25 Random Things,Facts,Habits or Goals About ME!

'Penangan' balik ke Tanjung Piandang weekend lepas,da terbawak2 sampai ke hari senin,sampai la ke hari Maal Hijrah!Eh sebelom tu nak wish (boleka men wish2 neh??) Salam Maal Hijrah buat semua yang sudi membaca belog picisan akak neh.Moga2 dengan kehadiran tahun baru ini akan membawa seribu 'cahaya' ke dalam hidup kita,dan semoga,'perjalanan' kita di bumi ini akan lebih bermakna dan diberkati...Amin!(Eceh da macam kasi ucapan kata alu2an puleks!)Bizila bebenor....!Ate..,kan odah dikobar.Teman nikan selalunyer sarung uniform 'hoswife' kalo dah soti.Lagila bila soti panjang cenggini...paham2 jerla yer.Duk mengadap muke dapor same wasing mesing tu berulang2 tak menyempat2la nak mengadap muke lappy neh dah!

Dah malam,bila da start 'berembun' barula dapat menatap,mengadap belog kesayangan.Dah bukak belog biasala..BLUR dia mai.Tula..baru tinggai sat,dah tatau tang mana nak start!So bila mood nak menghapdate ke 'laut'...apalagi belogwalking la..Selak satu2 yang ada kat blogslist mak..la nyah!Selak punya selak nampak entri yang ineh,siap dengan pesanan penaja sekalik............

Tuan punya tanah tinggai pesan yang berbunyik : 
"Saya pilih untuk tidak tag siapa-siapa, tetapi semua di blog list saya di kanan ni adalah dipersilakan buat. Makcik tak paksa u'olls. Makcik pun berpeluh nak siap ni haa.. "


So aku yang ter'perahsantan' bahawasanya belog picisan aku neh pun di'tagged' sama..(name belog mak ade ma kat belog list dia...tak salah kot mak nak perasan,syiok sendirik satt!...Padehal yang sebenarnya tadak idea,tatau apa nak hapdate!)Maka dengan itu....tugasan seperti dibawah HARUSlah mak selesaikan...jeng..jeng..jeng!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
"Once you have been tagged, you are supposed to write a note, with 25 random things, facts, habits or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tag you, it's because I want to know more about you"

Hadeh.Hampagas...manyak tuh mak nak kena perah kapla!Ha...gatai lagi tamau hapdate cerita sendirik..kan da 'mendapat!'Okela mak dengan secara tibe2  ter'paksarela' mempersembahkan...Here goes nothing!

25 RANDOM THINGS,FACTS,HABITS or GOALS ABOUT ME :

1.Sebelom apa2 nak kasik ofisial setement which is 'mak' da kawin nyah..taken oledi!Ada sorang anak teruna yang kacak umoq 6 tahun.

2.Next year umor bakal menjejak tangga '3 series'...yeay!(dalam ati...HUWAAAAAAAAA)

3.Minat kat Ziana Zain tapi idokla perasan jadik dia!

4.Adik kak jiana pun kita minat ^_^ oo abang nuo..........(sambil pose tepek tangan kat ateh dahi!)

5.Minat sungguh menyanyi,melalak,men'sumbang'kan lagu.Tapi idokla sampai tahap nak jadik artis.Kalo dah semua nak jadi artis buat lagu,siapa puleks nak mendengar..membeli..betul dak?*eh beli ker????* 

6.Pecaya tak aku kalo cakap aku penah dan masih sampai sekarang minat sama itu....METALLICA?Sanggup pi beli kaset dia yang ada cover ular.BLACK ALBUM(kott tak silap).Kaset kedua yang aku penah beli selain ZZ

7.Antara lagu rock kapak mat salleh terawal yang aku kenal was November Rain-Gun N Roses sama Nothing Else Matter-Metallica.Budak kelas aku yang ajar.Amacam..?Rock tak aku??*LEMPANG* 

8.Selepas lebih doploh lima taun baru tau yang SYSTEM OF A DOWN(SOAD) tuh adelah nama group rock yang lagu dia takdekla semuanya pakat bantai mencarut...ja

9.Suka GILA kunyah ais.*dah2 jangan nganga.burok!* 

10.'Suspect' ada penyakit PAGOPHAGIA kott!......haaa menatang apa?Pila gugel seeepat!

11.Pecinta wanita KOPI,paling BEST stock yang bole bawak addict and kopak kat poket hari2 is MOCHA ES BLENDED with cream  kat CB (COFFEE BEAN)!


12.Pepagi,wajib teguk nescafe latte..kalo tak 'layu'...sampai ke petang!

13.PERNAH obses gilak2 sama kaler KUNING.Segala tuk nenek barang kaler kuning yang jumpa pakat kumpul!Sampai pernah sekali,cikgu kat sekolah suruh tulih kereta idaman,aku siap letak "nak kereta wira aeroback kaler KUNING!"....bole????

