Kritis

Sabtu lepas,bosan2 duk melepak lepas 'melepas' tengok cerite Transformers,terasa 'gatal tangan' plak nak membakor.Balik dari Larian Satu Malaysia dia tu,aku tanyala si Danial...

"Danial nak tak,kalau  ibu masakkan kek untuk danial?"

"Nak"
"Danial nak kek ape?"
"Kek cekelatla ibu.Tapi yang bulat tau." Siap kasitau nak yang sebijik.
"Oke,nanti ibu buat tau"

So..membakola aku petang tu.Aku buat yang saiz tin kecik ja.Less than 6 inch.Yerla.Just the two of us kot.Adunan butter same gula tu pun si danial yang beriya pukul.

Aku guna recipe yang sama aku guna sebelum ni.Takda yang different,just satu.Aku tukar instead gula kastor aku guna brown sugar.The rest was all the same.Dah siap masak..da limpah chocalate ganache aku amek seslice kasik si kecit tu rasa."


Baru sesudu disuapnya ke mulut.Dengan muka berkerut..

"Ibu,kenapa tak manis?"

T____T

Sentap oke,sumpah sentap!
Aku tryla test rasa pulak.Hmmm.Takdala tak manis...
Just kurang manis *still nak menang gak* -___-
Aku yang agak bengang+sentap *ker takleh terima kritikan ek??* pi tambah lagi chocalate ganache banyak2 kat ateh kek tu.Still.Replied yang sama.

"Tak manis jugala ibu..."



Yang peliknya..yang  musykil.
Cuppies yang kat ateh neh.Yang aku buat guna balance2 adunan kek yang sama..dikata MANIS pulak!Bole...?
-_-

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..