Selatan yang Sekejapan!

Rentetan dari coti 5 hari yang still rasa kesekejapan!

En.lola memang dah bagitau since last week yang dia kena turun JB jumpa Consultant dia tuk settle off few documents yang quite urgent.

Dia tanya nak ikut x?

Pergi pagi katanya..lepas setel tu bolela kalo nak jalan2 kejap before heading back ke Rembau.Since dah cuti n memang xder plan lain..Harusla mak on jer kan?Lama giler rasanya tak jejak JB.Last masa si Danial akak aku jaga masa dia duduk kat Kem Kg.Melayu Majidee last 5 years ago.Berjangggggut dah kot!

Weols bertolak dari Gombak around 9.30 pagi cemtu.Nak dijadikan cerita..punyala jem Highway Nilai yang menuju ke Seremban tu!Ntah kenapa ntah,sejam lebih kot kat stretch Nilai  tu semata!Seremban belom jejak lagi oke…hmmmmm memangla bercinta kami haritu dalam kereta.Naseb dah bawak bekal makanan siap2 beli masa berhenti kat Tol Sg.Besi sebelomnya.Kalo x…”selamat” wei!

Pang pung pang segala,by 2.30 pm macam tu kami berjaya jejak tol Skudai.Tapi ntah mana silapla..probably cos en.lola rely sangat kat GPS cap ayam yang dah lama tak diguna tu kot bole pulak tersalah exit ke Highway Tuas yang baru tuh!Jauuuuuuuuuuh giler ngko memusing!
Last2 dah sesat memusat.aku suruh ja en.lola heading to Bandar Larkin balik.To be exact Larkin Sentral *dah tuka nama uols* n suruh jer Consultant dia tu jumpa kat area2 situ.

Sementara menanti si encik Consultant sampai..harusla menunggu lagi kheen?*moooosan!*
Alhamdulillah..nasebla si oppa ni behave giler haritu.Eeek takde,ooouk pun takde.Happy jer dia pat lima jam dalam kete!Siap tido menonggeng dalam kete lagituh!Good boy adek! ^_^


Bila si encik Consultant sampai bole pulak diajaknya balik ke rumah dia kat Taman Perling sinun!Tak bawak chop bagai alasannya..Dah nak menjejak rumahnyala pulak.Kat sini kami siap be”rumah tangga”lah sekejap.Mane taknya,si puan rumah siap mengajak kami minum petang bermenukan laksa johor kat rumahnya lagik!Kata berbudi bahasa punya bangsa..harusla difollowkan saja..Selesai kerja,selesai makan segala jam pun dah nak dekat pukul 6.Ko cakap ngan aku celah bedah mana nak merayap kalo dah time2 cenggini???Dahtu nak kena shoot balik Rembau pulak malamtu…cer citer celah mane jer yang sempat???*sentap!*

Dalam nada sedey campor protes aku cakap ngan en.lola.”Tak kire,nak jugak pi JPO!Kalo terlajak patah balik!” *wah nak kena panah petir punya stetement kheen?*

En.lola dalam nak tanak,berentila jugak dia kat Petronas celah maner ntah tuk tanya jalan.Kesian gamaknya kat aku ngan anak2 yang dah hampir separuh hari duk dalam keeeeeta ja. ker takott aku tuka jadik raksaksa hahaha

Seperti yang dibagitau oleh pam atendan kat situ..JPO shud be on belah kiri kiterang once dah lepas Tol Skudai menuju balik ke KL.Da sonok2 ni,lepas tol dah ni..jalan punya jalan tak nampak2 gak lagi JPO.Yang kelihatan hanyalah ladang kelapa sawit kat kiri n kanan.Tak lama pastu,agak2 dalam 5km (+/-) kot lepas tol tu nampakla kubah besaooo JPO.Bukan kat kiri derrr,KANAN!APTB.Tak kesahla labuuu,yang penting sampai!


Time kiterang sampai tu jam da nak dekat 6.30pm.But suprisingly,matahari macam pukul doblas boleh?Terik kay!Parking quite fullla.Weols kena parking hampir kat hujungggg sinun.Ramai orang still walaupun da agak lewat petang.

As for my opinion akula ni eh.

