First and Last...?

WALAUPUN!Suhu badan aku 37.2..Walaupun kepala aku denyut2.Walaupun hidung aku jadi sesak setiap kali nak napas..Alhamdulillah!Despite 2 accident yang jadik kat susur keluar Kuala Kangsar n satu lagi kat mana pun aku dah lupa,selamat gak aku jejak ni tepat pukul 10.00 malam tadi!  




Yeap.Penang it is!N aku berjaya tiphu en.lola buat kesekian kali,hehe.*angkat kening*Matik2 la dia ingat aku tengah tido berkelubung kat umah cos demam teruk.Yepp.Aku memang demam.And selsema n sore throat summore.All complete.But aku gagahkan jugak diri..Drive pat jam dalam ujan yang lebat n kepala ting tong!As there's a saying..

"When there's a will,there's always a way"...kan?

So here i am!^_-

Atas Jambatan Pulau Pinang baru aku call en.lola.Melompat dia kejap!hehe.

Sampai2 aku kebuluran giler!Yerla last makan dekat pukul 2 kott.So aku ajak en.lola gi carik something yang soupy *yerla kate demam..kheeen?* So dia ajak aku ke Padang Kota.Aku tanya gak sedap ker?En.lola pun first timer ke sini..so lets try n error sessionla kira ni.We'll see.. 



1st visit kott kat sini.Takleh nak nafi serasa2 macam kat Uptown Damansara punya foodcourt.The difference was this one mengadap laut n spacious sikit.Deretan hawkers yang berebut amek order once korang duduk.Ni kira siapa cepat dia dapatla.Tengok gerai pasembur tu macam nak tergoda,tapi pikir kepala n tekak yang still kureng memuaskan ni aku order mihun kueh tiaw sup ja.En.lola pulak bila si tukang order mengoffer sotong campur hape ntah..laju ngko diordernya!Hasilnya......



Nampak tak 3 pinggan selain mihun sup aku tu?Yeap.Sotong campor kangkung goreng hape ntah,sotong bakar yang sikit n tak sedap tu n kerang bakar cost him RM42!RM42!Terkujat,puteh kejap muka en.lola time budak tu bagitau harga!TERKENA ngko!Aku post kat fb pasal ni..ramai kengkawan yang kasitau memang..kalau depa kedai ni dengar loghat kita orang luar,KONFEMla kena ketuk!-_____-

Dengan penoh senyuman ikhlas aku cakap dengan en.lola...

"Takpe b.There's always a FIRST.............and LAST time,kan?" *wink*

Comments

  1. Ha..situ mmg la ramai kata tpt org luar kena 'ketuk'. Huhu. Retu kami ke Penang try kat Gurney Drive tu. Oke gak la rega walo cam agak mahal gak la.

    ReplyDelete
  2. Tula pasaii.Tobattt dah lepas neh!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..