Ucapan yang itu,untuk aku...Selamat Hari Ibu!

Tak taula.Aku rasa semua budak2 kat sekolah lain pun sama jak kott.Yerla.Cikgu2 sekarang dah makin peka.Derang pun have to keep-up dengan bebudak sekarang yang memangla always advanced.Macam last year,di sekolah tadikanyerla.This year dah masuk sekolah kebangsaan pun benda yang serupa juga.Bagus sebenarnya.Macam kata pepatah,kalau nak lentur buluh biarla dari rebungnya....kan?


Ini adelah kad hari ibu yang danial dah bagi kat aku since rabu minggu lepas.(siap tulis tarikh kat kad tuuuh!) 27.04.2011.Awal giler..kan?Cikgunya kat sekolahla suruh buat ni.Kalau tak,musti terlupa.Silap2 tak ingat langsung!Nampak kiuut,aku cakap dengan si danial nak tampal kat fridge...bole tak?Si danial yang seronok,siap tolong tampal dengan pat fridge magnet spidermannya..Last year punya mother's day kad yang si danial kasik aku tepekkan kat opis...Cukopla satu,kang banyak2 tampal jadi messy plak kat opis.N summore aku malas nak show-off lelebih kat 'botak' kat opis akutu..


Malam khamis tu.Si danial mintak aku nak guna duit yang neneknya kasi masa balik kamapung minggu lepas.Aku tanya "Nak buat apa?" Si danial jawab..."Nak belikan hadiah untuk ibu..." Aku jawab balik.. "Tak payahla" Muka si danial dah mencuka, "Bolelah ibu..." Takmau hampakan niat suci si kecik neh then aku replied "Kalau mahal tak payah beli..ya".

Balik kerja malam tu..aku nak amek danial kat umah mak akula macam biasa.Sampai2,danial sambut depan pintu..."Ibu,danial ada hadiah untuk ibu!" sambil sengih2 eksited. "Nah,untuk ibu!" Dikasiknya mug kecik yang ade bunga rose kat atas tu kat aku... "Time kasih dak!" suka sungguh si danial bila tengok aku suka gift dia tuh.Suwwwwit sangat budak ni..kan?

Dah settled sesi kasik hadiah tu,aku tak ingat apa punca.Adelah aku sedikit aku membebel kat si danial.Opkosla because he did something wrong.Kalo tak,idokla teman nak bising..kan?Tak kesahla before that he gave me a gift or apepun.Salah tetap salah.No compromise.Itu cara akula.So kejadian aku membebel ini adelah disaksikan oleh mak aku n suddenly mak aku pulak..membebel+menyampuk.. 

"Ngko neh,budak tu kecik lagi...7 tahun baru.Biasala tu.Budak2.Ngko tengok,keciiiiik lagi dah ingat nak kasik kau hadiah hari ibu.Anak kau sorang tau.Mak ni,anak ramai tapi soooooooooooooorang pun tak da kasik mak hadiah tau." 

Aduh.Sudah.Mak aku dah start dah.Emo pulak dah.Ker jeles....?Mak aku neh memang.Suuuuuuka naaa manjakan si danial.Kengkadang tu yang tak patut pun dilayannya.Aku memangla tak suka.Aku tamo danial spoil kalo dengan dia ada around mak n bapak tiri aku.N paling best mak aku neh tetibe emo plak bila tengok si danial kasik advanced Mother's Day present kat aku.Mak..mak.Mother's Day hari ahadlorrr.Si danial tu kasik awal,doesnt mean,kiterang lupa tau.Mak kenela tunggu ahad (which mean harini la!).Yang mak aku taktau..akula mastermindnya tuk harini..Malam tadi aku dah bakoo sebijik kek cekelat n dah beli pun hadiah untuk dia.Just nak tunggu malam kang to celebrate.Nak buat kinda suprisela untuk dia.Mak2..manelah bole lupa??Ishhhh
Semalam,(seperti every weekend yang lain pun) aku kasi si danial tidur sama kat bilik aku.N pagi tadi,elok ja aku bukak mata,bangun2 tidur ja danial wish "Selamat Hari Ibu...ibu!" PRICELESS!Ohhh suuuuwit banget.Terharu aku..Thanks dak.Ibu sayang sangat kat awak tau.

Buat semua mak2,ibu2,mummy2,ummi2 n segala jenis panggilanla untuk ibu2 or mummy-to-be..."SELAMAT HARI IBU"!You are one of the kind!Keep spreading love n life to the world!Remember...we RULE the world ladies..hehe Enjoy our 'day' k!^_^

Comments

  1. Happy mothers day mommy Apple! : )

    ReplyDelete
  2. Hello! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this post to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

    Here is my weblog ... tao system of badass free ebook

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..