Hidup biar SEDAP!

Al-kisah cerita di satu malam jumaat
Ala2 makan busatla 
Sehari sebelom CNY
En.lola balek KL
Dah sah2 malam working days aku memang tak masak dinner
Nak2 pulak en.lola duk jauh
So nak jadi cerita... 
Perot masing2 adala berkeroncong yang AMAT
Tapi hentah kenapa haritu
Dedua jadik sasau
Blur melampau melanda laki bini 
Perut lapo
Tapi tatau nak makan apa..bole?
Laki tanya bini,bini tanya laki
Woii bila nak makan neh????

*tetibe*

Bajet dedua nak yang sempoi2 jak
Yang 'light2'(LAH) sangat
Tapi tak tetap pendirian memasing 
Kejap nak steamboat
Then aku men'suggest' yongtaufu kat jasko
Pastu ada plak yang suggest nasi lemak city garden

*weyy light ka neh???*

Then entahape lagi ntah akupundahlupa
Dingdongdingdong
Yang kelakanya,time kejadian ni,time duk 'kelaie' ni,
aku,danial ngan en.lola dah dalam keta,tenga berjalan okeh!
So bole imagine tak?
Laki bini duk ber'cako' gado bercerita pasal nak decide makan mana,n si anak duk blur2 kat seat belakang?
Lawak okeh.


Last2 aku men'suggest'...
"Kita makan roti nan sama ayam tandoori nak????"
Terus en.lola jawab
"Kat mana?"
Dalam ati..aku dah yeeeeeeeeeeeehu!
Berjaya!^_^
"Errrm,kita try kat mamak yang ada kat sebelah MyMydin nak???"
Dengan lajunya en.lola membelok and parking
And paling best,TERUS DAPAT PARKING betul2 berdepan dengan kedai mamak tu okeh!
Jeles gila aku 
Selalu,kalau aku jejak MyMydin ni dengan si danial punyala susah nak dapat parking dekat!
Siap kena pusing 2,3 kali!
Tu pun selalu gamble jek parking opposite jalan
Kalo kena beli barang banyak,dah berulang menganto keta.
Kesimpulannya aku adalah JELES 
Seneng2 jek en.lola dapat parking,ini adalah TIDAK ADIL!
*tetibe* 
Tapek ar.
Kasik chance



Yang penting malam tu aku nyer choice di'majoritikan'.
Huahuhahahahahahah.
So ke Restoran Deen's la kami malam itu untuk "MAKAN BESAR" 
 ^_^
Apa engko ingat kami tak sambut CNY tak boleh makan busatKAH??
Tett
Satu Malaysia maaaaaaa
*LEMPANG*
Roti nan yang gebu....sampai si bambam pun tergoda!
Tak caya?
Tengokla tangan sapa yang duk bizis menGECAK dinner omaknya?
^_^
Masa meng'ode',tanya nak apa ..
"Danial nak milo tabur ja LAH ibu..."
Milo tabur oke,ngko adoo??
Apa tu...milo tabur?
Laa.........taktau ka?
Whyla u so 'kampung' one?*LEMPANG LAJU2*
Milo tabor tu adek beradek dengan milo dinosour tahu?
Tak tahu gak???Haih google pehlis! 




Owwh,yang ni adelah antara Ayam Tandoori yang paling sedap YANG penah aku try
Serius!
Dulu time zaman2 gonjeng sanggup.
Penah aku buat gila,drive sampai Hartamas semata nak makan nan sama tandoori chicken kat SPICES.
Sedap gila.
Roti nan derang makan sesajork ngan kuah pudina pun sedap banget!
Oke balik to Deen's. 
Perah asam limau kek ateh ayam tandoori depa neh.
Siap berasap2
Makan panas2 ngan roti nan memangla TERBAEEEEEEEEK!
Paling best si danial pun teringin nak try sama.
End up,danial yang mengabihkan half of ayam aku bole?



Makan busat yang syiiiok and SODAP!
En.lola meng'ode' puyuh goreng *lightLAH sangat...kan?* tapi omak eh,telupe nak snap gambo.
Yerla
Kata lapo..kan?

Comments

  1. aku pon gigih taip 'like' walopon ade butang 'like' kat bawah entry ni..

    aku pon suka nan tandoori..

    besok petang aku nak tapau lah!

    sluuuurps..!!

    ReplyDelete
  2. ni laaa makan beso ko ritu ehhh... mmg meletopsss aku pon ske jugaksss.... !!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..