My Lazy Sunday

Banyak noooooor entri yang tertangguh.Ber'hutang' keliling pinggang dah aku dengan blog sendiri..-_______- Takhapela..eh,macam besa aku kan suka buat entri last in,first out..hehe.Orang first in,first out.Gasakla janji adoo.

Weekend aku da kembali macam seselalu.No more visit ke hospital.Huiiiii,tamo dah rasanya.Alhamdulillah..apak tiri aku dah discharge since week,Jumaat..Doktor suruh berehat kat umah and makan ubat as prescribe ja.Huh,tu pun after speculate macam2 pasal sakit orang tu tuh!Cap ayam sungguh!Nantila aku story detail kat entry yang lain eh?

Semalam,in-laws (kakak2 same abang2 ipar) aku call bagitau nak singgah umah parent aku..nak menziarah pacik (a.k.a apak tiri denla tu)katanya.So,sebagai anak yang tak suka nak menyusahkan mak apak *LAH SANGAT!* aku decide nak jamu depa,without notifying parent aku yang ada tetamu nak mai...bagus kan?Hehe..yerla kalo aku pi bagitau awal2,konfem amak aku sibuk nak masak2 bagai.Orangtua tu pun bukannya sehat sangat,so alternatif terbaek was lagi sejam in-laws aku nak mai baru aku break the news to my parent..hehe bijak tak? ^_^ 



First thing yang aku masak semalam was this.Blueberry Cheese Cake.As aku tau cake ni memang jadi favourite sefamily kakak ipar aku yang duk Pulapol tu,especially si anak bujang derang si Darwish!^_- Tambah2 abang en.lola si kelasi tu pun ada sama so molekla akalo aku dapat buat jamu sama petang tu.So check2,nengok ada lagi 1/2 block Philidelphia cream cheese kat dalam peti es,so memangla kira rejeki depala!

Nak dijadikan cerita,aku setel membakor ciskek yang tak berapa nak tinggi tapi lebor *kata guna half block so kependekanla jadiknya..kheen?* ni by 2.30pm.Sepatutnya i have to keep this cake to set for at least 5 hours dalam fridge barula bleh makan but semalam aku dah memecah n melanggar rekod!Before 5,which was only after two and half hours being chill aku dah kuarkan n served ciskek tu...bole?SIL akula..aku dah pesan nak dekat bertolak bagitau,ni dah sampai depan umah parent aku baru bitau...so acaner?Tak terkocoh2 mak dibuatnyer??Tapi nonetheless.....Biaq pun tak cukuop masa untuk cake setting,and summore stock blueberry topping yang nyawa2 ikan...tetap
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.

.
.
LICIN!Alhamdulillah ^_^


Selain ciskek,harusla ader main dishnyer.Kire2 aku menjamu untuk minum petangla..semalam.Yang paling simple lagi senang tuk aku buat harusla spaghetti..hehe


Punyala poyo,masak banyak giler!Tak konpiden punya pasalla ni....takut tak cukup!Habes dekat satu kotak Barilla N.3 spaghetti yang ala2 angel hair ni aku rebus!


Hasilnya,ha........hamek ko,penuh satu pan bagak!


Tabur cis..kasik menggodas mata yang memandang..eceh!Tapi alhamdulillah..suku ja tinggal.


And everbody live happily ever after..TETIBE

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..