Santai di 'baki2' hujung minggu

Salam korang!

I've started my morning a bit late tadi.Takla.."thattttttttttttt late".But consider late enuflah dalam kamus aku wei.Hmmmmm..tinggal few hours jer lagi nak masuk minggu ke-2 tahun baru..kan?Meaning bermulala balik Monday Blues aku.Ade meeting plak tu esok,arrrgh bosan!Tamo ingat part yang tak best tu...ah.Mencik!

Fyi,demam aku dah kebah,alhamdulillah!But sneezing and coughing here n there still "setia" menemani.On and off sebenarnya,especially bila aku kesejukan.These 2days,memangla aku tido tak pakai kipas langsung.Siap berselimut lagik ada.Ni dah terikut petua mak akulani.Korang pun penah dengar kott..?Kalo demam,selimutkan badan sampai korang berpeluh..insyaallah,cepatlah kebah demam tu!*kerr aku sorang jer yang pecaya petua neh???* Tula..akukanker "alien"..Pekena ais takper tapi kalo kene air-cond or kipas angin,dan dan tu jugak demam kekura mai!Nak buek camno..dah itu kepantangan aku*sigh* Ur know ur body the most...i guessed?Kinda...

Harini,takdak plan pi memana.Just nak lepaking kat umah ja.Sesi mendobi da selesai,syuuuukur sangat langit cerah giler.Ceepat kering baju aku!Tapi...da kering datang plak malas nak melipat.Adehh,bebukit okeh!Petang2 sikit ar buat...ahahahaha.Danial tadek keja skool..Probably baru setat skooling,so teacher kasik chance kott.So today aku kasik dia pi main kat umah mak.Duk bising kata nak main badminton ngan pacik kesayangan dia.Nak lunch kang aku amek dia balik.Kalo tak kasik time limit kat hero sorangni,tak balik umah pun takpa!Yerla...umah totuk ader astro...umah ibu tadek...

Aku masak simple2 ja harini.Kate berdua ngan danial.Tadek feel nak makan pun ekceli.Minom air adelah banyak.Orang demam memang macamtu kott.N paling kelakarnya,aku siap tido awai malam semalam!Malam ni takleh,kena tunggu.Ade AJL final weii.Gilo ngko tak tengok.Ade FT plaktu.Memang agenda wajib untuk aku every year oke.Kalo sihat,dah aku amek tiket free kat Sri Pentas haritu untuk tengok live kott.Tape ah..Next year ado laie.Tapi semalam serius lawak oke.Pada akula.Giler ko,malam sabtu adelah malam yang PALING aku akan tido lambat!Saturday nite fever aperr.Sepatotnya aku layan movie kat tivi..tuptup aku ajak danial tido by 10pm.Babai2la cerekarama,segala tuknenek muvie yang tayang semalam...Kurang dah satu viewer...Muahahahaha*macamla depa kesahhhh*


Orang kata...orang demam ni selalu ngada2..Suka mintak macam2!Order yang bukan2,kalah orang mengidam!Yeker....alah bukan selalu pun nak demamkan?Macam kes aku harinila...nak mintak pun kat sape jer..Cik abe pun jauh.Kalo nak sumthing carikla ngko sendirik..Huwaaaaa sedihh*_*.Ntah kenapa boleh plak teringat kat putu bambu yang jual kat pasar basah Kg.Baru neh tetibe!Isssssh.Bukan mengidam eh.Domam yer.


Tapi time peknenkan danial dulu memang yang ini sama air tembikai kat Chop n Steak tula yang aku hadap hari2 lepas balik keja.Ha............yang tu betul mengidam!Sedap wei.Putu bambu ori punya!Siap bungkosh panas2 guna daun pisang....perrrrgh terbaekla wa cakap lu!Air tembikai pulak,sesiapa yang penah pi Chop n Steak shud knowla what m talking about.Dulu,time keja kat KLCC dekatla nak jejak sini.Lani....hmmmmm.But yang pasti gerai ni masih kat port yang sama,rega jer yang berubah sikit.Giler ngko,aku peknenkan danial was like 7 years ago????Giler nostalgik oke!Agak2 korangkan,GATAL tak kalo aku nak pi tapau putu bambu neh sama sate minang yang dekat ngan pasar Kg.Baru tu buat melayan AJL malam kang????*terliuuuuuuuur weh,ni baru sebut!*Takleh nak beli sekarang...dua2 gerai tu petang karang,pukul 5 macamtu baru bukak.Hmmmmmmm,best gakkan??Gombak - Kg.Baru...hmmm Apeadahal.Elevated Highway kan adooo..heheheheh tungguuuuuuuuu






nota kaki : Aku bet either Yuna (Cinta Sempurna) or Faizal Tahir (Hanyuttt kot or maybe2..Selamat Malam,tapi nak Hanyut gaklah!) gonna dominate AJL 25 malam ni^_^.What say u???Tak kesahla..for sure best.Ramai indi perform malam neh.Cayok guys!

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..