Souvenir import mali!











Last 2 weeks,bff aku pi holiday trip ke Ho Chi Min City,Vietnam ngan bebudak opis dia.Kelass ko,4days 2nite stay ngan gegepren jek sume.Shopping sakan minah sorang tuh."Nak carik kain tuk rayala..Shopping raya!" katanya.Iyer ke tu nyahhhh.Hamoi tak hengat,nak raya sampai pi obersee cari barang!Suke kola nyahh,perabis duit tu,kalo tak abis gak lagi,panggil jek aku,meh aku "tolong kendurikan" sama..muahahaha.Kalo kira ngan trip yang Ho Chi Min neh,dalam taun neh saja si gepren aku yang pecinta kaler pink tu da pi total2, 3 holiday trips ko!Giler round da worldla pompuan neh!Earlier this year dia da pi Bandung,pi Bali and after raya neh katanya nak pi Australia plak!Jeles2..aku neh entah bilala.Jangan cakap holiday,aneymoon pun tak lepas2 lagik..uhukuhukuhuk(buat muke sedey sambil mengharap cik abe membace dan bagi response yang sepatutnya...uwaa)


Bff yang aku da kenal since zaman sekolah neh yang syiook,bestnyer tak penah lupekan aku kalo dia pi memaner(ecece...ha aku da up ko kat sini,tak reti2 nak treat kopin?Sok eh..ader "beran???"^_^)Siap tanya tu.."Babe,ko nak aper2 tak?"uissh aku neh kalo oang offer mulela "tanduk jaat" kuo..Takderla,aku neh spesies tak reti mintak2 a.k.a reti malu oke.Aku just harap ko enjoi trip ko,happy and share citer2 best ngan aku pun da cukop best.Yerla manalatau rezki aku plak mayap pasni leh gak gune tips2 yang ko dapat time pi negara oang tuh..On this Ho Chi Min trip adala aku cakap kat gepren aku yang aku tehingin nak flat sandal or slipper.The one yang aku duk pakai,duk belasah time drive pun aku sauk da hancuss.So kebetulan plak dia tanya sajala gatai gtau.Kot2 kalo ada belila,tarak kalu,tarak hal takpa punya..



Kitaoang memang selalu kua lunch sesame and she did mentioned few times yang ade beli ole-ole,ade someting tuk aku but asikla telupa nak bawak.Anak da tiga,laki lagi nak pikir,keje,then manyak mender lain nak kene ingat,takpe noq "mak" paham.Then kelmarin finally she brought the souvenir imported from Ho Chi Min with luv lagik!Dia pas kat aku a small paper bag n kat dalam tuh ade this shocking RED sandal n GOLDIE pouch bag.So sweetkan???(puji lagik..ikhlas oke!)Sayang sandalnyer kecik sket..tapi still aku sumbatkan jugak kaki aku yang ala2 kaki ronald mc donald neh n seyes canteek oke!Tengok pouch yang dia kasik tu lagila..gewam!Cute giler.Nak buat make-up pouch bole, nak buat pencil box pun jalan ja.

Tima kaseeh "daun keladi" ,
kasi souvenir dari obersee,
lainkali kalo pi lagi,
jangan lupakan kami...

Huhuhu maapkanla pantun aku yang tak berape semenggah.Anyhow ailebiula!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..