Satu dah 'selamat',tinggal 2 lagi..

Aku memang ingat up cerita Bali,tapi banyak giler gamba.Tengah susun satu2 ikut turutan kejadian.Masih.Penuhla 4g memory card aku ngan gamba kat sana ja.Kasik aku susun sampai semenggah,cantek dulu eh.Later aku hapdate sampai korang letih muntah nak baca k.

Harini aku buh dulu al-kisah wedding adik aku yang sorang ni dulu eh?


Aku ada 3 orang adik kat bawah aku..2 laki and yang bongsu,si acutu sorangja pompuan.Yang kawin this time is my eldest brother.His(now) wife ni,adelah kawan se'uni',kire junior diala.Yang paling aku sure is that derang adelah geng sePELAPES.

Majlis nikah petang tu berjalan lancar.Btw adik aku nikah same tarikh ngan besday laki aku.Elokla tu...kan?Hehe.Dengan sekalik lafaz ja,adik aku selamat jadik laki orang.Welkam to the club dude.Jaga anak orang lek elok tau.Selesai ja acara nikah petang tu,hujan gerimis turun.Hujan rahmat sungguh.
Esoknya on sabtu,kami membawa si perantin (read:pengantin) lelaki which was obviously adik akulakan,bersanding ke rumah perantin pompuan kat area AU berapa ntah area Keramat.Ala yang dekat dengan Giant Taman Permata tuh.Kesian ko..bersiap depan pagar umah orang ja..


Temanya hijo pucuk pisang.Aku sorry.Memang idokla memakai ijo.


Mak tak gemor ijo..nyah.So mak pakai kaler krim,aci tak?


Terik yang hamat ngko tengahari tuh.Nasebla dokek.But still,bermandi peluh gakla masing2.


Suwiit tapi aku tetep tak suka ijo walo cenggana sekali pung.Sori.


Budak kecit kat depan tu kemain lagi menabur bunga.Eh dia tak tabur.Dia main baling2 ngko.Siap campak2 dengan sepenuh hati.


Kakak ngan abe ipar aku ngelat.Then tak pasal2 aku anak beranak kena duduk makan semeja dengan perantin.Susah wey makan kene kontrol lebeh cos jadik tontonan umum.*tapi en.lola selamba jek makan ulang 3round oke jek aku tengok!*


Kan dah jadi FT tetibe glamer.. *LEMPANG*


Inilah kek perantin yang aku duk bekejaran mengamik kat Jelutong petang jemaat haritu.Cantek...kan?Kaler ada sikit lari tema cos this was meant to be untuk side rumah laki(rumah akula)tapi last minutes changes potong ja kat umah pompuan.That explain the colour differs eh.Still,memangla semua orang tegur.Bole makan ker tak kek ni?Jenuh aku menjawab...bule.Daun2 ngan segala tok nenek ateh tu bule.Kek fondant memang cenggitu.Nampak agak patung.Nak potong pun kene sepenuh hati.Tebai gula...


'Raksaksa' yang baru lepas grad and 'kaming soon'(read:coming soon).Muke habis2 kopipes si danial.(ker danial kopipes dia?ntahla.konpius)


Totuk yang posing comel bila cucu mengamek gamba.Owwh totuk2...*letak tangan kat dahi*


Gamba penutop entri kawin part 1.*pesai pipi aku kilat tuh?-SEMPAT lagik!*

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..