What does'nt kill you can only make you stronger..Syukur!











Ooowhh...maafkanla!Kalo mungkin entri aku kali ni "emo" lagi..Kasila ruang,kasila chance tuk aku ber"emo" sikit selepas hampir seminggu belog aku ni n diri aku sendiri serupa cam tarak emosi,tak berperasaan langsung(ekceli tak mampu nak show perasaan lain selain sakit!)dek bahana demam melampau!Aku taw..demam,sakit tu..antara bentuk ujian,dugaan yang allah bagi kat kita..Aku terima,aku memang redha..just kengkadang rasa tak berdaya sangat...rasa "helpless" gila bila yang sakit tu.........anak and bukannya aku.T_T.Sadis SERIUS!


Pesal pi campak gambo jeng????Ha..nak tau ini empunya punca memula yang duk kumpul stress dalam paler hotak aku yang duk penin putar pikir pasal anak tak sehat,duk stress memikau mak apak yang duk marah ingat aku sengaja balik lambat walhal nehla JEM cam HAREM!Nak tau lanjut baca teeeeeerus!


Yepp,mari recall.Begining of last week..danial was down with high fever(nak recall lagi bacela entri kat link neh eh.38 temperature dia oke! Aku memang tak senang ati, amek EL terus tuk jaga buah ati aku yang sorang neh.Alhamdulillah malam isnin tu,demamnya kebah,badan da tak panas jadi aku pegila keja macam biasa esoknya..Nak jadi cerita,otw back dari keja ingat g time tu aku duk bersesak lam jem dari area KDU,saja nak tau,nak cakap ngan danial nak tau apa pacik aku (pak tiri akula) cakap  "Danial tido,bdn dia cam lemah ja.Makan pun tamo,napa ko balik lambat??" Sudahhh.Danial demam balik????Elok2 aku tenang terus jadi stress!Kepala aku yang tak berapa sehat da setat pusing.Badan aku dala seram sejuk bahana ekon yang sejuk menyucuk kat opis tadi,tambah2 time aku masuk meetin tadi...Oang tua akutu,ingat aku sengaja plak balik lambat walhal aku duk tecongok dalam jem cam hareem lebeh sejam!Boleh ke aku salahkan derang..cos derang pun mungkin tak paham..uwaaaaaT_T


Selalunya,otw balik umah petang2 macamni aku akan layan lagu kat radio nak "melawan","meredah"  jem yang menggila kat jalan2 hampeh neh..Tapi entah kenapa,petang tu entah kenapa tadak ati nak on radio pun.Sunyi sepi ja yang teman aku balik petang senin arituh.


N not to forget,JEM cam HAMPEH!Lagi2 lepas aku dengar pacik bagitau yang  danial  macam tak sehat balik.Hati ibu mana yang senang..boleka sorang itu tu maintain tenang kalau dengar berita or cerita cenggitu???Sori...sekeras2 aku bab si danial aku cepat cair ntah kenapa...   


Tambah lagi bila jem n "mangkuk2" yang cam jakun tak reti bawak keta kalo time ujan renyai(sorila wei seyes aku bengang!) yang melambatkan aku dari jumpa anak aku!!STRESSS aku da sampai ke langit!Air mata aku da berjurai2 jatuh memikirkan si danial kat umah.Aku tetiba meraung,teresak2 nanges sengsorang lam kete..(serius emo tahap gaban time neh!)Pastu bole plak fon aku out of bat?????Elok sangat tambah "sesak" lagi paler aku!Entahla,time tu aku risau betul kalau panas badan danial datang balik!Budak kecikkan memang bahaya kalo demam panas.Macam2 boleh jadi,paler aku lagila pk macam2..


Aku jejak umah da lepas maghrib..bayangkanla dari Kelana Jaya mo jejak Gombak mo amek lebeh sejam setengah,tak ke sakit ati jadinya????Aku sampai2 umah mak aku danial duk terbaring.Aku kuatkan semangat ja walhal da rasa nak pitam cos "seram sejuk" da rasa badan.Aku kontrol ja...Tapi sesema aku memang tak reti bahasa,muka aku yang naik merah padam pun tak reti nak cover.Mujurla mak pak aku pasan n depa tak hingar lagi duk kata aku sengaja lik lambat.Kenyataannya aku sendirik pun duk tahan saket.Memang sakit.Berpinau!Panas badan aku rasa da macam duk lam oven!Aku ajak danial pi kinik.Danialnyer health comes first,aku neh later2 pun takpe..Sampai jek kat kinik tengok oang da beratur..Duhh ramai pulak yang sakit jugak!Pukul berapa pulakla aku nak jumpa doc kan..??Hmmmmm..


Aku memang tak GEMOR ngan ekon.Naik kete sorang2 memangla aku takkan on ekon kecuali ujan.Kat umah plak,kipas pun kalo aku sorang2 aku jarang bukak.Yang pasti EKON,memang jadi MUSUH KETATla  bile time aku tak sehat.Tak kesahla waima aku pening kepala ka,sesema ka,batuk ka,lagik2 kalo aku demam.Aku memang tak bole kene ekon.Big NO-NO.Tapi nak buat cemana,kat level 15 opis aku yang tak berape nak ade kerat manusia tu sejuk ekon dia memang mengalahkan bilik komputer kengkadang aku rasa!Dalam meeting tadi pun aku da berjaket bagai still,sejuk ekon menusuk n akibatnya...kenela aku menjengahkan dirik ke kinik n oso sebab nk check danial sama.Danial yang still rasa tak sedap badan selamba jek duk baring lam kinik sambil2 tunggu turn kiterang..lame k,dekat setengah jam baru nama aku n danial derang pangge.Memang konpem musim demam!Masok2 jek,check temperature doc. tu tekejut.."Huisssh panasnya u,39!" aku lagila tekojut!Ingat danial yang demam,ni aku plak yang ober.Nehla bahananya bile sorang mak yang STRESS+RISAU+BENGANG REDAH JAM cam HAREEEM+EKON jaat.Haselnya demam panas melampau non-stop 5 HARI!Complete package sakit aku kali neh,high fever+running nose+coughing+sore throat+dizzyness and jadi tempoh saket aku yang paling lama jadik selama dalam 29 tahun aku idop!Dugaan..dugaan..Dan harini aku lebeih bersyukur atas nikmat kesihatan yang allah bagi kerana sesungguhnya...sakit dan ubat itu BUKANLA bende yang BEST!Sekian..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..