Kita bako jer!

Lately,since dah dapat oben baru neh...mojo untuk kasik dapur aku berasap membuak2lah pulak!Dah lama jugak aku tinggalkan minat yang satu neh...Dekat lima tahun,ada kott.Since jiwa aku yang 'kacau'..n summore oven yang apaktiri aku kasik pinjam,yang aku selalu duk lenjan tu 'jahanam' dah aku kerjakan.Aku takla expert,pro or yang seangkatan.Aku just suka experimental.Setok suka cuba jaya.Yerla..bukan semua orang dilahirkan gifted.Pandai masak,pandai membako segala.Practice makes perfect...kan?And thats what i love to do.Polishing wutever knowledge yang aku ada..Including memasak.But since then,gajet2 membako ntah ke mana,memangla...'ke laut' semuanya...


Sampaila en.lola teman aku pi beli oven baru last few weeks.Dah few weeks oke,STILL mojo tak mai...bole?Kami pi beli oven biasa2 ja.Less than hundred ringgit.Tengah ade promo lagipun.So harusla rembat cepat2!Yang mixer kat ateh tu bukan baru ek.Dah setahun lebih umornya.Hadiah kawen aku haritu.Ex-housemate kasik.Tak berusik oke.Dah ada oben,barula ada gunanya mender alah ni..Hehe,mekasih eh miza,angah!


Mojo membako neh betul2 datang menyeru bila aku ntah macamana ntah bole TERchit-chat dengan cik puan masdot (bukan nama sebenar) kat opis di satu petang hari yang membosankan.Last week kot tak silap?Dukla bercerita pasai recipe,kek..segala toknenek kisah mak2la senang cakap..Si masdot powadkan kat aku few recipe kek n cookies yang sempoi2 bahasa.Aku jadik tambah terujala opkos!Terus bersemangat,balik keja tu nak beli barang2 n bako!Kita bakooooooooooo..hohohohoh


Alhamdulillah...


Cubaan PERTAMA selepas dekat lima tahun was a SUCCESS!
Danial cakap oke...bukan masuk bakul angkat sendiri punya kes eh.Tuuuuuulun sket!


Cobaaan ke DUA!
Kek cekelat spesel untuk en.lola.Siap buat deliberi khas dari Gombak ke Kulim tuh!Alhamdulillah..."SEDAPP,boleh jual neh" Hihihi..tersenyum kambeeng (yang kiuuut oke!) jap!



Cubaaan ke TIGA.
Nak try buat muffin/cupcakes pulok.Taktaula..tangan ni 'dibedung' sepenuhnya ke idok.....
Aaaaarrrrghh...
KITA BAKO jer!
Saper setuju,sile angkat tangan macam usop wilcha dalam citer Hantu Kak Limah tu..JOM!
Hakhakhakhakahakahak...tuih!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..