Ape kata survey?

Ahad lepas aku pergi kinde danial untuk amek report card.This was for the 2nd and last time lar kekirenye.The 1st time aku pergi was last June.Kate sekolah pun da nak setat cuti within another 2weeks time..kan.Cepattnya da ujung taun???? 


Next week pulak,kinde danial akan buat konsert akhir tahun sama sports day.Bukan main excited lagi si danial.Tambah2 bila dapat tau yang teacher dia choosed him to do the opening speech.Hamek ko,hari2la duk practise "Good Morning,teachers and parent....blablabla" ade dekat 30ploh kali (kott) sehari diulang2nya speech tu sampai aku pun da naik hapal!Lawak pun ade,terharu pun ya jugak.Da besar dah anak bujang aku sorang ni....next year da darjah 1.Hmmm how fast time flies...kan?


Danial ngan Ms.Sakundala,teacher kelas dia.Da berumur da teacher ni.Tak silap aku(LAH),dia da mengajar kat kinde neh since kinde ni buka.Doploh taun ada kott.Yerla dari aku kecik sampai da beranak-pinak ni,yet the kinde still there.Alhamdulillah,since danial masuk sini,aku nampak improvement dia yang quite drastic on his spelling as well as reading.Thanks teacher,you did an awesome job here!


Aritu even danial tak komplen pun,akula yang da naik rimas tengok kasut skool dia yang da  rabak.Idokla koyak but da berambu-ramba bagai...semak paler aku tengok!Kate da pakai for almost 2years.Dari Tadika Kemas sampaila kat kinde sekarang.Next year pun nak kene pakai white shuz juge,kan..so aku pun beli kat dia kasut baru.Kemain hepi si kacak tu.Kasut da  settle,beg skool dia pun da me'lopong'.Pencil case pun senasib.Ganeh gak anak aku neh.Siap lobang2 pencil case..apekah??So last weekend gak,since beli groceries aku saja survey2 barang2 skool danial untuk next year.This month end or latest early Dec da kena belila weh.Ade sesiapa nak tolong FUND ke SPONSOR tak???


Kalo bukan BEN 10 da sah2 si kenit neh carik yang ada tepek gamba ULTRAMAN.Datau sangat.Kalo last few years back tu sokmola POWER RANGERS (PR).Asal pegi jasko ja,buat muka seposen mintak beli cd PR.Bertengkat dah kat rumah penoh ngan CD power rangers jek.



Okehla fine,ibu tak kesah awak nak pilih BEN 10nyer beg ker,pencil case ker tapi yang neh awak GUNA ker?Nak kena bawak pi skool ker??? *sambil jengil2 mata* 




nota kaki : Anak sapala......ni?


Comments

  1. survey kata x paaa anak lah segalanya .... soping berpada pada ...muahahhahahahhaha... danial belaja rajin2 yeeee..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..