I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Salam!

Cukup sebulan 3hari dah kami balik dari Bali harini.Da start rindu nak tengok sunset.Da teringat2 kat pantai,kat laut yang jernih biru...Ntah bila nak jejak balik.Insyaallah..next time will bring my budak kacak together.Dah tau dah aper aktiviti yang probably dia suka kat sana.^_^ Next time,insyaallah...

3 hari 2 malam memang sebenarnya macam tak cukup.Banyak lagi part kat Bali ni yang kami tak jejak.But at least we've been here.Impian nak honeymoon kat sini tercapai..alhamdulillah!Ada rezki,ada masa insyaallah..boleh ja jejak lagi..kan?

Okie aku promised this gonna be the last entry pasal Bali.Pehlis jangan muntah dulu k.Rasa macam dah takda yang tertinggal dah.Hope so.Kalo tak asiiiikla citer Bali..kammonla.Sumpah bosan kan?Noted.For those yang dah penah baca entri aku sebelom ni.Yang tau aku ter'hilang'kan Hazel kesayangan aku ditepian sawah padi..Yes.Aku still sedey.Hilang n tak sempat nak say goodbye.Nak2 ilang kat negara orang plak tu!But i pull it all together,takmo spoillkan mode bercuti aku carry on ja macam biasa.Dah fated kot.Redho jala...

Setel melayan sunset yang giler hot kat Tanah Lot,masa pun dah time untuk dinner.So si Ayra (supir kiterang) bawak kami ke Jimbaran Beach untuk dinner as planned.Dia recommendkan kami Damos Cafe.Memang ada banyak choice of restaurant kat situ.But as Ayra said kat sini halal n en.lola pun dah tergedik2 nak makan ketam,so layankan saja...


Sumpah best gilak2.Depan aku tu laut luas terbentang.Angin sepoi2 bahasa.Lampu lilin very the deem,memangla romantik habis!See meja kiterang?Lucky number 3!Memangla forever peberet lucky number!


Jimbaran Beach yang happening giler di waktu malam.Siap ada satu group live band datang menyanyi to each table.Naisss



Our romantic dinner for the nite.Makan berdua ja..so tak payah nak over2.Kang membazir pulak.Kiterang order 2 main dish.Aku order ikan kerapu sweet sour n en.lola order hot n spicey crab.Yang bestnya kat sini,just order mana2 main dish contoh macam ikan,ketam or udang the rest macam nasi,sayur n dessert will be on the house.Terbaeek...kan?Ayor ode asinla...N to ur suprised,ingatkan mahal giler makan yang ala2 romantika d'amor di tepi pantai ni..but turned out okay.Duit malaysianya dalam nam ploh hinggit seorang!Best memang best..



Hari terakhir kat Bali baru aku mengaccess tenet.Kira dah berjaya tenangkan diri lepas menghilangkan Hazel kesayangan ar neh.*poyo* Ni adelah bilik yang telah dituka but still bukan twin bed as reserved *bengang*.But one thing bilik ni lagi beeeeeeeeeesar n siap ada balkoni.Betul2 dekat dengan lobby.



Semangat nak meng'hapdate' belog sampai sanggup 'invest' beli tenet kad.Kat sini tarak wifi yer.FYI.


Breakfast terakhir kami di tanah Bali.Masih di port yang sama...iskla aku ni.Setel breakfast and as for the last day kami di sini,aku n en.lola decide nak meround bandar Kuta ni secara free and easy.Nak melawat satu2 bangunan n port yang ada kat keliling hotel.Flight kami malam,pukul 9.So by 7 dah kena ada kat airport.Transfer ke airport akan di fetch by Ayra.So no worry kat situ.Memang berjalan sakan kami satu hari tu.Oh lupa nak bagitau,BERjalan kaki yer!


Berjaya jejak kaki kat Discovery Mall yang ala2 Sogo kat KL ni.Nk masuk mall ni security depa siap scan bomb.Mall dia takla gah mana.Tapi one thing besar n mengadap laut!Best2 lagi2 kalo melepak kat kafe yang ada kat belakang mall ni.

Syurga souvenir.Lama giler aku mentawaf tempat souvenir ni.Rambang mata weyy.Tak caye cer tengok muka aku yang stress comey tuh! *muntah*

Jalan punya jalan ternampak Rotiboy punya stall.Dasat.Kat Bali pun adoooo.Harusla aku mengambek gamba ala2 jakun!


Da spent almost 2 jam dalam mall tu perot pun naik lapo.Nak pi mekdi kenala patah balik ke area hotel.Tengah2 berjalan kaki,tiba2 terdengar suara orang terpekik terlolong.Pelik.Tengah2 jalan yang busy dengar pulak bunyi orang menjerit.Tengok2 atas terpandang ada 2 manusia mat salleh ni yang sedang dilambung ombak ke langit.Gila lah!


Manatak gila,tepi jalan kecik yang sempit lagi busy neh ada orang buat Slingshot!Tak gila kata kay???Kot tercabut wayar yang digantung tu..agak2 ko tercampak ke mana?Cer teka....heheh.Memang giler.Tapi macam best..kan?Ada bran?Tryla..


Dekat2 nak jejak Matahari Square,aku ternampak satu kelibat yang maaaaaaaaacam aku kenal.

"B...Ahmad Dhani kepala botak ker?"

"Ha ah"
"Dia ada janggut kambeng yang panjang2 tak?" *siap tunjuk action janggut kambeng macamana*

"Ha ah.Naper dia?"

"Hehe,SAH!Dia nampak Ahmad Dhani..hehe dia ada kat Nike sebelah!"

"Ye ker?Nak amek gambalah!"

Yeyer je laki aku tu.Si Ahmad Dhani melintas depan terus senyap.Sunyi.Takda bunyi.Naseb mamarazi ni pantas.Dapatla gamba side tepi.Jadila...


Pekan Kuta yang sekali pandang macam Jalan Telawi Bangsar.Aku rasa la...


Setel lunch kami decide nak merayap ke arah pantai Kuta.Tengah2 hari buta dalam pukul 2 merayap ke pantai memangla terbaeek!But to my suprise,takla terik nak.Just matahari memancarla.Kalo korang jalan kat pantai Kuta ni,musti bole jumpa mock-up penyu neh.Beeesar weh.Yes.Derang kat sini memang very the concern pasal hal2 yang berkait ngan penyu


Da last day baru nak bergambo bergedik berdua...haih layankan.


Totally in love

Our last sunset in Bali.
Kami meninggalkan pekan Kuta by 5pm.Ayra sampai n terus bawa kami ke Airport.Nak tau apa yang en.lola carik elok jejak ja kaki ke sini?hehe...


Carik NASIK!Jumpa plak gerai HALAL....menggelitis tak tunggu2 dah!Eksaited abes...ker LAPO?


Ngurah Rai airport.Mahaiiiii nak mamp*s!Semua pakai US dollar ngko!Tak payahhhh.Ghuper dah ala2 Puduraya lama..kan?Flight kami berlepas tepat pukul 9.50pm malam tu.

Babai Bali..gonna miss u BIG TIME!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..