How should i say this?

Macamana eh?Da lebih sepuluh kali aku rasa.Asikla bukak draft,tenung wall  kosong then close.Bukak page draft,tenung wall  kosong then close.Bukak page draft,tenung wall  kosong then close...over and over again benda sama.Semacam blocked paler otak jap.

Weekend haritu,in fact start dari malam hari jumaat tu,aku da serasa2 tak sedap badan.Kalau aku ceriat mesti ramai tak percaya.Aku kalau nak jadik demam,puncanya selalu mestilah because aku TERSEDAK something.Selalu sangat.Few months back masa aku minum ice lemon tea,n haritu plak time aku tengah2 syiok minom mocha ice blended faveret aku tu.

See,da nampak ade yang kerut kening tak pecaya...kan?  

Terpulangla.Nak pecaya ker idok.But ni betul2 bukan tipu2,jujurrrrr punya.Yalah.Kata badan manusia ni masing2 tak sama.Akukan hantu peng kunyah ais,tapi ada setengah orang pulak kalo minum air sejuk pun bole bawak selsema..kan?N badan aku yang kinda wengg ni,bila nak jadik sakit lately neh,cenggini pulak caranya...nak buek camno laie?


Dengan cuaca yang serupa ribut balik keje petang jemaat haritu,berujan sama,sampai rumah sore throat dah terasa2 perit kat ujung tekak.Ahh sudah.Konpemla.Sore throat - selsema then demamla aku jawabnya pasni.Itu ah sekuennya.Dah tiga ploh tahun idup ni..sama.

Sudahnya malam tu aku tertidur sampai tak sedar diri.Sabtu pagi pun aku sedar2 matahari sikit ja lagi nak tegak atas paler.Akukan,kalau sekali sakit...macamnila.Orang yang paling aku risau is Danial.Yerla..apaknya dahla duk jauh,yang tinggal aku dengan si nanial tu jalalah berdua.Kalo aku sakit memangla susah.Pysically danial nampak macam budak besar,padehal dia baru darjah satu.Kesian aku kat dia.T_T

Bila aku 'paralysed' macam ni,memasak,mengemas apepun tak bejalan.So si danial sorang2la kena meng'indipendent'kan diri dia sendiri.Mandi tu dah sah2 memang dia bole sendiri..tang makan minum tu,sayu kalo aku ingat.Macam kelmarin,dia nak breakfast koko krunch n fresh milk,aku dengan mamai2 instruct dia amek koko krunch atas meja,mangkuk kat kabinet,susu dalam fridge...semua,ape2 jerla dari atas katil semata!Tak da daya nak bangun nok,serius!Dengan kepala yang berat,hidung sumbat..apepun tak larat!Nila antara disadvantage PJJ.*tetibe*

Naseb si danial pun jenis yang cukup memahami.Tak banyak songeh.Anak yang menyejukkan hatila pendek kata..*alhamdulillah*Yang paling menyentuh,dalam mamai2 tu aku perasan..sekejap2 dia akan masuk bilik check on aku yang terbongkang tidur mati ateh katil ni..So sweet..kan?^_^

Da nak petang pukul 3 baru aku terjaga balik.Seriusla kepala still berat.Tak terdaya aku nak masak so aku gagahkan diri drive pi beli kfc untuk danial.Kesian dak kacak ni makan lambat.Sorry dak...

Malam tu aku ulang balik tidur tak sedar diri sampai ke pagi. Tidur mati lah senang cakap!Henpon bunyi kiri kanan pun tak sedor!Serius!Sedar2 jam da dekat sepuluh aku pegang henpon n tengok ada few missed call n sms masuk.

"Pakcik sesak nafas pagi tadi.Kalau ko larat pila tengok pakcik kat Hospital Selayang"

Tersentak aku baca sms dari adik laki aku!Pakcik SESAK NAPAS???Masuk spital?????
Ya allah... 

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..