Kan dah men'DAPAT'!

Salam geng!
Pejam celik dah hari ke lima blas kita semua berposa.Cepat betul masa berjalan.kan?Aku ader cerita hangat nak mengadu kat korang ni.....Sedih tau,tetibe jer dicop macam orang jahat. T________T Stress okeh kalo ngat balik!Nak marah,nak mengamuk nak jerit nak ketawa pun yer jugak..*konpius*

Sebelom memulakan acara mentor mentee dengan si acu semalam,aku mengajor kat dia cara2 nak login maybank2u sama cimbclicks.Yela..kata buat bisnes online.Harusla ada bank online jugak kalau nak senang,nak cepat.Maybank2u punya login,registration segala memang tadahal..Suksesla.Tapi bila sampai tang CimbClicks,haaaa mulalah datang 'balak'.Ai acu ni adakala datang amnesia dia,hilang ingatan mulalahPassword yang baru di create,yang baru dia sendirik buat tak sampai berapa second tiba2 bole jadik lupa.Dah nak buat first login,dia bole lupa password yang dia register earlier bole?Yang tak sampi 5 saat sebelomnya...bleh??Hangin ja aku!Sekali try...'login fail"...Try plak kali kedua....still sama "login fail"..Tup2 in between tengah2 nak mengetest,mencuba jaya me-loginkan diri,satu incoming call masuk...

Si pemanggil siap claimed dia call dari CIMBCLIKS!Nak buat verification,siap mintak nama penuh si acu n nama mak segala!Haku hapa lagi."Letak tepon tu acu!!!!" dengan sora yang agak terjerit aku sergah acu.

Gila ngko...setahu aku yang dah dekat soploh tahun guna online banking neh,tak pernah lagi bank kol kita immediately kalo kita salah masuk password.Yang selalu jadi,n normal practise,3kali salah enter password system akan terus auto-lock ID tu and kita yang kena call the call centre personally buat verification then barulah system tu akan direset and NOT THE OTHER WAY AROUND!Dah la kejadian tu jadik on hari AHAD.Gilopo??Paling best bila si acu dah tak angkat tepon,si claimer ni bole plak call no.henpon aku????Korang bole imagine tak betapa aku cuak,sambil dalam kepala dukla terpikir..abisla janaham!
Sorryla.Aku memang skeptikal tahap gaban kalo bab2 yang neh*eh bukan semua benda pun ngko skeptikal ker???*Memang carik nahas la kan!Macam kat opis aku selalu ja dapat scam email pasal maybank2u.Nak tau aper aku buat??
GO TO HELL
-----Original Message-----
From:
Maybank Group [mailto:tamibgoldsmith@aol.com]
Sent
: Tuesday, May 24, 2011 9:05 AM
Subject: [Suspected Spam] One new alert


Dear Customer,
You are requested to update your Maybank account Information to Continue with your online banking

Thank you for using Maybank


 




Important Notice:

Ensure you Request a TAC. Transaction Authorisation Code (TAC) is required to complete this update.
Failure to provide a TAC will lead to account suspension.


Maybank Customer Support.


*macam celak* tak???Beriya guna nama MAYBANK padehalllll*

So paham2la kenapa aku cepat sentap bila sampai bab2 online n duit neh eh.Yerla orang jaman sekarang ni bukannya kira..bukannya peduli!Nak buat jahat macam2 cara derr!Tak puas hati aku terus kol CIMB punya customer service. First question aku kat customer service tu was

"Do you perform such call to customer if for example we have mistakenly put-in our cimbclicks password for few times?Like immediately??" 

*yerla tak sampai bape second kot adek aku salah masuk password,then the CALL tu pun masuk...kalo ko lah kan,tak timbul musykil ker???* Customer service tu pun reply.

"No mem.We will not call.*see see kan aku dah cakap..,nak menang gak tuh!* What we will do is that nce the password has wrongly entered 3 times,the account will be automatically blocked and customer have to call us back in order to unlock."

Kan da cakap...Bole plak tengah2 aku duk bercakap dengan si customer service ni,si claimer tadi tu call balik.Hamek ko dedua on the phone dengan aku!Earlier aku dah cerita dengan si cust.svc tu what to do if the claimer call balik...Dia suruh aku amek nama si claimer,n staff number dia sekalik.Yang aku bengang,si claimer ni agak kurang ajar tone dia bila bercakap ngan aku.Treat aku ala2 macm aku perompak plak!Dia tak tau yang aku ni duk pikir dia tu yang scammer,huh!Aku cakap dengan si claimer n at the same time online dengan si cust.svc..hebat kan?Aku siap buat loudspeaker semata2 nak kasi si cust.svc tu dengar conversation aku dengan si claimer.Aku dah dapat details yang akunak aku cakap dengan si claimer nanti aku kol balik.Pap!Aku letak fon.*bengkek* Then si cust.svc ni cakap nak check suruh aku hold kejap.Nak tau apa jadi...jeng jeng jeng..

Ghuper2nyer memang so called 'si claimer' tu wujud daaaa.Memang genuine!Staff CIMB from Fraud Dept..katanya.Manalah aku nak tau..kan?Since when plak derang ni rajin nak cal2 customer semata pasal cust.salah masuk password and summore o SUNDAY...kan???SORRYLA,KO RUDE MACAM TU N CAKAP MACAM NAK GADUH..MEMANG  MEN'DAPAT'LA KAN???

Da clear off sesemua ni..si so called claimer call balik siacu untuk buat verification n siap tanya... "So now,you dah percaya ker??"


Tak tau nak gelak or nak lempang jer si claimer tu bila dengar dia cakap macamni....kalo korang jadik aku,acaner korang buat??? 

Comments

  1. hehe..lawak je story akak ni..
    tapi bagus la, langkah berjaga-jaga kan.. sebelum terkena better berhati-hati..

    ReplyDelete
  2. Tau takpa.Sekarang kan dah macam2 ada..SEREM oke!hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..