Capek!

Dah lama aku tak buat entri membebel..kan? *tetibe*
Lately ni aku capek banget.
Kepenatan yang amt.
Tak cukop rehat.
Jadik fatigue gitu.
Maybe tu pun salah satu point,kenapa rambut aku makin sakan bergugoran..*redho*

Si oppa yang tak berapa hari jerla lagi nak menginjak umor 5 bulan da macam kembalik balik ke pe’el time dalam masa aku still dalam confinement period.*stress*
Sleepless nite?
Tell me about itlah
Pukul 1 pagi dia bangun,pukul 3 bangun LAGIK n paling wajib by 6 a.m dah bangun n konpem xkan tido2 dah!
Alarm clock kate kau?
Eh takla..
Nak ikot ibu pi kejalah!Ker nak ikut abang nel pi sekolah dik ooi?
Yang bangun pukul 6 tu bolela diterima pakai as aku pun memang bangun time tu tuk bersiap gi keja n setelkan hantar si bang nel pi sekolah.
Tapi yang xbleh tahan,tang bangun pukul 3 pagi tu.
Asalnya bangun cos nak susu.
Patotnya bila perut dah kenyang..mata dia selalu makin mengecik,mengantok.
Tapi ni..makin membulat!Seterang matahari tu!
Perrrrgh,paling best,dia kuntum senyum paling manes,berguling,meniarap n ajak maen..bole??
Adoooila adek.
Awatla ajak maen time ni…tecian kat ibu taw…*huwaaaaaaa*  

Susulan dari rambut yang tak agak2 punya bergugoran,aku selepas hamper dekat 6 tahun xpernah berambut pendek dapotong rambut sampai paras bahu!
Kunun2 kalo potong rambut kurang gugorla
kan?
JANGAN HARAP!
Same jer.
Ntahla.
Dah malas nak pikir or buat pape.
Vacum jerla,takmo kasik semak mata!*huuuuuwa*
I guess,after certain period rambut tu akan berenti gugorla kot kheen?
Ker by that “time” dah xda rambut lagi untuk digugorkan?? *read:BOTAK*
Ah lantakla.Malas dah aku nak pikir.Untukmu oppa….ibu REDHO!

Ape2 pun aku syukur sangat.
This time around,with Aufa aku sorang2.
Maksud aku is that aku kena handle si Aufa at the same time si Danial,semualah ALL BY MYSELF.
O.M.O - On my own.
Dahla mak aku takde dekat ngan aku sekarang nk summore..laki mak kan duk jauh.Long distance marriage,kekdahnya so cemnila..
No helper oke.
Babysitter tu opkosla,kalo tak gimana guwe mauk pergi kerja dongggg!

Tipulah kalo aku kata TAK SUSAH.
Bohongla..kalo aku kata MUDAH.
Sape yang pernah LALU jer mungkin bole TAHU,mungkin boleh FAHAM.
Ape2 pun aku tetap cuba gak tuk buat yang terbaek.
Yang termampu..
Aku GAGAHkan diri, aku PAKSA diri yang sebenarnya pun...
Most of the time.
Nasebla ade si Danial yang bole diharapkan.
Abang nel baaaaanyak tolong meringankan beban aku.
Dah besar dah anak bujang yang sorang ni.
Ringan tulang betul !
Tolong ibu angkut barang everyday bila balik rumah.
Tolong tengokkan si adek bila aku nak masak ker,nak mandi ker,nak buat susu ker..
In fact,kalo si oppa tu mengamuk tak sabar nak menunggu aku siapkan susu..suruh ja si Danial tayang muka,konpom si oppa senyap!^ _^
One loving brotha I tell ya!

Alhamdulillah…
Tak taula ibu ni kalau takda abang nel menolong..
Patah kaki,patah pinggang..patah lah sesemua!
Tima kasih abang nel cos tolong ibu macam2.
Ibu lebiu! Aaamuah!

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..