M&Ms ke Chocolate Rice?

Semalam aku men'cuti'kan diri.
Yer.This year Danial masuk darjah 2 but still aku kena menghantar.
Nak buat macamana...kata berstatus "PJJ","LDM"...so harusla aku mengagahkan diri menturn onkan "one man show" mode.Lainla kalo berdua...boleh jugak buat acara "pass bathon"..sobsobs 

This year,Danial akan totally rely on van untuk transportation.No more wan fetch.Pepagi nak pergi sekolah memangla dengan aku,but seselalu last year balik sekolah dalam pukul 1 wan akan mengamek.Then pukul 2.15 plak van datang menghantar n mengamek ke sekolah agama.Now,since wan dah tak sihat,wan selalu risaukan Si Danial nak ulang-balik sekolah.Paling dia risau siapala yang nak menengokkan si danial tu lepas balik sekolah...Rumah kosong,wan dengan totuk da duduk hospital,pacik pulak (adek aku) lately ni duk bizi dengan interview...Ntahla.Memang since kinde time Danial memang duduk dengan mak aku ja.Eventho danial ni spesies independent,still kenala ada yang oversees,kan?Taklehla nak tinggal buta ja sengsorang...


Banyak gakla alternatif n option yang aku gugel listed.Aku dah surveykan kindi untuk transit.Tak jauh sangatla.Tapi elok ja sampai kat area kindie tu,bole plak danial buat muka.


"Tamaula ibu.." hmmm


Sudahnya jiranla jadik mangsa.Alah bukan lama pun ekceli.Danial balik sekolah by 1.Then by 2.15 da keluar balik untuk pergi sekolah agama.Yang paling lama lepas balik sekolahla.5.30 and sampai aku jejak Gombakla opkos.Seselalu paling rempit by 7pm aku sampai.So macam tak berbaloiila pulak nak letak kat transit.Yang aku tanya kat Tadika Tahfiz tu,Deposit depa nak RM50 and RM150 monthly for the transit charges.Ok kott..kan?But not for now...la kan hmm


Banyak lagi sebenarnya tujuan aku menganta Danial ke sekolah semalam.Nak tambah bli badge sekolah and summore buku teks budak darjah 2 pun tak dapat lagi.Ekceli since last year pun.Kata cekgu tak print lagi, so start sekolah buka barula bole mengamek.Kesianla kalau nak suruh si dak tu mengangkut sorang2, so ke sekolahla aku pagi semalam.

Danial oke ja.Dah tau pun kelas ape n kat mana..saja aku nak menghantar.Ala tak lama pun.Menunggu cekgi kelasnya jer yang lama pun!Mau tak,dari habis perhimpunan pukul 8 sampai dekat 8.40pm baru nampak batang idung.Buat kemender pun tatau.Setel sain menyain,n amek buku teks, aku offer nak belikan nugget untuk buat tambah bekal lunch pada si Danial.Kene rejek ngko.T_T


"Takper ibu.. tapayah"


Jual mahal oke.#sentapmaknak Abeih da kene rejek,ko nak stay lagi ker?*cehh* Merajuk oke.Terus balik umah sidai baju *tetibe*





By 12.45pm aku dah tercongok kat luar pagar dengan cuppies DFCC same milo kotak ni.Saje nak treat si kacak tu during his 1st day of back to school!hehe.Suka betul dia nampak yang ni.Dahla panas..sekejap ja air kotak tu menyusut! 



Tepat pukul 1.Meluru semua keluar...termasukla ANAK AKU!



Sampai rumah,bukak baju,tinggal singlet amek cuppies sebijik terus membaca!Baca buku teks yang baru dapat oke!Ko mampu???.

Comments

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..