Berbuih je lebih!

Kesentapan yang melampau akibat tak dapat tiket free dari The Shout Awards (TSA) menjadik antara punca KEMALASAN yang melampau2 untuk aku TAK memasak satu hari semalam*cett poodah!Alasan sokmo...* Tengaharinya aku,danial ngan acu merayap ke jasko,so makan lunch harusla kat situ terus.Da jejak malam,STILL kemalasan tu tamo beransur pegi.Last2,si danial melayan burger yangakubuatsendirik,while aku sama acu melayan makaroni yang taksedapnakmamp**.Haa,tula kemalasan lagi!




Bukan apa,takdela BERIYA pun aku nak pegi.Saja suka2.Ala,kire konsert free per kalo dapat pi.Bajet2 kalo dapat tiket free tu,nak ajak si bff,acu sama kawan dia pi sesama.Ala2 "girls day out"la kengkunun.Si acu..kan,duduk kat tempat 'jin bertendang'.Sekali-sekala dia balik soti pi layan konsert free sonok perr.Tapi kekdahnya...hampesss!Sebetulnya kalo nak pi TSA semalam tu, buleh jer.Ade 'jalan'.Tapi cos memikirkan agak "scary bin suspicious" jerk offer yang aku dapat maka dengan senang hatinyer aku 'tolak' ke longkang.In another word..aku rejectla.Gile ko,ade mamat mane entah,pm aku kat FB.Offer nak bagi..eh jual..eh bagikot eh entahla korang judgela.Apepun aku memang terasa scary untuk proceed 'deal' yang tak berapa nak 'deal' tuh.Yang pasti apepun motif mamat tu,agak musykil bin heranla ko nak suruh orang add2 ko kat FBkan?*'mak' ni,artis nyah (oke muntah),sukak2 ko jerk nak suroh 'mak' approve or add ko eh??Kabi....NEHIIIIIIIIII*




beriya nak jumpala,suruh addla..APEKER???


Sudahnya aku ngan acu mengadap konsert tu kat depan tivi ja.Tensi oke tengok si Maple (ex-KIT KAT Dancers & judge for Showdown 2010) tu tergantung2 sambil menari ngan wakawaka oops salah Wakaka Crew.Soploh kaliLAH aku ngan acu mengeluh ...."Patutnya kite ada kat situ..uwaaaaa!" Nasibler ade tayang LIVE kat 8TV.Bolela gak melompat2 GEDIK time FT(read:Faizal Tahir) pepom (read: perform).Lawak dowh.Silap haribulan aku tak rakam je gelagat mereng adek aku yang mengong buat "headbanging" ngan rambot rebonding diatuh!Miahahahahah ^_^ Gilos punya fomfuan!Bagus jugak layan TSA tu kat depan tivi.Dapat gakla aku masak MACARONI CHEESE segere buat dinner.






Yer.Tak salah baca,segere punya and tak sedap,hak tuih!Bukan mee segere yer.Makaroni cheese segere.Aku tak penah pun try.Ni first time.Ntah ape mimpi ntah.Gatal ja tangan aku capai peket San Remo Macaroni Cheese neh,time stock-up groceries haritu.Bajet nak rasa makan makaroni cheese macam kat Kenny Rogers (KR) la,tapi tamo beli kat KR bole?So memang men"dapat"la aku semalam..Ohh salah bukan aku ja,acu pun sama cos aku PAKSA dia makan sama...muahahahhehehehehehe *'baik'..kan dapat kakak macam aku?Ingat.....kat adek ^_^*




Resipi kat belakang peket tu,suruh aku bubuh 1 1/4 cawan air, 1/2 cawan fresh milk (aku campak 1 kotak(tapi kecik punyala) terus!Baru lemak berkerim..kankankankan?miahahahaha)




Lepas tu,kat peket tulih suruh letak sesudu butter,tapi aku letak majerin cos itu ja yang ada kat lam peti es.ACI tak??Aloh,kaler same per..hikhikhik.Da masuk butter/majerin,aku campakkanla segalatuknenek yang ada dalam peket segere itu dan kaco....




