D.I.Y Look for #NAPBAS (Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011) nite

Okeh tengok title pun maybe korang dah nak muntah.Sorry banyak naa ber'utang' entri.Aku janji ade 2 or 3 jer (MAX) entri pasal napbas ni dalam belog aku ni after this *janjiLAH sangat!*

Aku nak share ngan korang ni.Macam akula contoh,nak pi dinner event #napbas last 2 weeks bukan ada bajet pun sebenarnya.N da sah2 bukan retis so tapayahla perasan yang ade nak men'sponsor'....kheeen?So ape aku buat?

D.I.Y sytle aku jom!

FYI,dress ni aku beli very da last minute online.On selasa tak silap.Lagi 3 hari nak hari kejadian bole??Bole saja..opkos bole maaaaa.Tapi siap pi collect kat umah si empunya blogshop kat Kota Damansara sinun sebab takut dress tak memenuhi piawaian badan...bole?So far lulus,walopun kelihatan sedikit "lebar" bila diletak kat badan yang tak berapa nak kurus ni..-____________- Paling BEST dress ni bawah RM100 *wink* Ko mampu??? hehe





So the dress adelah sleeveless.JANGANLA harap en.lola nak lepas aku pakai buta2 cenggini even aku tak bertudung yer.So mengkalakata aku ni spesies yang kinda 'sopan lagi ayu' harusla dipakaikan inner.Dah test dengan inner yang ala2 sheer gitu,mahupun yang tak sheer,tapi sumpah.BUROK giler kat mata aku!Tak sesuai langsung. -_________-



So dengan ligatnya kepala hotak aku memikir *ting ting-keluar efek mentol atas kepala kejap!* terus teringat ka blaus keje ala2 fairy look yang kaler pepel neh!Yeyeh sudah jumpa pasangannya!SOPLOH markah *tetibe* ^_^



Kalo gi dinner harusla ader clutch kan?Feeling2 kat OSCAR katewnyew...harusla!Tapi mak kheen spesies mak2 ROCK manela ader simpan clutch2 segala neh??So kita kena bijak hoke.IMPROVISE ape yang ade ikut keperluan n kemampuan..betul tak?Saper setuju angkat kaki!hehe.So ini Michael Kors yang very da bling2 la jadik mangsa!hehe.Menyerlah uuols!SESUAI!

 





Make-up adelah DIY jugak off course!

Kalo tak ape guna pi belajar tinggi2 dulu kalo tak bleh nak praktik kankankankan???Hehe. Oke memang kalo tengok tak berapa nak nampak cos aku TERLUPA nak snap gamba vain sendirik lepas setel make-up cos nak cepat.Yang ateh tu pun disnap lepas jejak rumah dekat pukul 1pagi.So okela kan?Make-up still ade ghuuper,lastingla kunun even after 5 hours *wink* hehe up sikit!

Hasil setengah jam sebelum 5.30pm adelah sangat memberansangkan!Tangan ku dibedung...kah?kahkahkah


HASILnya?


.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.


.
.
.
.


.
.
.
.


.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.


.
.
.
.
.
.


.


TADAAAAA!
Gamba ulang tayang!

vain sendirik lagik


dan lagik!



MORAL OF THE STORY


"It doesn't really cost you A BOMB to look like million dollars."
*eh betul peribahasa/quotes bikin sendirik aku ni??BELASAH*




Ceh million dollarLAH sangat,kheeeen?DULIK.

Ala maksud aku,in a simplier words,to look good tak perlulah nak spent sampai beribu2..
Kalo mampu or orang nak sponsor tak aferla...kheen.Macam spesies aku yang maybe setahun sekalik ja layan dinner2 the vogue the vass cenggini,berbaloi ker nak berabis just for a nite???

Orang lain aku tatau,tapi aku TAK APERLAAAAAA.Baek lagi duit tu aku bawak shopping lagi merembes,oops!hehe.AlaKalo ko pandai guna resources yang ada,buat improvisation sket2 or mana patut ikut keperluan body ngko wallah!Silap hari bulan lagi MOLOTUP dari yang disponsor or spent beribu2 lemon tu..betul dak??

Hehe kes aku idokla..kott.Cukuopla sekadar mematuhi 'piawaian' aku sendirik.Oke watttt,yang penting en.lola kata aku nampak HOT malamtu...eh?? 

OK,abis dah!

Comments

  1. hi there..nice dress.. pandai u melawa. i pakai skirt and blouse je..main hentam saja....yg i beli utk napbas hari tu is kasut saja..hehehe. eh btw u duduk d table mana?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..