My Manic Monday

Pagi isnin aku this week tidakla se'blues' selalu.Everything did went smoothly.Tadek yang chaos semacam selalu..main reason cos big 'b' pergi naik 'aji'.Every year pun macamtu.Once jejak ja bulan March and cuti sekolah,sah dia akan pi on long leave even tarak anak untuk dibawak berjalan pun.Biaq pila...Asaikan dia bahagia.

Jangkaan aku pagi tadi adalah super meleset.Highway idokla se'clear' yang dijangkakan.Naseb aku kasik 'allowance time' kat diri sendiri.Kalo tak konpom ter'babas'!Verdict  yang pasti,cuti sekolah tidakla menjanjikan highway yang clear ya kengkawan.Somestimes maybeLA clear kott.Sooooooooooometimes!Ada masa tu sampai stok bole 'baring2' atas jalan!.(read: clear gilerLAH!) Just don't pre-assume that high.Kalo tersasar..kan susah diri sendiri?In a way..ada betulnya.Macam komen sorang kawan aku neh kat status FB aku pagi tadila.. "Ibu & bapa budak sekolah tak cuti...he..he..." 

Menjelang lunchtime,aku dapat call dari 'kawan tak berapa nak mesra' acu (read:adek pompuan aku)."Kak,tadi orang matriks call mak saya..diaorang bagitau yang S (bukan nama sebenar tapi adek akula),sakit!Akak check ngan derang eh" GULP.Terkujat(BUT still maintain oke!)jap aku.Terus kepala aku berputaq,pikir semua,segala.Sakit?Sakit aper pulak minah neh?Asal mak ngan pacik aku tadek sebut apa2 pun kat aku?Takda pulak dia sms or cal.Haih.Pekes plak ni...At the same time,lajuuuuu ja jari aku mendail nombor handphone si acu.Dua2 nombor tak ber'pick-up'.Aku dah risau.Apa kena pulak ni..Aku text balik si 'kwn tak berapa nak mesra' si acu.Tanya nombor hp bestfren acu merangkap budak bilik dia.Dapat.Zera namanya.Call aku dipick-up.Tapi hampa cos jawabnya acu takda dengannya and dikasinya sorang lagi roomatenyer punya nombor.Amoi.Dapat.Tapi sama jugak jawapan.Acu takda dengannya.Amoi dalam kelas.Katanya lunch break nanti akan cuba dicarinya acu.Suddenly...

*PANG!*

Imagine this macam baru lepas kene pelempang n baru nak sedar sedar diri n teringat. semua balik!Acu mana sama kelas ngan derangLAH!Then laju2 aku terus gugel nombor opis Matrikulasi Gambang,Pahang n tanya pasal acu.At first ade pompuan pick-up,put aku on hold then PUTUS!Hangin...tak??Aku try for second time,naseb tak putus lagi.Kalo tak memang dah aku maki!But still this time,being put on hold then transfer sana-sini macam bola for  a minute!Takpe2 ..aku sabokan diri lagi.

Sampaila aku di'sambut' oleh satu pompuan yang aku assumed as admin kat situ.Nasebla  jawabnya polite.Sejuk sikit hati.Bila aku tanya lagi pasal student nama S yang sakit boleh pulak admin tu tanya ni 'S' yang mana satu??Bole pulak ade 2 kes yang serupa.Siap nama serupa!Just pangkal nama ja berbeza..Adeh.Budak yang lagi sorang tulagi tu PUN sakit jugak...boleh??

SUDAH.Bertambah paniang(read:pening) paler mak!Finally,setelah info bertukar and soal-berjawab.SOHIH.MEMANG ACU "SAKIT".Bukan kali pertama plak tu!Aku dah  terkedu.Tapi cam act menten,rileks.Admin matriks tu bagitau yang adek aku dah dibawa oleh 2 orang ustaznya ke DarusSyifa,Kuantan Lagila cuak bila aku dengar nama tempat tu!Bukan "sakit2" biasa dah ni!SERIUS!Bukan MAIN2 dah!Aduhhhh,mak ngan pacik taktau lagi ni..Macamana eh?Nak bagitau...?Ke tak payah?Nak bagitau...?Ke tak payah?Aku dah STRESS dengan tiba2.Jam dah tunjuk pukul 1pm.Apa aku nak buat ni????


**Bersambung...

Aku penat sangat baru jejak umah tadi.Kasi aku rest dulu...eh?

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..