Edisi menyeluk pekasam biar sampai rebungnya - Part 1

As salam!

Seronok2..wajib seronok sebab dah jumaat!Nak rest tatau dapat ke tak?Tak kesahla yang penting best sebab tapayah bangun pepagi n hadap jem lebih sejam untuk jejak office!Best gilak2.Ringan sikit paler otak.Weekend are days for loves one.Period.Kalo dapat spent hari2 Qtime sama2 lagila nakkan?Tapi sorila ek.Silala terus verangans...

Kalo nak diikutkan,entri ineh patut dah up sebelum puasa haritu cos aku turun*ker naik?* jumpa en.lola kat Kulim 2 hari sebelum posa haritu.N this is not the first time pun.Dah kira kali keduala aku jejak kaki ke sini within a month.Dasat dok??Dua-dua kali tu jugakla aku mendrivekan diri.Hebak tak?Hehe gigih oke.Dari Gombak sampai Kulim men'drive'kan diri demi nak berjumpa dengan suami terchenta.Sanggup tu...Ko mampu??


Kaedahnya..masa mula bergerak dari Gombak sepatutnya aku kena isi angin.Kata nak jalan jauh.Tayar si pekasa itam ni pun macam nak "nyawa2 ikan" tapi macam malas nak stop kat pump station yang dekat rumah.Kengkunun nak pi isi kat Shell yang dekat Tol Jln Duta sinun.Nan adooo,dedua site ROSAK!Aku da start berasap...So tryla luck kat next R&R..


Then menyinggahla plak kat Restoran Jejantas Sg.Buloh/R&R Sg Buloh.Punyala payah nak dapat parking!Rupa2nya PLUS Restoran Jejantas Sg.Buloh ni tengah buat Pesta Makan Durian.Patutla pun ramai giler manusia."Eat All U Want",just bayar RM8!Makanla ngko doyan sampai muntah!Tapi bayo RM8 ja,mauuuuuu tak ramai???Doyan mahalll kott.

Dalam padatu sempat singgah jap pi Dunkin Donut beli untuk si danial yang lapooo.On the way turun tu aderla ESSO tapi HAREM!Pam angin dia pun ROSAK!STRESS oke STRESS!Hameeek ko,menyombong punya pasal sampai kena mengagau sampai ke R&R Rawang baru jumpa 1 pump angin yang oke!Stresss ja.3 kali berhenti baru jumpa satu yang elok.Memangla berasaaaap!Membebel2 aku kejap dalam keta.Kesian danial,jadi mangsa kena dengar bebelan aku....

Settle isi angin semua,mohla kita gerakkkk.Gerak2 khas....*haktuiih*


Kesian bukit kapur ni.Botakk dah ditarah!


We are here in HOLLYWOOD eh salah IPOH.Feeling2 Hollywood plak bila tengok wording besar2 cenggitu..kan?

Gigih engko men'drive' kan diri selama dekat 4 jam perjalanan.First time dulu aku angkut sang kancil.En.lola punyala risau!Setiap sejam dia dok call tanya kat mana,sampai mana dah!Aku naik rimassla..

"Ayah ni asik call ja kaco ibu drive,bilanya ibu nak sampai??" *agagagagagaga matikla jadik isteri durhaka!*

Frankly speaking,aku memangla menyampah tahap gaban bab2 drive jejauh ni.Coz aku spesies tak sabar.Honestly.Aku jenis tak leh nak tunggu...bilaaaaaaaalah hiway ni nak sampai ujung ....bole?Pastu bila tak sabar mulala keja nak stop sokmo.Kalau bole setiap R&R tu nak melawat.Yerla bosan kott drive lelama.Mengadap jalan yang mengulooor panjang!Tapi kalo dah set mind,bole ja.Nak seribu daya maaaaaaa.Ada muzik untuk teman aku driving dah settle.Kalu tak memangla tak keruan aku nak drive pat lima jam.Last aku buat keja drive jejauh ni was like 4 years back.Masa pi JB,umah kakak aku.Drive sang kancil gak.



Kami jejak pekan (eh ker dah jadi bandar??) Kulim by 7ish macamtu.Tol nak masuk ke area Kulim tu jem macam harem!Semuanya gara2 lane yang bayar cash.Berjangkit2 deret dia.Tula orang suroh pakai touch n go tamau,kan da menyusahkan orang lain!*TETIBE* Sampai2 rumah en.lola,rilek2 kejap by 8ish macamtu en.lola ajak pi makan kat area Penang.Aku on aja..

"Nak naik feri ker nak lalu jambatan?"

"Naik ferila ayah!" lajuuu ja jawab si danial.First time diala kiranya naik feri ni.*eh bukan en.lola pun sama ker???*Dulu2 pernahla sekali,tapi time tu dia duk dalam perut lagi..hehe.Kire first timerla untuk dedua kesayangan mak nila.Seronok kemain si danial!


"Kita nak makan mana ek?" si ayah menanya.

"Yang penting tamau dah nasi kandar.Mosan!"  

Aku tak pernah pun minat nasi kandar.Sekadar nak try bole ja.Tapi kalau nak suruh hadap selalu,or hari2 idokkkkla teman!

Tenga2 duk pikir nak makan mana,en.lola ajak pi Padang Kota.Saja lalu,tengokla kot2 ada tempat makan yang menariks.Lalu2 tengok setakat acik2 van jual kudap-kudapan semata.Mana bole tahan,perut masing2 berkeroncong kott.So en.lola suggest makan seafood kat Bayan Bay,dekat dengan area officenya *area2 tu ja yang dia tau,yang dia familiar..layankan* Aku on saja.Lapaaaaaaaaaaaaaaaaar koot.


Sebelum sampai ke tempat yang disuggest en.lola tadi,kami lalu kat satu simpang  n ternampak kedai seafood yang satu ni.Wahhhhh meriah uoools!Lip lap lip lap lampu dia memanggil2 kami masuk.En.lola ajak try,aku ok kan aja *aku tengah lapa semua pun oke ..kan?Daaaaasar!*So ke BAHTERA SANTAI SEAFOOD & IKAN BAKAR *merah n bold ade makna hoke!* ler kami pi.Jenuh ooo mencarik parking.Dalam hati terdetik...huiii ramai sungguh orang.Siap ada RELA jaga parking tuh.Musti sedap kan seafood dia..? *dalam hati jerla kata lagutu*

Uoools nak tau apa jadi??????
Uiish nanti2la aku cerita eh.Eeeeeeeeee sakit,buat paneih hatilah kalo ingat balik!

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..