My Mundane Monday

Pagi ni boleh dikira as hari ini dalam sejarah.Perjalanan aku yang hampir sejam nak menjejak opis,aku lalui dengan sunyi sepi.Aku tak bukak radio waima cd langsung.Sumpah sunyi sepi.Menonong ja aku drive keta dari DUKE ke NKVE...Naseb traffic baik ja dengan aku pagini.

Kosong.....

Pagi tadi sebelum nak pergi kerja,aku dapat sms dari adik laki aku..

"Ko tak payah amek mak kejap lagi.Aku ngan kak o'en da otw gi Hospital Ampang.Pakcik mengadu sesak nafas pagi tadi"

T______________T

Aku speechless kejap.Tatau nak pikir apa.Dah jadi balik.All over?

 ...........................................................

Pakcik memang kena admit balik,but this time ke Hospital Ampang (kiterang request HUKM,pandai2 ja derang tukar without prior notice to us,ke Ampang!Menyampah!),as per surat yang Hospital Selayang bagi tempoh hari.But not this way!They supposed to call pakcik once katil dah kosong,bole?Tension aku dengan spital government ni kadang2.Tapi dah itu mintaknya pakcik aku,nak tak nak kami kena akur... -_______-

Pagini pulak,sepatutnya aku hantar mak pergi klinik.Dia kena amek reading untuk blood pressure dia.Tup2 message ni pulak yang aku dapat...arrrrh aku tiba2 jadi buntu.Jadi blank.Tiba2 conversation aku dengan si Danial sebelum tido malam tadi flashes back..


Danial : Ibu,wan (bapak tiri aku a.k.a pacik) masuk hospital kan?

Ibu/aku : *Blur* Haa?Eh mana ada.Wan kat rumahla.Wan memang tengah tunggu nak masuk hospital,tapi belum ada orang call la dak..

Danial : Eh,ye ke?

Ibu/Aku : Betul.Tadi baru ibu cakap dengan to'tuk (mak aku)

Instinct Danial da jadi kenyataan pagini.Aku sms Danial tadi.Laju dia kol aku balik.Dak...betapa ibu nak peluk awak sekarang...  -_________- Aku rasa serabut yang amat pagini.Badan aku ja kat ofis,tapi hati aku melayang2 tatau kat mana.Hati aku memberontak nak pi hospital.Tapi cuti aku dah habes.Takkan nak amek mc tak munasabahla kan?*nak mamposss??*

Mujur adik laki aku ada.Time to time aku dokla kacau dia kol tanya,sms segala.Inila agaknya sebab adik aku macam tak nak further Master kot..dia risau pasal pakcik aku.Tak tunjuk tapi aku tau dia risau.Mujurla boleh harap kat dia...nak harap abang aku?hmmmmm musnah!

Pacik..balik keja ni orang drive cepat2 jumpa pakcik k.-____-

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..