14.Dulu time era 90-an,masa aku  sekolah rendahla(sapa2 sezaman ngan aku taulakott..1981 babies anyone??),TV2 banyak tayang drama bersiri bahasa kantonis.Hero kebanyakan drama depa neh,adalah si LEON LAI MENG (LEON LAI).Zaman akutuh dia memang HOT STUFFSla..antara hero hongkong or jejaka kacak rebutanlah.Seangkatanla gak ngan Andy Lau,Aaron Kwok(gay2 tamo..opps!).Kejap jadik inspektor polisila,cikgula..memang 'tangkap leleh' duk melekat hari2 depan tivi melayan drama hongkong dia neh.Sampaikan aku da boleh paham n bolela cakap Kantonis sikit2!Tu yang kengkawan chinese kat opis BP dulu sampai jadik tekejut bila aku menyampuk time depa duk rancak bersembang..hehe Siap tanya "You paham ka?"..hehe AWAS kamoo..Janganla pasang niat nak mengumpat aku in Kantonis (ceh poyo!),kalo Mandarin takpa..cos mak fail!

15.Penah berangan,tangkap cintun nak jadi cam cerita jepun "Meero Attack".Tu yang gigih belaja and main volleyball.Sampai ke sudah FAIL nak buat sommersob berpusing!

16.Target dolu dah tamo keje ngan orang by the time umoq 'touch' 30...adeeh next year ja tuh...sempat ka?Macam kene postpone jek.Fab2corner pun baru ja bernapas....Caiyok2!
17.Sangat suka kalo dapat main futsal,volleyball,bowling or paintball.Ape,nak ajak lawan..?Jom!


18.Nak ajak aku main NETBAL?Sorry mak TAK LAYAN game yang satu neh..

19.Start belaja makan SAMBAL BELACAN masa umor 23 tahun.Sebelom neh...harem!

20.Sangat SUKA sama pantai,laut,tasik,sunset n awan kepul2...bahagia weh!


21.Aku terpaksa 'matured' sebelom 'time' .Reasons : Abah aku meninggal dunia time umor aku 10 tahun and as pompuan sulong dalam family aku kena amik alih tugas mak aku kat umah as mak aku bizi carik duit kat gerai...ooh kalo ingat balik sedih.Aku tak macam bebudak pompuan lain.But onething for sure,all THOSE experiences,things that i have to go through makes who i am today.Makes me stronger,tougher..


22.Kalola aku ada duit yang BANYAK giler,selepas settle bayar utang segala,beli umah untuk diri sendiri sebijik,untuk mak aku sebijik,lepas derma kat anak yatim,buat simpanan,invest sikit2,shopping kaw2(wey berapa banyakk da??) antara benda yang aku nak buat adelah melawat SEMUA pantai yang tercantik kat donia...ohhh haben!

23.Bila tensi,aku suka kunyah ais BANYAK2...gila tak?

24.I'm kinda "whats you see is what you get" person..serious.Tak caya try ar..ahahahaha!

25.In summary,aku adelah sorang fomfuan yang agak 'complicated' (kerrrr perasan?)tapi jovial or oang melayu panggil 'mesra alam'.Senang jek nak dekat ngan aku.'Mak' spesies tak pilih 'bulu' nyah!Walopun kengkadang ada oang kata muka 'mak' muke sombong...just dun judge the book by its cover k,'mereng' mak ni kang ko tak terlayan kott!
.
Okie part aku da lepas.^_^.So sekarang SESIAPE yang aku tepek belog dia dalam bloglist "SEIRING....SEJALAN" akutu amatla DIALU2KAN untuk join buat mender yang sama..Best gak sebenarnya lepas settled buat entry neh.Ala2 cerminan dirila..Just rasa pannnnnnnnnnnnnjang sket nak kene conteng ar.Tryla..buat tau!

Comments

  1. wei makcik...
    igt kt aku lg dok?
    main getah bersama2 dolu2...
    mnyanyi....
    hehehehehe....

    actime sgh mu update blog ek...
    tp beshkn...

    tp part yg makan ice tue...
    mmg aku igt dulu n slamanya...

    tcare dear :)

    ReplyDelete
  2. honestly, truely n deeply i like this post so much:)

    ReplyDelete
  3. Mama Fara & Farish : Gilo po tak kenal..hikhikhik.Nok..hapdate belog tu da macam 'ketagih' hari2 wajib kene ..at least sekalik..muahahah Barula sesuai jadik blogger TEGAR!
    Thanks ja!^_^

    En.Hafiz : Tang mana 'lawak' tuh??^_^

    Shah : Ghee,thanks!I kinda like IT too tho^_^

    Anon : Thanks,appreciate IT!

    ReplyDelete
  4. hihi..luculah baca..

    ko lahir 81..aku 80.. aku dah wanita 30sen dah..

    cerita zaman kecik2 mesti layan cerita sama..meero attack la.. cerita kantonis la.. dan lagu rock! haha..

    aku pon suka main bowling..walaupon tak terer..tapi tetap dengan prinsip.."bola tak semuanya ke longkang!" hahah!

    ReplyDelete
  5. Fida : La...awat jadik 3kupang??3series tu mahaiiii tau!^_^

    Tula...takleh lupa "Meero Attack" tuh,depa siap datang mesia..kan?Kalo tak silapla.Iskkk sonok kan zaman2 kita tuh..tambah2 tengok katun JEM(betui ka eja ni??)Nostaljik abes!

    La suka gak ka membowling?Muleh ar wat tonument syiok sendirik pasni together2..hikhik

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..