Kan dah pandai.....



Secara jujur,aku bukanla pecinta menda alah yang kat atas tu.Tu yang pasti.Seingatnya last aku jamah menda alah neh pun was about 6 years back.Time tu,si danial duk dalam perut lagik.Dulu kat opis lama aku ramai chinese.Depa neh memangla 'hantu sushi'.So satu petang baik punya duk chit chat pasal makan,then sowang suda keluar cerita pasai sushi  and so sudden planned n off terus we all went to Sushi Boy ke apentahnamenye which is a japanese restaurant yang located betul2 opposite Menara The Weld (anyone bole kasitau??).Depa treat aku(kotla,ohh amnesia jap!)japanese bufet kat situ.Probably 'kejakunan' menguasai diri and tambah pulak faktor hormon ibu mengandung pun menyumbang(kot)sama,bole pulak aku melantak kaw2 segala sushi(except yg ade telur ikan kaler oren n salmonla-tu suma tolak tepi),tepanyakila,teriyaki semua aku sapu!Meroyan trus makan sushi memang tak hengat!Paling terbaeek taufu telur(eh betul ke name dia?)panas dia..perrrgh!Nak dijadikan cerita,dah japanese foodkan memang dah tekenal ngan raw foodnyerkan.Yang pelik(kat akulapun)bole pulak ada depa served oyster ke clam(aku pun da lupa)kat situ.Guess what???Aku dengan gatal mulutnya,ade sikit bajet terror pi angkut satu,squeezed lemon kek atehnyer n telan.Ko tau ape jadik lepas tu.....?Dengan tak semena2 DUNIA AKU JADI GELAP GULITA *eceh*,sangat tipoola tukan.But yang nyatanya,aku nampak *bintang2 keluar(ni semua imiginasi kepala hotak aku yang da wengglani)kat depan mata aku.Serius.And tetibe.............UWEKKKKKKK!Padan muke ko pompuan.Bajet lagi ko tu minah salleh or minah jepun!Hamek,keluar semua isi perut..




From that point on,aku da tak sentuh sushi.Lamekan?Tak penah heran pun yang sebenarnya nak makan sushi ni.Kejadian UWEKK tu pun takdek kena-mengena dengan sushi apa....Entahla.Rasa macam kelakar kot kalo aku yang makan menda neh.Aper yang kelaka pun tatau just rasa macam.kelaka yang susah aku nak describe kat orang kenapa,mengapa n bagaimana.*sukeatiakulakan* Biarla rahsia....boleh tak?Macam kelakala..makan bende yang petak kecik2 n kengkadang tu tunggu pinggan ke piring pusing2 amekmane bekenan dengan cicah ngan soy sauce kicap campor wasabe ijo yang burok,ntah pada aku macam takleh 'gi' ja.Tak bole blahla.Tup2 selepas sekian lama..last week atas godaan si fomfuan fhink itu aku terjebak kembali!'Thanks' ALOTla babe kerna membawa aku ke 'kancah' ini kembali!*apekah*Aku ingat kesah sushi neh tamat kat situ jala.And guessed what i did last night?Selepas berjaya mengabeskan sepinggan mee rebus pinang,aku pi menjejak supermarket kat jasko n aku mencarik menda alah itewwww!Oh no...Yer,tak tipoo.Aku siap rambang mata lagik,tatau nak pilih yang mana.Apekah yang sedang berlaku??dah kena 'invade'kah aku,sampai tetibe mengidam SUSHI???Owwwh




Wahai fomfuan si pecinta fhink,ko musti 'bangga' ngan aku..kan?LICIN tuh.Syiokla ko lepas ni,dah ada 'geng pemakan sushi' baru..Pandaikan aku pilih and pi beli sushi tu sendirik?Naseeb ade 30% diskaun,kalo tak HAREMlah aku nak beli! Silapla,patutnya aku beli sekalik extra soy saucenya lebeh sama wasabi barula 'terangkat'!Wajeeb ko bangga ngan aku fomfuan!Aku da 'PANDAI' dah sekarang.Kan aku da cakap,jangan di'ajar'.Ko yang degil..kan..kan..kan?




Comments

  1. hahahhahh aku hepi bangat ... aku dah ada geng terbaik nokkk... ko pon dah byk ajar aku sesuatu yg baik x per .... apa pon aku bangga muahahhahhaha... c yah beb !! nnt dtg tgk aku bwk bekal sushi ekkk ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..