BerJumble Sale!

Assalammualaikum!

Amacam puasa hari ke-2 korang?Aku tak tau kenapa...MENGANTUK ya rabbi!Even dah tido awal and da cukup rehat..mata ni ya ampunnnnn.Berat gila!Mengadap jem lagila melampau2 lemahnya...haih.Korang sama gak ker?Bertabahla k.Aku rasa tu semua cabaran berpuasa.Alah bisa tegal biasa punyalah.

Ok,cukup kisah mengantok2 neh.Meh aku share al-kisah yang jadik last jemaat.Chaos oke.Macam nak tertanggal tangan ngan kaki aku dibuatnya!Tapi aku puas...puas hati sangat cos semua cuppies aku yang first time aku jual secara public n besar-besaran(tak berapa nak besar pun sebenarnya..hehe) SOLD OUT!Yepp.SOLD OUT.Pinish!Alhamdulillah...Ada sorang kawan tu siap cakap "Baik ko jual cupcakes ja semua nok..konpem SOLD OUT!" Terharu.Tak sangka dari suka2 da macam serius jadiknya.Meaning orang berkenan n suka.Mestila moi suka hati weyyy.Alhamdulillah!Jom tengok sorotan kejadian hari Jumble Sale tu.Gamba pun main senap2 dari henpon jak.Walhal kamera feeling2 DSLR tu ada ja,tak menyempat nak membawak turun ke level 7 tempat kejadian.So layankan aja gamba yang tak berapa keping neh. Tsktsktsk. Rugi giler tak amek gamba.Membizis menjuai cuppies punya pasal semua lupa..hehe


Seperti tahun2 sebelomnya.Port Sharp Shooter neh adelah super wajib untuk aku set-up and jaga bila kala adanya mejlis Jumble Sale kat opis.Aku da cakap tamau.Cos kang tak terjaga cos this year mak one man show ja kat gerai baju mak tuh.Geng2 panitia berdegil nak jugak mak yang jaga.Kata derang kanker mak da sign kontrek sampai mati..hissh sesukak hati jek!Tapi for charity puposes mak layankan aja..And seperti biasa berpasangan with partner in crime..pahrin wannabe.Gambo berduo pun lupo nak hamek..T_T


Sumpah rugi!Kepenatan + kecapekan + ketension ar punya angkara!Tak pernah2 lagi aku bakor kek tak amek gamba end product nila first time!Stressssssss.Manataknya.Marathon membakor oke.Aku kene siapkan 2 bijik kek besar which was sebijik Blueberry Cheesecake yang di order budak opis and satu lagi Blueberry Cake ex-opis mate punya kawan yang mengorder.Both same day kena deliver!Then aku kena gak menyiapkan cuppies untuk jualan!Pancit oke!Tula musababnya sampai aku kelupaan nak mengamek gamba cuppies aku.Sedey.


Ini jala gamba yang mampu aku tepek.T_T.Haritu aku buat 3 jenis cuppies untuk dijual.All-time favourite aku,Blueberry Cheese,Chocholate with Strawberry Cheese and Butter Blueberry cuppies.Time gamba ni diambek pun memang da tinggal sisa2.Tak lama pastu dengan cuppies cinnonet yang aku jual 3 seringgit pun LICIN!Clear 2-2 tray yang aku bawak haritu.Alhamdulillah...


Baju melayu anak pre-love yang still superb condition siap berplastik bagai pun jadik jualan.Murah yang ko tak terbayangkanla reganya!Aku rembat dedua neh untuk si danial.End up satu ja yang jeluih..hehe


Nila gerai HOT(LAH sangat) mak.Serabut sungguh..kan?Dah kena serbu,memang dah tak ingat menda lain dah.Nak layan kastemer jek pikir...Penat tapi sumpah seronok!Kenai tak mak buyung yang duduk kat gerai mak tuh?Hehehe kasik sapot oke.Wajib!Nak nengok apa yang aku juai ritu pi jejak kat fab2corner k!Daaaa

Comments

  1. wahhh..bisneswuman bejayaaaaaa!! pasti boleh bukak kedai ye linda yeh! aku nak beguru la buat kek n cuppies..
    tu elly tuh..kemaennn.. boyot sarat2 pon tetappppppppp bagi sapot ye!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..