Yang tak bole lupa..

Salam geng!

Setiap kali puasa mai,setiap kali bulan ramadhan korang semua musti ader makanan special yang korang suka nak makan...kan?Tak kisahla yang memang ada bila kala bulan puasa datang or yang hari2 biasa pun memang dah sedia ada.Orang n aku sendirik kata..haha kalau makan time bulan ni feel dia lain sikit.Setuju tak?Yerla..kata berpuasa sehari..bila dah time berbuka haruuuuuuusla lebih menghayati makan n makanan tu..tak  gitu?Appreciatiation dia lebeh sikit la....dari bulan or hari2 biasa.Tapi ada ja orang yang gelogoh macam soploh tahun tak makan kan?Maiiiiin sumbat jek segala dalam mulut tu once dengar azan maghrib!Tamak.Ikut napsu napsi semata.Sudahnya...terbongkang.Kenyang memangla kenyang tapi dah jadi macam ulorla gaya.Ntah dirasanya makanan tu idok...kan?Hishhh burooooooook rupa.Adek2 jangan contohi okeh...

Kalau tanya aku..sedia maklum aku nikan spesies setia.Susah nak tukar taste.Kalau itu ituuuuuuuuuuuuuuuuuuuu jala.Sampai orang lain yang naik muak,bukan aku..bole?Gasak pi la.Mak yang nak men'cekik' kott.Suka makla..kan?hehe.Bercerita bab makan ni memangla kesukaaan aku.Nak kasi try test?Nak suruh jadik pentester..meh2.Tapi ni yang bener2 bukan test2 okeh.....Meh aku perkenalkan peberet WAJIB nomot 1 yang musti ade everytime aku nak berbuka.Ni kalau tak dapat bole jadik punca aku mengalir air mata...pecaya tak?mwuahahahahaaah.Memperkenalkan..... 


TEPUNG PELITA....yeeeeeha!Sooooooooooodap yang tak terkatakan.Aku dah kontrek ngan akak ni since 3 tawon lepas.Order jer nak berape bijik.Sampai amek n bayar.Tak payah beratur bersesak2.*setetment berlagak,padehal ko balik keje lambat takot tak sempat sebab tu order kakakakakakaka*Yang bestnya tepung pelita ni,kepala dia yang kaler puteh tu sumpah.Berlemak habis!Lemak santan.Sedang2 elok ja rasa.Cairrr dalam mulut..ecewah.Kalo tersilap beli or kena tipu,ada yang buat guna tepung.....ape rasa?!Tuiiih.Tepung pelita kepalanya WAJIB santan asli bukan tepung oke.N bahagian bawah dia yang kaler ijo tu harus manis sedang2 n lombuttttt gituu.Wuwuwuwuwuwuwu TERBAEEEEEEK!


And last but not least buat masa n ketika ineh *kalo aku tetibe keteringatan,aku hapdate lagi eh* ialah......MASAK LEMAK FUCHUK!Besttttttttt siiiot!Bayangkanla soo hon sama kentang tu..berenang2 mintak dimakan!Hehe.Nak2 kalo makan dengan nasi panas sama ikan gelama masin goreng or sambal ikang bilis.TERANGGGGGGGGGGKAT wa cakap loh!Tak caya pi suruh mak ngko masak*matikla*... agagagagagagaga.

Dah2,jangan ternganga lelebih.Tak elok.Bawak2 musahabah diri ek adik2,kakak2 abang2 ibuk2 bapak2...mwuhahahahahahahah*lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik*

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..