Sekali-sekala,bukan selalu..

Kelmarin,sabtu lepas adelah ujung minggu bersama totuk n wan.Danialla orang yang paling 'gedik' sekali bila dedua ni ada sama.Mengada lebih oke.Manataknya...totuk ngan wan kan suka naaa melayan pe'el dia!MuuuuuuustiLAH sayang lebih! "Yerla..totuk ngan wan baiiik tak macam ibu......asik marah2 Danial jer." *Danial tak cakap pun,aku jek pepoyo..aahah* T_T "Eh dah awak nakal,mustila ibu kene marah oooops salah nasihat!"


Acara haritu start lewat.Asalnya,nak keluar pukul 4 tapi dek kerana aku stucked dalam jem yang cam harem kat MRR2..lambatla kekdahnya.By 5 sumting baru kami keluar menuju ke mesjid india.Mak aku mengajak pi kedai yang jual souvenir (apentahnamenyer akupun lupe!) kat ground floor Semua House sana.Adek laki aku kan nak kawin bulan nam ni...tula mak aku da start membizis!Nak ajak aku pi tambah goodie bag,katanya.Aku layankan saja.Selamat memborong extra 300pcs goodie bag yang bling2, aku suruh mak ngan danial duduk tunggu dekat2 area kedai tu sementara aku mengangkut kotak 'harta karun' tu ke keta.Elok pulak ade kerusi untuk derang duduk.Danial mulalah...da start nak 'bertukar' haiiiish.Dengar ja kata aku nak gi anta ke kereta,mak aku laju2 cakap "Takpela,mak ikut naik sama..." pulak dah!Naik la balik kami semua ke parking kek ateh Semua House.FYI parking kek sini mahal ooo.Per entry kalo hari sabtu RM8 ngkoooo!*TETIBE* 



Selesai acara kat Semua House,kami menyinggah beli cendol.Hari sabtu,kebetulan ada pasar malam kat Jalan T.A.R,so jalan memang sesakla dari selalu.Si Danial pulak tergedik2 mintak es blended vanila kat Kopioes Satunyer kiosk kat sebelah lori cendol.Selalu jugak aku beli dulu2 kalo bejalan kat area sini.Tapi janganla ingat murah ek.Tambah sikit ja lagi duit dah bole beli kopibin punya es blended tau!Rasa dia idokla sedap noo..so-so ja.Kalo compare ngan yang kat pasar malam dekat ngan umah akutu lagi terbaeeek k.Murah lagi ado!


Next stop menjejak Jakel.Mak aku bunyi2 earlier nak carik kain.Nak buat pakai time kendurik nanti gakla.Masa datang tadi lalu sebelah Jakel nampak derang tenga Sale.Macam besttt jek,so aku ajakla mak ke sana.Sampai2 orang punyala ramai.Aku pun terlupa,da ujung bulan,sahla penoh..kan?Memang SALE depa menggodas.Ada tu beli 2 pasang baru RM60,70..memang rambang mataLAH!Tapi bukan kat akula...kan.Aku ni memang liat nak masuk kedai kain cenggini.Aku naik pening tengok kain2 berbunga kat keliling.Pandang kiri,kanan...semualah BUNGA.Serius PENING!Yang mak aku ni pulak memangla spesies cerewet.Jenuh oke,turun naik,tawaf,yang murah yang mahal STILL tak jumpa gak yang berkenan!Last 2 yang 3 pasang seratus gak diborongnya.Setel "azab" aku ahahahahaha.N paling best aku rembat 1 mak aku rembat yang lagi dua...bole?


Da dapat kain..nak tengok pulak tudung.Da kata dekat Jakel..kan?Seberang jek kot Ariani *si penjual tudung mahal tu..hehe* so aku mengajakla mak aku menyinggah.Korang tengokla gayanya.Memangla cenggitu gayanya mak aku mennegok samapi sudah keluar!Tak pegang,tak belek pun.Dah kata tak berkenan,cenggitula gayanya..Last2 mak aku cakap takpola..nanti dia pi pasar malam jak ngan pacik aku carik tudung bawal -_- Ikutla totuk....
Sile abaikan pompuan gen*** itewwww
Setel sesi mem'perabis'kan duit kat kedai pengantin bawah Semua House same Jakel ngan mak aku petang tu,balik umah mak aku rilek2 jap then lepas Maghrib aku 'culik' pulok apak tiri aku untuk dinner together2 kat Wangsa Walk.Adek2 laki aku yang dua orangtu,bila diajak join,memasing jual mahal.Yerla...dedua membizis dating.Sorang ngan tunang,sorang lagi mayap ngan geprennyer.Udohnyer aku,budak kacak..totuk same wan ajerla..Si ayahnya, bila aku bagitau yang aku nak bawa totuk same wan nak keluar dinner kat Ayam Penyet,terus sore macam slow.Sedihla tu takleh join.. T_T "Sorila ayah....bukan ibu tamo tunggu ayah balik,then baru pergi sesama.Just ibu pikir,this weekendkan kita nak kena balik Rembau?Konpem bizis...cemana,time bila pulak nak bawak totuk ngan wan?Sekali lagi ayah balik nanti pun ada kenduri kena attend.Takut tak sempat..Takper next time ayah bawak kami pi tempat lain pulak eh?.." - _-


Ni memang first timela,apak tiri sama mak aku jejak kat Wangsa Walk.Berjaya gak aku 'pakse' deduanya ikut aku ngan Danial malam Earth Hour aritu!Yerla bukan selalu and bukan senang oke nak dapat chance bawak orangtua berdua ni.Liat.Malas sokmo nak berjalan,penat katanya.Memang first time jugakla depa masuk n makan kat Ayam Penyet neh jugak.Seronok ngko,tengok mak aku ngan pacik (apak tiri den,den panggil pacik tahu) akutu  selera makan.Habis nasik aku,n apak tiri aku disapunya..ahahaha.Mak...oo mak.Mulut jak cakap tamo tambah,tapi bila disua...laju jak nggggap!Ngkorang tengokla mak akutu,minom air pun setok tamo guna straw..layankan saja..Yang pasti semua yang diorder 'lincin' n kami tersadai kekenyangan!^_^

"Gendang gendut tali kecapi kenyang perot saya banyak suka ati looooooo"
Kenape?Tak pecaya ker?Cer tengok muke saye yang berseri2 neh!




Kankankankankankan.......da cakap?!
^_^

Comments

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..