Lepas campak segala menda tadi,instruction tu stated tunggu,or in another word suruh biar mende alah ni mendidih for about 10 minutes.Sangatla menipu oke.Aku dudukla mengadap sambil cekak pinggang depan dapur tu for more than 20 minutes!(kene kaco wey cos kata ada cis bedebah..kan?)Dalam duk mengaco kuah makaroni taksedap ni,dekat soploh kali gakla aku tanya acu yang duk melayan FB kat hall depan...


"Wey (panggilan MESRA untuk adek tersayang..wakawaka eheh) ko bau wangi tak?"


"Wangi ja".. huh,sungguhla acu tu jawab endah tak endah!


Bole tak aku tanya camtu...soploh kali?Padehal aku dukLAH mengadap kuah makaroni tu dekat setengah jam.Nak tau kenapa?Sebab bau cheese yang da bercampor susu tu amatLAH pelik tengik !Tak pulak aku belek,cheese bedebah jenis apa yang derang guna.Serius PELIK BUSUK!Kat idung akula.Kaler cheese dia pun "satu" macam.Musykil2.Setengah jam kendian,hasilnya......




Macam #@^!&@*$#@&##!@#^ hareeeem!Janganla terpedaya ngan gambo da vass yang aku shoot tuh!Tambah pulak tangan aku gatal pi tambah garam..memang tambah haaaampagasLAH rasa dia!Si acu baeeek punya kutuk.Ber"bakul2" oke dia bahasakan makaronihaktuihtakjadiakutu!MemangLAH,tu yang the first and theeeeeeeeeeeeeeeeeeee LAST!








nota kaki : Agak geram sedikit musykil ngan pe'el si FT malam semalam.Adeke patut dia berenti,pause kejap OTW masa nak naik stage amek award,TANGGALKAN BELT KUNING yang dia pakai then  campak kat crowd,tup2 mase tenga kasik speech cakap TAK SEDAR dia buat semuatuh???"Babab" kang.Tak suke tau awak buat pe'el2.pangai (read:perangai) lagi."Pukol" kang..Naseb sua tak tanggai tau kat atas stage!


Suke?Tak suke?Kalo suke,saye LAGILAH suke^_^.
Macih yer!

Comments

  1. huwaaaaa!!! nampak sungguh enak macaroni cheese nih...rase sungguh lapar sekrang...

    regards,
    Sofia Smiley

    ReplyDelete
  2. Nampak jer...menarik,tertarik,da bom,tapi rasa....hamp*** -_-

    ReplyDelete
  3. FT mmg pelik.. bile tgk rambut dia mlm 2 cam michael jackson pun ade..heheh

    ReplyDelete
  4. ooo///ada yek jual tuk di bacuh..
    nak try la nanti

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  5. aku x tgk ngeeeeee malas!!! x der mood ... (sbenarnya aku busy !!! muahahahahhahahhh x sempat tgk tv)

    ReplyDelete
  6. Bro dark : Tula yang pelik tapi rawk itula FT^_^.Diakan memang suka MJ,baju segalalah da iras2..

    Cik Puan Sumi : Ha'ah ada.Tak mahai pun.Tapi JANGAN beli brand neh tau,TAK SEDAP!-_-

    ReplyDelete
  7. rajin gak nak masak yer walaupun segera punya..tapi hairan gak apasal lama sangat nak membuatnya.

    ReplyDelete
  8. err mac n cheese tidak la boleh dibuat instant.. haha.. masterchef ajar.. :D

    ReplyDelete
  9. Kak Ina : Tulih 10minit,tapi tak kembang2 pun makaroninyer..jenuh!


    Bella Enveeus : Tula pelik,macam jarang nak jumpa.Dah test sekalik neh....TERUS INSAP!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..