A Small Treat

Salam petang rabu korang!

Semalam sebeday (read: birthday) budak opis aku.Merangkap kawan blogger jugakla.Sumpah tak perasan birthday dia semalam until dapat FB punya notification.Tenks fb.Bergunakan.Ohhh manusia mudah lupa..maafkanlah!Aku nampak notipikesen (read:notification) pasal birthday tu pun dah lewat.Tengah malam k.Pukul 2 kott,sah2la dah tak sempat larat nak buat apa2.Tambah2 pulak semalam aku nak setat posa ganti.Nak treat,nak bawak belanja makan pun sah2la tak bule.So aku komen kat wall dia cakap "T aku treat kek sebijik eh?" Al-kisahnya.


Buttercake with Buttercream topping!


Aku tanya si faten...

"Ngko nak butter ker,chocolate ker or ciskek?"

"Anything but not the cheese"
So noted kat situ.Sebeday gal idokla fancy bab2 cheese ni,tak macam aku.So aku decide nak buat buttercake pulak semalam.Dah lama tak bako kek spesies ni.


Jumpa plak recipe topping buttercream yang baru.So tryla.Alhamdulillah menjadik!Kire2 ni first timela aku garnish kek guna buttercream yang aku tambah shortening and whipping cream ni.Tekstur dia lagi cantik dari yang sebelum ni punya.Probably cos aku dah shifted the castor sugar kot.Ker sebab ada shortening n whipped cream?Tak kesahla yang penting i like!Boleh guna untuk hias blueberry cheesecake nanti..weeee ^_- 

Aku post gambo kek ni kat FB tadi,and ramaila kengkawan lain yang claim nak jugak untuk sebeday derang.Jeles la kutt,si faten dapat..Janganla salah anggap wei.So aku harap bila cerita neh up,dah.Tamau ah jeles2 k..*jelesssssslah sangat!* Mak selalu per ingat korang kalo mojo membakoo mak datang.Adooo ja sample untuk korang..kankankankan? 


Orang kata..biar lebih,jangan berkurang..kan?So haruuuuuuuuusla ada lebih sikit untuk moi.Tuan tanah punyala.Comey tak version cuppies aku neh?Buttercream dia mengikut 'arahan'...hmm sangatttttttttttt bagus!Till next time daaaaaaa

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..