Tepuk dahi....sendiri!

Phewww..memangla kebodohan melanda!Kebodohan ker?Ker KELALAIAN?Takpun IGNORANCE?Or simply...TAKING THING FOR GRANTED??? "Hmmm..salah silap diri sendiri gak.Abeh nak kata apa...lagi?" *sile bayang aku cakap macamni sambil kepala menunduk ke bumi,n jalan dengan lemah longlai macam tunggu masa ja nak tejelepuk!* Sila hantuk kepala ke diri bagi memuhasabah diri,tima kasih!

Tapi syukur sangat...

Naseb aku baek.Alhamdulillah sangat2 and tima kasih gak nak cakap kat masdalipot same Ayu kerane banyak tolong!Mekasih uools!Lap u kuat2!^_^

Aku taktaula siapa lagi yang penah jadi macam yang aku kena*kena ker?"tempah" sendirik???...T_T.

Dipendekkan cerita...
Akukan ade tolong kawan jual barang aritu.N dah ade yang berminat nak membeli last kamis.So aku kasikla no.akaun untuk kastemer transfer duit barangtu kat aku.Kastemer dah bank-in,siap ade slip,reference no.segala.Barang pun kastemer dah dapat last wikend engko!*epesen sungguh Poslaju..kan?Tapi dukla tunggu punya tunggu punya tunggu.Duit tak sampai,tak masuk2.Memangla kena tunggu 2 hari bekeje coz kastemer guna interbank teransper,so lambat sikit masoknyeee.Kena setat kire on jemaat & senin.N patotnya by seninla dapat duitnyee.Da masok selalsa wei,still tarek.Tadek.Aku da setat musykil...awat lambat norrr eh?N tup2,hari ni,selepas hampir empat hari,barula aku terperasan yang aku dah kasik salah no.akaun!4 digit terakhir dah mix-up!CUAK oke!Cuak!Sumpah cuak cam cipan!

Apalagi dengan sepantas KILAT aku ngan masdalipot bergegas larik ke maybank kat bawh opis untuk mengenalpasti akaun sapekah yang "bertuah" itu!Sebelom masok bank,lalu tepi ATM machine *sebenarnya TAK SABO nak tggu Q* terus *mentol keluar ateh paler* terpikir..."Eh,kalau kite try buat fund transfer guna atm,masok akaun no.bole nampak nama acc.holder...kan?Ha....jom cube!Laju2 keluaqkan atm kad n cucok untuk mulakan "misi impossibel"..Siap bismillah okeh!Maok paswod,tekan 3rd party pund teransfer,masok nomot akaun sekali keluar message..."Unauthorized Account!"..Aku pandang masdalipot,masdalipot pandang aku!*tetibe ade cahaya NUR KASIH memancar2 kat muka aku...LEMPANG!* Ada harapan!Terus berpusu2 masok bank.Nasebla ade sorang jek kat depan aku...Sampai konter,mengadu domba bagai...LEGA!Abang konter SAHkan akaun tu tak wujud,n fund yang dah ditransfer akan bounced balik kat akaun holder asal...ALHAMDULLILLAH!Masih ada yang sayang padaku....*APEKAH*

Apelagi..sms kestemer cepat n suruh dia check balik akaun dia tengok ada bounced amount tak?And she replied ado...LEGA ngko!Naseeeeeeeb baik sesangat!Kalo tak...tak pasal2 aku buat amal jariah menderma buta2 kat entah sapa2 RM300+ ngko!SEEEEEREM!

Moral of the story...
SILE JANGAN GELOJOH bile MEMBALAS EMAIL.N always SEMAK pat ploh kali AKAUN NUMBER diri sendirik or orang nak nak diteransper!Bak kate pepatah..."Sesal dulu pendapatan sebulan,sesal kemudian berutangla ngko lapan bulan...kot??"
Sekian....pesanan khidmat masyarakat dari cik puan apel gojes!*LEMPANG*

Comments

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..