'Burung Marah' di Hari Malaysia

Super flat aku semalam
Tak terdaya nak buatapa pun
Dekat 2 jam melayan jem,jejak rumah hujan plak turun
Layan tivi kejap by 10.30pm aku dah lelap sampai ke pagi
Susah giler nak tengok aku tidur seawal tu on normal day
Standard waktu tidur aku paling awal is 12 am.
If awal than that meaning confirm aku 'flat' habes and kepenatan tahap dewa

Pagi tadi bangun2 ja aku dah dengar bunyi semacam guruh kat langit.
Kuat giler memecah pagi.
Bukan guruhla,bunyi macam jet..apalagi terusla mengadap tivi.
Sah.
Tengah 'live' kat TV3 sambutan Hari Malaysia & Hari Merdeka kat Dataran Merdeka sana.
Jet2 pejuang tengah buat 'show' yang 'lalu' tadi gamaknya.
Gombak nak ke KL tak jauh mana soo kedengaranla.
So layan jap.
Ouuh nak wish kat korang juga.. 
"Hari Malaysia & Hari Merdeka"
 Hargaila kedamaian dan kesejahteraan yang kita miliki sekarang..
Cehh,ber'bahasa' plak aku pepagi ni.
But aku rasa bukan aku sorang ja yang otomatik jadi patriotik bila tengok benda2
perarakan macam hari.
Goosebump kadang2
But YES aku sayang MALAYSIA aku..korang tak ker?

Oke sambung cerita semalam
Dekat satu hari melayan open house kat office.
Tahun ni,kurang 'kerja'
Tak macam last year.
Kerja deko segala outsource kat orang luar.
Dah takda tsunami deko macam seselalula.
Serasa macam ada jer yang kurang because of that..
Takper eksperimental.
Try test tengok kekdahnya.
Yang sah FAIL
Esok2 aku update al-kisah full cerita open house ofis aku eh
Yang lagi pasti,next year back to the 'tradition'la gamaknya.
Balik ke in-house dekola,konfem.
We'll see la how nanti.


Then balik2 umah semalam,tengah melayan tivi si danial melukis
Datang 'roh menconteng' dia mulala..
Danial memang minat bab2 melukis n mewarna 
Thats y aku beli drawing pad yang besar untuk senang dia lukis apa2


Paling best,si danial lukis yang ni.
"Rumah Angry Bird"!
Siap ada nama setiap satu karakter and see that thing on the.....rooftop?
Yes Jalur Gemilang uools!
Kau mampu???
^_^
Hehe Salam Hari Malaysia & Hari Merdeka semua!


nota kaki : Suka layan lagu Satu Malaysia yang bebudak Lim Kok Wing nyanyi tu.simple yet me'nangkap di hati!

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..