Tempat dia memang selesa.Bersih pun bersih.Design building 2 tingkat(kott) dia ni dah ala2 kolonial gituk aku tengok.Signboard pun jelas nampak.Senangla kalo nak mencarik washroom ker or surau.Toilet dia pun bersih.Ala2 toilet kat KLCC lah.Macam nak cater for tourist mat salleh pulak gaya.Bank yang aku nampak kat situ ada satu which is Maybank.Besar kot semedang kat entrance bersebelahan kiosk Polis.Berdereeet orang beratoq u!Haruslaaah.Kater nak shopping!Tak perasan pulak kalo dia ader atm machine celah lain yer.Aku idokla menjelajah ke semua tempat or boutique kat situ.Sekadar lalu jer.



First sekalik yang wajib mata aku terpana ofkoslah COACH kheeen...*dasarrr* Tapi pui.Beratoq okeh.Macam nak masok elbilah pulok.Very derrrr taw.Tak kose ah mak nak beratoq2 bagai semata2 nak masuk Coach!Tak paham.Ghamai bebenor!

 

Patotnya mak pi beratoq hangkut si oppa sekali kheen?Sure dapat VIP access gituk!Hahahahahahhahaha harapanla!Dalam hati "wey engkorang,MURAH sangat ker yang korang beriya2 beratoq neh???" *ayat dengki*


Ha yang ni peberet si Danialla harus!Nama kedai dah macam ader unsur2 timur tengah tapi masuk2..laaar Candy Shop kaaaa?Very the deceiving tawww.


Sempat jeling Michael Korrs punya boutique.Tapi jeling jerlah pun....Seme ni adelah duniawi semata *sedapkan hatiLAH kunun!*


Aku lupalah nama butik yang satu ni.Something to do with Cosmetic.Hah ingat dah The Cosmetics Company Store! *oke tipu aku gugel nama dia sebenarnya haha* Butik ni solely jual sort of premium items or senang cakap gifts or merchandise yang mana2 perfumes or cosmetic brands pernah keluarkan ader  jual kat sini.

Contoh macam Estee Lauder-Michael Kors Limited Edition Pouch tu.Last 2years kan ade keluar.Tapi masa tu kena beli any product worth RM250 n above baru bole beli menda alah ni for RM150+(kot) tak silap.Tapi kat sini derang jual xsampai pun dat price.RM120 ke tak silap haritu.See?Tak payah beli ape2 pun.Terus beli jer item yang korang nak.


Spot yang WAJIB terjah/carik waima ceruk mana sekali pun aku pergi!
Dasarrrr kan?

Aku terlupa pulak nak amek gamba Padini Outlet.Yer kat sini pun ade Padini yer,n Carlo Rino kalo xsilap.Full house weh!Kemahin!Berpuloh2 "persen" jugakla diskaun yang aku nampak tampal kat cermin butik!Keeeelas ko jah.Datang jauh2 sampai selatan,sampai JPO neh,WAJIBla shopping kat PADINI!Tempat lain mana ada Padini...kheen?*lempang namblas kali* 

Serius sekejap sangat kami kat sini.Tak sampai sejam kott.Yerla nak kejar masa.Nak kena shoot balik Rembau lagik kott lepas ni.En.lola pun aku taw sangat..sekadar nak fullfill kemahuan aku nak masok JPO aje.Dia taw pun minik (read: bini) dia ni bukan pulse purchase punya spesies *except kalo online lar..har har har har..oke xlawak*.So agak2 dia nak nampak aku cam bosan tu..lajulah ajak balik,bole?

Lepas singgah Coffee Bean beli es blended buat membasah tekak kami pun bergerakla balik menuju ke Rembau.Traffic was nice to us.By maghrib macam tu,kami berenti rehat  kat R&R Machap.Terkezutt jap aku when aku figured out yang food court dia ni fully air-conditioned!Bersih plak tu!Terkagum kejap!Yerla..last 5 years ago manela ader..

Makanan pun sedap2.N choice aku for dinner was this Mee Jawa Johor.Sedap but turn off sikit sebab kuah dia ade rasa manis.Kalo exclude rasa manis tu..memang ah,terbaek!


Sepanjang perjalanan pergi-balik Selatan ni,aku noticed one thing.Hampir semua *ker memang semua?*R&R menuju ke Selatan ni ade outlet Baskin Robbins ngko!Sangat syiioklor.Especially si Danial.Pesal ek R&R ke utara tak buat cemtu?Seingat aku yang adepun kat Seremban n Tapah jer kot?

Pesal ek?Oang utara xsuka eskem...meh??

Comments

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..