KeTERjakunan

Semalam..ntah macam mana baju kurung tanpe kain yang aku pakai terabak tepi.Besar dekat sejengkal jugakla kat sebelah kanan.Kalo ikut hati kering aku ni,nak jer aku staplekan...hehe tapi sebab rabak dia segedabak besar...memang TAK sesuwai langsung ar nak staple.

Ala biasa dah time2 sekolah dolu..asal tercarik sikit jer kat kaki kain baju kurung yang kaler biru dulu tu..staplela jadik mangsa!Yerla mane ko nak mencekau sewing kit ker bagai kat sekolah..ye dok?Tapi since dah mature2 cenggini (mature oke bukan tua tau!) memang sumpah tak semenggahla kalo aku teruskan pangai cenggitu..

So aku pun dengan gigihnya menanyakanla kat satu ahkak P.A kat opis ni..Ade idok sewing kit?Ala..yang kengkadang kalo kita pi stay kat memane hotel kan ade depa kasik complementary mini sewing kit.Yang ade sebatang jarum,segulung benang then depa buh dalam enbelop kecik tu..Yang macam gitu pun jadikla..Kate emergency kheen?Yang aku ni memangla idok membawak ke opis...kat rumah yer banyak.

Nak jadik cerita,akak tu cakap dia ada.Abeh solat t disuruhnye amek kat tempat dia.Tak sempat menjengah,ahkak tu mai menganto.Nah hambek ko sejibik!

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
...

.
.


Terkujat aku kejap!Ni sewing kit ker hape????Siap ade stand uols!Cantek bercasing transparent cennggitu!Wuwuwuwuwuuwuwuwuwuwu JAKUN aku selama 10 menet time tu!


Best uols!Nak guna benang yang mana?Tarik sajok.Tak payang risau benang berpintal2.Nak carik jarum?gunting?penetas?butang segala....?Tarik saja laci kocik kat bawah dia..wallah!Dabel JAKUN!Complete setlah!Tinggai nak letak mesin jahit kat sebelah ja lagi..hehe

Tapi jangan ditanya kat  aku eh mana nak beli?Bape hinggit segala eh.Cos si tuan empunya pun dah lupa kat mana diboli n berapa reganyer bule???

Huwaaaaaaaaa mak jeles+sentap!*ko sengaja eh kak tamo kasik kiterang ade macam ko punye eh.....- SPEKULASI SEMATA!*

Nak mintak ni as one of barang yang aku mengidam kat en.lola agak2 laku dok?*senyum jahat sambil kening angkat sebelah!*

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..