Nak chantek,kene saket!











Kalo tanya aku dulu,masa "zaman2 hingusan" sumpah aku tak penah taw menatang aper.Tak penah amek pusing pun.Kalo oang sebut "threading" for sure aku terngangga2.Sekang sorry ek,tak payah nak kentong2 ngan "makkk".Mak da expert,da katam nyaah!Siap ader peberet saloon lagik oke.Sume neh salah gepren aku ar."NI** neh sumer ko punya pasal".(cehh,salahkan oang plak!)Yalah,dulu ko asik suruh aku teman ko kan?Ha..tengokla sekarang,takda kau pun aku da pandai pergi sendirik.Everymonth,selang 2-3 minggu wajeeb aku jejak tempat neh.N kau yang bertanggungjawab(huh,drama sungguh!)
      
                          

Yer neh memang salon indian.Pelik ker kalo aku wat threading kat sini??Abehh ader ke salon amoi or salon mat salleh offer threading kat KL neh??Tarak kan...?Setau aku saloon2 indian jek yang expert bab2 threading neh.Kot2 kalo tejumpa salon selain indian yang buat mender neh tolong kasitau eh,teringin gak nak jengah.Ha...menatang aper threading tuh?Mai aku nak habaq.Kalo mo tau definisi ala2 saintifik threading jom tengok,jom pi check kat Wikipedia(aku kan antoo Wikipedia.Sikit2,ape2 sokmo cek sini^_^):

Threading is an ancient method of hair removal practiced in many Asian countries, including Iran, India, Vietnam, China and some Arabic nations. It is popular in Persian culture where it is called Bande Abru ("Abru" means eyebrow, and "Band" is the thread). Threading the entire face is widely spread amongst Iranians, but it was originally practiced when a woman was getting married or during special occasions. In ancient Persia, threading was a sign that a girl had reached adulthood and become a woman. It has also gained popularity in Western countries.

                           perhatian: Ini bukan mata aku - pic googled eh

Practitioners use a pure, thin, twisted cotton thread which is rolled over untidy hairlines, moustaches and so on, plucking the hair at the follicle level. Unlike tweezing where a single hair is pulled out each time, threading can remove an entire row of hair, resulting in a straighter line. However, due to a larger area of hair being removed at once, it can be quite painful for some.


Datau dah aper kebendernyer threading tuh??Bagosh2.Pendek kata..threading neh sesi aku menebas "hutan belantara" yang ada kat dahi ngan kening aku.Nak kasi "terang balek",kasi semenggah sket ghuper,ngertik!^_^Ekceli,tempat yang gepfren aku duk pegi dulu tuh bukan kat sini.Dia selalu pi wat threading dia kat Plaza City One,Jln TAR.Kat sini penah gak,adala lam 2-3 kali ja dia mai,pehtu dia dah takdak..aku ja yang beriya2.Yang macam da sign kontrak plak ngan depa neh.Hihihi Neh Gayatri,owner salon yang aku duk pegi tuh.Baeek,peramah oangnyer.Anak 3 koo!Baru pas give birth tapi takdek ghuper langsung mcam oang baru lepas besalin.Very da vogue.Jeles aku tengok.Dia neh ader blaja pasai beautician related kat obersea dulu then lik Mesia dia bukak salon neh.Setap2 dia pun bangetla peramah ngan aku.Friendly,memang puas atila ngan sebes derang.


Salon neh located in Brickfields area,betul2 ooposite KL Sentral n tepi monorailnyer station.Sederet ngan CIMB Bank n satu Pusat Orang2 Buta. Dolu2,time aku keje kat KLCC memang senang.Nek putra,time2 lunch pun lepas sampai ja aku kat sini.Memang on schedulela appoinment aku.Every 2 weeks adajek muke aku kat salon depa.Treatment tak lama lam 15min camtu.Tapi since da "beralih arah" duk keja kat KJ neh selalu "tebabas"..Kengkadang kene tegur ngan setap derang pasai tak bape nak cantek dah hasil threading cos aku gatai pi plucked eye brow aku sendirik.Tadak masala wei.Tekejar2 sekang..

                        
Kat sini derang ada offer tuk threading for the whole face.Depa charge RM25 jek.Konpom muke korang bersih afta dat.Aku yang selalu,da regular wat part eye brow sama forehead ja,kena dalam RM12.Kalo da lepas wat threading neh memangla muka tu jadik lebey cerah beseri.Cos macam aku kan spesies bebulu,so bile kene "cantass" wajeebla "cerah bercahaya" oke!Cik abe aku cukup suka puji kalo pas wat treatment neh(kembang jap!).Siap offer anta lagik!Tuk upperlip a.k.a "misai manja" pun ada derang wat tapi aku tak penah g try.Tak berani sebenarnye..Heeee.Takoot wei,SAKET!

Comments

  1. sket lah wat tuh....hehehhe...tp nk try lah t..jauh tmpattuh dr jb..kat sni tgal kan jejak tuk dijejaki...

    ReplyDelete
  2. Hi eza!
    Tak baper nak saketla kalo selalu buat,ekceli.
    But kalo da "berutan belantara" ada sikittt saket..eheheh^_^
    Hurmm awak kat JB eh..ade kot.Kengkadang salon melayu pun ada offer tratment cenggini.Kalo kita jumpa t,kita email awak eh^_6

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..