Yang jadik peberet di bulan posa..








Bulan ramadhan mungkin bawa makna yang berbeza untuk setiap orang..Dalam bulan yang dipanggil bulan seribu bulan nila jugala seluruh rakyat islam berebut2 nak mendapatkan pahala ibadah yang berlipat kali ganda dari bulan yang lain..Tak kurang juga yang kata bulan posa ni bulan rezeki(kalau kena gayanyala..).Paling yang tak dapat dinafikan,dibulan puasa ni jugakla,bulan di mana aku or kaki2 makan kat lua sana dapat menikmati macam2 jenis makanan,yang mungkin hanya akan wujud pada bulan puasa,bulan lain konpem tarak.Betul tak?Sesetengah orang mungkin wajeeb kena ada ayam percik or lauk-pauk yang pedas berdengung or air cendol berais terbaik or memacam lagi mende alah makanan or menu yang lain barula lengkap nak berbuka....kan??(Jangan nak kelentong aku taw..ramai!)Kalu aku simple,senang lagi mudah(and this hanya apply kalau aku bebuka sengsorangla ha..) Cukup sekadar kalo aku dapat neh
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

sebijik and this one sebijik

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Settled berbuka!
Hmmmm,kalaula bole sesenang...............neh?


Bukannya apa...cerita pasai Tepung Pelita neh nostaljik sikit pada aku...feel berbuka posa ngan pemanis mulut yang satu neh lain taw rasa dia!Paling best satu family aku pun layan menda alah neh!Sepuluh bijik memang tak cukupla kalo makan bertiga,lagila kalo lima2 adik-beradik aku berkumpul!


Budak perempuan (budak ke??) yang namanya erin neh,juai tepung pelita sebelah gerai yong taufu apak dia.Tapi memangla selalunya Tepung Pelita dia ja yang laku sokmo,apak dia mau tak mau kena duk tolong anak dia bungkus tepung pelita instead of juai yong taufu..Memangla terhangat Tepung Pelita si erin neh kat pasar ramadhan dekat ngan balai polis near umah mak aku.Jam belum pun pukul 5,kuih tepung pelita depa da abih dulu,da bungkos!Jadi kalo ko lambat sampai,contoh kata kui 6 ka,memang babaila.Tu yang aku suka booked dulu.Mai lambat pun takpa cos da order ma...Pendek kata,menu berbuka aku tadak serila kalo tarak tepung pelita neh..^_^ Hihihi gelak gatai+mengada sat! 

Comments

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..