Down with..

Assaalammualaikum..
 
 
Dah dua tiga hari belog aku tersadai.Ntahla.Tadak mood pun ya.Paling utama tuan tanah punyer bodi tengah 'hairwire'.-___-

Lately neh aku senang naaa nak jatuh sakit.Tak macam 2-3 tahun lepas.Setahun 2 kali jer kot kene demam.Kalo selsema or batuk pun,manja2 jek.After 1-2 days musti dah ok balik.Silap boleh berlari2,marathon bagai *motip* but lately..especially tahun ni...Tetiba ja,out of nowhere.So sudden aku akan fall sick cepat giler.There goes my MCs as wellla..kan?
 
Aku benci giler sebenarnya bila sakit,then nak kena amek mc.Sumpah.Reasons said,
 
1.Cos aku memang tau dah memang no point untuk aku pi opis cos aku memang not in shape in whatsoever position untuk buat apa2 keja.Aku kalo da start ada flu,janganla menjejak tempat ber'air-cond' memang tempah BAHANA namanya.So better aku duk umah,resting,berselubung selimut dari jadik manusia 'sasau' dalam ekon.Serius.
 
2.Nak drive ke klinik n mengadap dokter.Aku kan 'bujang jadian' so,janganla perasan ada yang akan men'driver'kan diri untuk bawak aku.Pandai2 kola nak idup...tipah!Mintak obat then mintak mc yang kadang2 macam mintak sedekah!Onething pasal dokter nikan,once dia check temperature kita still ala2 macam terkawal..mulala dia songeh nak kasik mc.Padahal kita ni betul2 sakit,ala2 nk melotup dah kepala cos panas dalam.Ntahla.Bodi..kan lain2.Abeh kalo aku ni...da reach 40 degree n dah sah2 tadak siapa nk drivekan aku n aku sendirik memang dah takleh bawak keta..how?Perlu kritikalkah baru nak kasik mc,dokter??*tetibe emo tak bertempat*
 
Kesimpulannya aku benci n macam takleh terima kenyataan yang keadaan kesihatan aku makin merosot,merudum ke tahap gaung since da nak masuk 3series ni.Tsktsktsk.Faktor umurla kot..kan?What else..then.Ker aku dah kurang kunyah buah2 buahan nowadays...hmmm probably.Kena start re-look balik pemakanan aku la..Badan pun dh naik dengan jayanya.. T_T
 
Anyhow,just a thoughtla.Pada aku as i know well i cant survive a day in the office or worsen the situation like i might infect or spread germs to other..baikla lagi aku men'cuti' or meng'MC' kan diri.Tak payahla nak tunjuk rajen terover dengan mendragkan diri pi opis ek.Lagi2 macam aku ni yang dekat 40km jauhnya dari umah-_____-.
 
Sekian.
 

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..