Yang bersejarah

Adoila banyak naa yang terabai.Banyak yang belom lagi dihapdate.Duk berderap(read:draft) bagai but tak jugak complete2.Haih.Qada tkuido pun berutang lagik.Apepun akan ku TETAP segigih hati meghapdate 'kesayangan' aku yang satu neh.Nak buh entri yang last come first serve dulu bolela..kan?

10.10.10.Tarikh keramat yang datang sekalik jek within like what...........a lifetime tul tak?Patot hari spesel cenggini diisi dengan acara2 yang banget bermakna contohnya macam pi kawen ka,pi declare kapel ka,pi haneymoon ka or tak pun buat macam adik guwe.Pi BERTUNANG.^_^.Yer..adek laki ku da bertunang gatai nak kawen!Disebabkan akak ko neh sangat berhati mulia mementingkan kuarge(read:keluarga),very da family person.Pagi hari tu,yang sepatotnya aku duk syiok terbongkang lagik melayan tido aku start,bangun awal giler macam nak pegi keja macam seselalu.Sangat LUAR biasa okeh(opps!).Yerla,diary aku memang da snoozing every weekend SANGAT wajib untuk melingkor(read:tidur) lama sikit.

Inila yang di'angkut'.Dekat 2jam memangku menda alah neh dalam keta tau.
Naseb baek ko GORJES!

Destinasi kami sekeluarga di pagi ahad "ten ten ten" haritu adala menuju ke Tanjung Karang,Selangor.Seawal kui 10a.m,sumer da standby dalam keta memasing tunggu masa nak berlepas merempit.Lama dah kot aku tak jejak Tanjung Karang tu,makan dekat 2jam gakla perjalanan.Kami sefamili sampai tepat jam 12.Perots en.lola da mula berlagu lapa,tapi sebab kat rumah orang pakat senyum aja.*TAK senonoh perangai..kan?*

Wei ngantuk,mo tido ka .....?

Adoila..muke aku memang spesies JUJUR tak semenggah..kan?Bosanla tu denga orang2 tua duk tenga "berbalas-pantun" tu terus buat muke nak tido.Naseb tak menguap.Kalo tak sah en.lola terjun tingkap time2 tu gak!Lame okeh.Mak yang mude belia neh*muntoh beramai2*mane besa duk bersimpuh lama2..cramp kaki tau!Pastu duduk pulak kat tenga2 da macam judge main ping-pong,mengganti tempat adek aku plak!Selesai acara "berbalas pantun" and after 'usul' diluluskan dengan jayanya dipinda *APEKAH* maka mohla kita cut short ke acara sarung menyarung cincin! 


Ha...jumpa tak cincinnya??


Adeke patot,tenga upecare menyarung neh..mak aku tanya "Ni nak sarung kat jari mana neh..?"*terasa nak pitam jap* Jari mana lagi mak ooi,takkan ibu jari kottt.Nampak sangat mak aku yang ober nebes!Alahai totuk...


7 dulang meng'kasik' ke pihak perempuan


 "MASQUARADE in FHINK" name temanyer.


TAK.Bukan aku yang gubah.BUKAN hasil tangan aku.Kalo IYO acik da kayo...kot.Ni hasil kreativiti wedding planner aku.Kalo minat aku,kontek aku.Rega antara yang TERMURAH yang penah aku jumpa.Derang laki bini memang TERBAEEK.

  
Dibalas semilan dulang ke pihak lelaki.Syiokk oo dapat mem'belasah' hantaran orang!Anggur ijo depa terbaeek dari ladang!




Ha...ni barula hasil kerja tangan bakal SIL.GIGIH gubah hantaran sendiri macam aku dulu okeh. Personal touch gitu!



Yang neh,sah2la bakal SIL aku belikan.Kalo dia yang buat mo pengsan nam blas kali aku jadiknya.Si danial duk geram ja menjeling cekelat kaler2 paktehnya neh.


Selesai sesi menyarung cincin ngan bertukar dulang hantaran.Perots tetamu ngan tuan rumah sama da mule berkeroncong....apalagi MAKAN TIME!


Kenyang perut,suka ati..Iklan kejap.


Wajib ko bergambo samo bakal SIL ko yang debuk debab neh!




Pastu sambung sesi bergambo bergedik lagik sampai lebam.

Yang bersejarah GILERnya tarikh aritu was that keta bapaktiri aku yang en.lola drive telah menonjolkan perangai ke'mengelitisan'nya yang amat kat rumah orang yang di tenga2 kawasan sawah padi dengan tamo setat.Cek2 tengok,petrol filter problem,takleh masuk ke enjin.Sudah sangkut.


curik darik deqnotynyerblog


Kesudahannya...adek aku yakni yang BERTUNENG haritu jadi mangsa untuk tunggu towing sampai ke lewat petang tuk ngangkut balik keta tu ke Gombak.Yang tambah SADISnya is dat,orang towing pi angkut anak bini bersama masa amek keta so da tadak space untuk adek aku join lori towing.End up adek aku kenala duk lam keta 'gedik' yang tamo setat tu.And DA BEST partnya is that bateri keta tu da dicabut awal2 and adek aku taklehla nak bukak tingkap keta...maka BERPANAS lenjunla adek aku sepanjang dekat 2jam perjalanan balik ke Gombak.Macam SAUNA ko!Sianla dia... 


Tak perla ayin...DUGAAN
Memangla SEJARAH giler!Apepun....
Selamat dah pun korang engges(read:enggaged)
Nak tunggu date 11.11.11 pulak ka pasni???





Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..