Tak der rejeki

Sedih...keciwa..hampe uools.Niat suci mak nak membawak balik apam pokodots ke kampung tak kesampaian..sobsobs.Wikend yang baru lepas tadi,laki mak turun KL and salah satu agenda yang dah lama kami plan adelah balik ke kampung mentuo den.Ada kenduri,makan2 katanya..

So niat di hati nakla menjamu sesedara makan pokodots mak yang tengah melotups tu.Even laki mak pun dah order,tapi apakan daya.."Kita hanya mampu merancang,tuhan juak yang menentukan"..sobsobs *sambil posing tangann letak ateh dahi..*

Nak dijadikan cerita..rancangan nak bergerak balik ke Rembau adelah dalam tengahari,so plannyer aku nak buat pokodots tu pagi Sabtu la..Sengaja buat lamabat,kengkunun nak kasik fresh gitu.So pagi sabtu tu dalam pukul 9 pagi,setel mengemas n buat breakfast segala aku pun mempreparekan la bahan2 untuk buat pokodots tu dalam bekas.Semuala..ada tepung,gula,susu,baking powder,bla2 n last sekali aku nak kena letak telur 6 biji...So pecahkanla..biji petama,kedua n masuk yang ketiga....

YA ALLLAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!B.....telurrrrrrrrrrrr BUSUKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!

-_________________________________-  

Tension GILER!Dala semua yang aku tala dalam bekas tu adelah semua stock last kopek!Susu last,tepung last,arrrrrrrrrrrrrrrrrrgh stress!Boleh pulak ada telur busuk!GONE!Adunan yang sepatutnya aku bole buat dekat 100 pcs pokodots ke longkang pagi tu!DOWN giler dowh!Laki aku senyum...try nak menenangkanla kunun...

"Takde rejekila tu..nak buat cenggana..."

Aku pun nak buat apalagi kan...?Redho ajerla.Serius.Terus ilang mood nak pi kedai or buat apa pun.Sakit hati!Dahla telur tu aku beli sepapan kat Jusco kott.Hmmmmmm,buntu.Aku memang tak suka balik kampung mentua dengan tangan kosong.Wajib kena ada sumthing.Da jadik habit aku.Laju ja kepala aku pikir n naseb teringat yang dalam fridge ada berbaki lagi satu menda alah ni..


Kelmarinnyer ader yang mengorder and aku sengaja lebihkan adunan.Saja buat lebih..tak sangka nila gunanya.Kecik...tapi jadila dari tak ada langsung,kan?


Yang pasti walopun kecik.LICIN!Bertambah2 MIL den hehe alhamdulillah.

Sampai Pilin,Rembau dalam pukul 2.Lepak2 kejap by 4 macam tu merewangla kami ke rumah kenduri.Itu da jadi agenda wajib family mentua aku.Terkenal sangat dah as team rewang terboooik.Termasukla aku..*nak jugak*

Setel potong2 aper yang patut masing2 balik,bersiap n lepas maghrib berulang balik ke rumah kenduri merangkap rumah mak sedara en.lola.Menu malam tu adelah sate,ikan bakar,kerang bakar,sotong bakar,kesimpulannya...banyakla yang terbakar malam tu!


Sesi bikin panas!


Aku pun pelik awatla seronok naa laki ai dalam gamba gelap gelita ni...bukan panas ka?Dia punya berpeluh tak henggat punya!


Da setel bakar,hasil siap dihidang...apalagi,SERBUUUUUUUUUUU la weyh!

Sekian.*tetibe*

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..