Janji manis mu...oouh!

Plan yang tak berapa nak diplan.Main terjah gitu2 aja.Katanya nak cepat.Mengejar masa gamaknya.Lepas berbuka semalam aku tanya si danial,nak ikut ker aku nak ke KLCC.Nak beli something.

"Danial nak ikut ibu tak?"

"KLCC???NAKKKK.yeay yeay KLCC!" *siap buat joget gelek2 pinggang bley??*

"Eh ibu nak cari barang tau.Bukan nak jalan2.Ibu pergi sekejap jer.Lepas tu nak pergi rumah mama (panggilan SIL untuk anak aku) hantar barangtu.Betul ker nak ikut ni?Tanak duduk rumah totuk...?"

"Tanak,betulla ibu.Danial nak ikuttttt" gedik sungguh bunyik.Siap buat muke getik lagi!

"Nanti danial tido lambat pulak.." 

*si danial ni memang schedulenya hari2 by 9.30pm dah kelautttt.Wajib da tidur OTOMATIKELI (read:automatically).Tak payah pakse.Confirm ngantuk n tido punya!*

"Tak per ibu.Harini danial nak tido pukul sepuluhla." dengan konfidennyer menjawab.

"Betul ker bole pukul 10 ni....??" *skeptikal as usual*
"Betuuuuuuuuuuuuuuuul"

So off kami ke KLCC dengan rempitnya.Imagine eh,aku keluar dari Gombak around 8.20pm and sampai terowong masuk ke KLCC tu by 8.35pm! Haha dasat tak remps aku????*LEMPANG - anak2 sile jangan follow eh*


Lama dah rasanya tak jejak sini.Last pergi 2 bulan lepas kott.Sebelum puasa haritu.Nak tau first pit stop aku sampai2 jer kat sini??Hehe...Coffee Beanla off course!Teringin nak layan moka.Da dekat sebulan oke aku puasa CB..hehe Danial pun men'dapat' jugak pure vanilla dia.Suka okeh.

Turun pi cucuk duit dekat maybank area Guardian sana,then zass menuju ke deret area Massimo sinun.Lalu2 nampak plak mock-up rumah kampung KLCC ni.Cantek ngko!Nampak real!


Terkejar2..then jumpalah yang dicari2..GIGIH!Sanggup tu..demi mu oouh TART NENAS terbooooik!

 *pic credit to Followmefoodie

Nilah dia The Super Duper Yummie TOP COOKIES PINEAPPLE TART !^_^
One of the kind,ai tell yuh!

 *awat amoi..?Muke macam mau gado..?*

Cer kire berapa bekas aku borong??Hehe..tart nenas gedebab yang SUPER lemak lagi sedap ni memangla dah jadi kuih tunjuk wajib for almost 5 years (or more kott) untuk family aku n now my in laws for every raya.Semualah puji.Memang sedap giler!Honestly aku tak pernah rasa lagi tart yang sesedap ni.Ada lain yang sedap jugak tapi memang ar..tak bole lawan derr.Tak cayer go and try your own ek.


Banyak lagi kukis and kuih pemanis mulut lain yang derang jual.Their booth located betul2 tepi escalator dekat dengan ROMP and CAMELEON.Dah lama depa bersidang kat sini.Since jaman aku keja kat BHPetrol dulu pun depa dah wujud!

Rasa,saiz semua sama.Just rega and packaging this year bertukar sikit.Pada aku,the price that they offers still very reasonablela.Belas2 ringgit kebanyakannya.Macam tart nenas tu dulu2 aku beli lima blas hinggit.This year baru naik RM15 for 25pcs yang gedebab!Sekali ngap penoh mulot ngko!The best part,diaorang ni jual tak kira musim!All year round pun ada.Bukan ada just untuk raya ja tau.Hari2 pun ada..syiokkan?*cehh promote macamla kena bayar!*Tapi biasalah..'feel' makan tart nenas time raya,mustila lain..Meriah terlebih2 sikit..hehe

Settled memborong & membayar parking,kena pulak menunggu lif turun ke parking yang berjanggut!Orang punyala ramai.We have to wait for 3 lifts then only our turn.Lift yang dekat Parkson tu satu ja bole pakai plak...bole?Dah la lembap..haih,time orang nak cepat nila dia nak terhegeh2..Setel dari Suria KLCC punyer parking,aku pi singgah jumpa shant kejap kat depan Menara Citibank.Tepi jalan ja pun,nak kasi barang before Shant goes on overseas trip malam nanti (jumaatla kire).

Then aku shoot terus ke rumah SIL aku kat Pulapol.Nak mengirim barang kat MIL.Esok petang SIL aku balik Rembau,takut terkejar2 during lunchtime..no choice i have to settled all by tonightla.By 9.30pm,jalan yap kwan seng ni still jammed..bole?Hangin lagik!Paling best,elok ja aku masuk jalan ni si kenit tu da lowerkan seat..

"Ibu danial baring kejap eh"

"Eh,mana bole.Kan tadi danial cakap nak tido pukol soploh?Ni baru pukul 9.39pm..mana bole" 

*cehh saja kasik 'perangat'*

"Danial nak baring jala bu...."

*senyap*

Tau tau lepas 5 minit.........................

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

.Krooooooooooooooooooooooooooooooorrrrrrh


DAH TERLELAP!
Siap berdengkur kaw kaw lagi bunyi...bley??
 
Ouuuh Danial...mana "janji2 manis" mu tadi??
Ibu tetipuuuuuuuu ooouh tidak
*tangan letak atas dahi*

Comments

  1. hahahaha comel jew....
    hari ni nak tido kol seploh.. hehehe...

    wah.. nampak sangat2 sedap....
    aduhai terliur....

    ReplyDelete
  2. hahaha..sedap tul kuih tart nenas tuh... :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..