?Then abang kat belakang tu..eheh jangan bang..jangan......JANGAN TAK TERJUN!...harharharhar..harun salim bachik!*APEKAH???*


Si otomok bergigi kapak yang belum bertukar.Time gamba ni diamek,ade dekat soploh kali kot dia duk ulang tanya kat aku..."Ibu,bila nak mandi neh?" Adooila danial.....pantang naa nampak air!



Kami yang 24-7 suka berposing....Thats all bebeh.Abis sudah al-kisah Balik Kampung..The Series.Nantikan kemunculan sequelnya di panggung2 yang berhampiran anda tahun depan!*APEKAH????*

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..