Craaaving sangat!

Alhamdulillah...selamat dah memasuki fasa ke 5 bulan..ni dah kira 3rd trimesterla.Alhamdulillah...badan da start mengembang *tang perot oke,part lain siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikit jer..mwuahahahahaha kunun!*

Alhamdulillah jugak..badan dah kembali ke kesihatan asal.Lepas morning sickness yang "bole tahan" hebat..lepas angin satu badan yang tak putus datang..lepas demam selsema yang semacam takmo baik2 berlalu...alhamdulillah sangat this week kesihatan aku makin bertambah baik.Selera makan walau dah tak sekencang 1st trimester,tetap ade.Kalo macam takde selera pun aku paksa jugak makan..cian kat baby kang.sob sobs.

Berat badan aku yang mendadak naik masa 1st trimester ritu,da maintain since masuk ja 2nd trimester.Dari 59kg zassssssssssssss ke 70kg ngko!N now da since masuk 21st week,last timbang was 71kg n dah tak tambah2 pun..Takut jugak,but as gynae aku advised..as long as baby in good condition,aku takyahla riso sangat pasal weight gained.


Dr.Amarjit tu pun da jenuh explained kat aku ngan laki..the baby will only takes what he/she needed.Not more nor  less.Cukuop untuk keperluan dia..thats it.So dun worrylor...insyaallah takde pape.So far,doc estimate berat baby for 5 month ni da 0.5kg..sendirik mo ingatla berapa yang aku terlebih gained tuk diri sendirik..kheeen? *nanges* Oh ya,aku dah tau gender baby..tapi nanti dululorrrrrrr hehe :)


Since selera dah kembalik normal..banyakla benda2 yg sebelom ni aku takleh makan due to angin n so fall...aku mencarikla balik..Idokla nak kate aku asik mengidam yang bukan2..Sesekali tewingin nak makan sumtin tu...standardla.Lagi2 laki ai duduk jauh,susah ar nak mintak2..kalo tewingin sumtin,kenala mencarik kendirik..*sobsobsob - lap airmata* 


So cuti  Hari Pekerja ritu mak teringin banget nak makan triple play peberet mak kat Chilis.Dah kate umah kat Gombak...celah mana ja ade Chilis kheeen?Mohler kite terjah KLCC.Gigih uols!Da bajet manusia sure kebanjiran kat sinun,tapi demi perot...TETAP mak gagahkan diri.Harusla anak bujang mak jadi mangsa peneman .. 


Syukur uols,sampai2 parking KLCC takyah pusing doploh round teruuuus dapat parking,suka ati mak.Rejeki baby nak makan ler tuh..hehe :) Dah parking kat P3,laju mak ngan si Danial memanjat eskelater Suria KLCC sampai2 kat depan Chilis..naaaaah,beratoq orang.Aku nanya si budak waiter yang jaga entrance tu..waiting time berapa lama...

"Within 40 minutes..kak"



Rasa nak phitam kejap!Dala mak tak makan2 dari pagi.Setakat makan cekedis ngan minom neskepe jer pagi tadi..huwaaaaaaa.


"Okela dik,tolong reserve nama ahkak eh.2 pax jer"


Aku ajak Danial turun balik ke Concourse..nak pi terjah Auntie Anne.Tak tahan bau pretzel dia masa naik eskeleter tadi.Lagi2 mak dukla teringat2 lemonade depa!Huiiiish xleh tahan!Jomla pi terjah buat alas perut sementara nak masuk Chilis!*dasar selera boya*Setel tapau parmesan cheese,choc eclairs tuk danial n lemonade pojaan kami pi terjah Sun Moulin kat Isetan puloook.Teringin nak buat toast Queen Bread depa yang delish tuh weekend nanti!:) Setel beli segala naik balik ke Chilis...kan dah kata GIGIH uols!Sambil berdoa naik2 nama mak terus dipanggil!Hehe orang kata kalo dah rejeki memangla...sampai2 ja,lepak sat depan Harley Davidsonnyer butik tu...kedengaran..


"Ms Linda....."


Terus rasa nak lompat bintang time tuh!hehe..Alhamdulillah!



Duduk2,dah tak tengok menu,terus mintak waiter amek order *apa punya gelojohla...kheen?hehe*Mak standardla..kalo mak aim Triple Play itu jala dah takde menda lain dah..then ice lemon tea adelah wajib!Si Danial kalo masuk sini tak oder Chocolate Shake dia tak sah!Then kids punya chicken wings sama fries sajela yang dilayannya..jadila dari tak makan langsungkan??


Mak bedal sesemua kat ateh ni depan penuh tawaduk uols!Dengan batang2 celery sekali mak bedal sambil cicah honey mustard depa!Memangla terbaek! :) Kunun hebatla buleh abeihkan semua sengsorang...alih2 buffalo wing 2 ketui sama 2 ketui samosa *kott* tak abeih.Mentapaula mak...Seronok uols!Ber"joget2" baby mak dalam perot rasanya.Manataknya,dapat yang diidamkan!hehe Happy Tummy itu pasti..hehehehe

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..