Nampak sama TAPI tak serupa..apepun ai suka!


Bila menjengah jer bulan Mei,konpom semua akan ingat Hari Ibu and Hari Guru kan?N seperti seselalu...macam tahun2 sesebelum ni aku walopun bukanla anak sulong akan take charge tuk remind adik2 untuk buat makan2 or bawak mak gi selebrate Hari Ibu..dan akula jugak yang ditugaskan *lantik sendirik sendirik sebenarnnyer..hehe* untuk memerah otak tuk memikiorkan pezen ape nak kasik each year.Dah kate adek2 seme jantan.Yang bongsu walopun pompuan tak bape nak prihatin..dah aku cakap barula nak gerak so...baekla aku jer yang mengepalai..... *gila kosa kah???kahkahkah*

Tis year memang dah sohih lagi bersulohla ape ak kasik kat mak as dia dah banyak kali na mengenen henbag coach aku yang dah naik belacan tu.Siap test2 pakai lagi.Segala komplen pasal tote bag Carlo Rino yang aku penah bagi kat dia dulu keluar....

Handle tak selesala..keras..senang slip off..kecik..macam2la..Kalo ikut ati bule jer au nak kasik henbeg yang mak aku duk teneng tu ke dia...tapi kecik na..tak sesuai ngan badan n kapasiti bengbarang yang diangkutnya!Kalo aku ni spesies meng'dumped' segala tun nenek dalam henbeg..mak aku lagiiiiiilah!Campayon oke! *read as champion* Silap2 ade sekali haritu,roti kuih pun dia campakkan sekali dalam tote bag dia! *tepuk dahi* Besala..kalo tanya,dijawabnya..

"Senang nak cari nanti,tak payah banyak2 plastik bag..."

Bule???Jadi redhokan saja...so dah tau ape barang mo carik jangan ingat suda senang kilija oke...no way!Mak aku ni dahla spesies yang very hard to please...so kena ar carik yang menepati piawaian or kritirea mak n kiterang jugak ar....Antaranya :

1.Wajib ianya TOTE BAG
*senang mak aku nak mencampak barang ke dalam hehe..*

2.Yang handlenya lembut kat bahu..non-slip one

3.Kaler kene yang GELAP 
*kalo aku kureeeeeng cermat,mak aku lagi worst.So silela amek perhatian.NO PUTIH2 one*

4.Yang menepati bajet
*rege rahsie,mo tau kalu..sila pm*

Lepas semua ciri2 dikenalpasti...Maka mulala sesi meng'hunting'.Seyes cakap stress oke.Seme yang dijumpai tak memenuhi syarat!Tamola beli walhal da tau kang mak dapat mencebik.Yer mak aku tadek kaver line punya.Kalo tak suka,time2 tula mendapat...tahu.So beeekla jangan beli langsung!hehe

Jalan punya jalan,terjumpa yang bawah ni kat jasko eh salah AEON Wangsa Maju...



Not bad.Price wise or whole thing ar...tapi ntah nape macam hesitated.Size dia bolela..besar sikit jer dari coach aku tu..Aku mms kat adek2..dah kate jantan,ape jer depa nak kesah..kan?Seme ok jer...but aku yang macam ...hmmm t la,try survey yang lain plakla dulu...Nak2 bila tanya yang display tu ja yang tinggal...lagila macam turn off.But under KIV ar..2hari pastu aku pi balik...Dah SOLD OUT...sobs sobs..Padanla muka aku..kan?

Sudah!Jadik mencarikla balik...

Susah oke.But nak dijadikkan ceritala ni...masa cuti 1 Mei haritu,akukan termengidam nak makan Chilis.So merayapla ke KLCC.Da setel makan segala..aku menuju ke Chameleon nak carik hairband..terlalula pulak kat tepi Charles & Keith.Gatai punya pasal,aku ajak Danial masuk n there it is....tersusun kacak jer kat rak ateh kat dalam kedai tu...KACAK!eh comey!Aku mintak SA tulun turunkan...belek2,test pakai semua memang ngam!Sesuai ar senang cakap!Siap bole terbalikkan pakai both side!Yang aku terbekenan tu kaler itam n dalamnyer warna khaki,okela.Price pun within bujet.Tak pikir dah terus bungkus uols!Kang abeih melepas lagi..kheeen?hehe

Dah bagi pun kat mak aku Selasa lepas..yelah rabu kelmarin,dia dah nak temankan pacik aku balik spital buat kemo.So takotla dia takda kat rumah wikend t kan..so bagi awal sket,sama ja kan?Punyala senyum!Nak tau...esoknya masa aku dropkan barang2 Danial kat rumah mak aku..aku dah pasan dia da dumped macam2 dalam tote bag tu.Paling best,siap ade roti gardenia lagi oke!Ko mampu letak roti kat dalam tote bag????Sebuku oke! *FHITAM* Suka kola mak.....

Yang buat aku seronok,beriya nak up entry ni was that ..pagi tadi,la aku ternampak new post by Tote-to-Toe Blogshop yang memang juai henbeg2 Prada.Suke nengok jala....beli,belom cukop "kering ati" lagik..hehe Browse punya browse aku jumpa satu tote bag yang SEJIBIK macam yang aku kasik kat mak akutu...Hehe kelasssssssss! 


Cer nengok,cer nengok?
Sama dok?
Hehe.Idokla nak kata sama betul.......Tapi kalo sekali pandang nak iras..gakla kan??hehe *kembang jap!* Kelas tak..beli kat Charles & Keith tapi dah macam Prada uols!Kire2nyer... taste mak ni bukan calang2 ar ar..kankankankankankan?muahehehehehe



p/s : Dengar2 citer...Mother's Day haramKAH??? 

Comments

  1. wah syoklah mak kamu dpt anak yang baik camni..selamat hari ibu kepada ibu kamu dan kamu juga

    ReplyDelete
  2. Mekasih kak.Selamat Hari Ibu untuk akak juga :)

    ReplyDelete
  3. Hi theгe! I simply want tο offer уou a big thumbs up for the greаt information you've got right here on this post. I'll bе returning to your blοg for morе soon.


    Αlso νisit my ωebpage: samsung galaxy s3
    Feel free to surf my website

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..