Masih mencari...kamu






Seingat aku,sepanjang hampir 3ploh taun ni..tak penah lagi aku kepingin sampai cenggini,selain dari time aku peknenkan si danial dulu.Da bunyik macam orang mengidam pulak ek?Takla.Nak adoonyer.Jangan nak propa or gossip k.Belum "mengidam" yang itu lagik.Still in progress hoke.Dah,jangan tanya bebanyak.Aku marah kang.Entah.Aku pun tatau.Da hujung2 posa ni,boleh pulak aku duk tercarik mende alah ni untuk berbuka....


Kenape ntah.Bole pulak tetiba teringin!Isk musykil..Mak aku yang "pro" tu tak penah plak buat.."tak reti" katanya.Aku ni...lagila tak reti.Tapi tula aku ni memilih!Tak jumpa2,duk still mecarik yang ikut taste aku *cantek sangatla muke kokan?Nak yang sedap buatla sendirik..pemalas* Bulan posa macam ni paling senang mencarik kat paramla *dasar pemalas*..Perst gerai aku jumpa,aku mintak nak sehinggit.Abang kedai tu cakap "sehinggit tak dapatla,dua hinggit bole".Lam hati aku da start mengutuk "Hmmm,kedekut tui"..tak pasal2 "kurus" dah pahala posa aku aritu.Aku bawa gi umah mak,nak try test drive makan ngan nasik sesama masa berbuka.Time hidang..bau dia da semerbak.Tapi pelik.Aku duk pikir macam ade campor cuka.Tataula..is cuka one of the ingredient untuk buat menda alah ni?Harus ku gogel nantik.Tamo too early to  judge,aku tunggu sampai berbuka.And...sangat tak salah,memang "kureng".Rasa dia sangatla lame and pelik.Sumpah tak beli dah kat abang tu!Mak aku pun rase,siap komen "hmmmm,dia letak asam limau patutla tak sedap!"Iyoko mak?Entah,aku bukannya taw resipi kerabu mangga ni.Yang tentu2 yang aku jumpa petang tu sangat TAK SEDAP!2nd attempt,aku try beli kat satu pacik ni.Lauk-pauk kat gerai dia cepat tul abes.Aku bajet musti masakan dia sedap.And there it is..kerabu yang ku cari!Seronok jap^_^.Then aku tanya.. 


"Pcik..nak kerabu ni sehinggit bole?"


"Bole,tapi dapat tak banyakla nak.."


"Takpa cik,nak rasa ja.Kasik seringgit eh"
*Jawab ngan muke bunga2.Macamla dapat hadiah!* 


Suka giler.Lepas beli boleh pulak sengih sorang2.Senget jek.Tapi pacik tu baikkan?Mana ko nak carik oang juai lauk sehinggit lagi...kat KL ni?Balik umah buka posa,sesi menge"test" pun bermula.Yeap,tak dinafikan sedap lagi dari yang 1st aritu.But onething,aku takleh blah,tak dapat nak menikmati rasa kerabu dia cos kerabu pacik tu...PODEH BANGAT! Bersepah2 cili api dia.Yang pasti kali ini terasa yang acik tu guna air asam jawa.Tapi tula pedas gila weii.Berdesing tinga aku! *sedeh* Cubaan gagal lagik.Aku rasa,maybe adek laki aku pasan kot aku duk gila "menerai" (read:mencuba),mencarik kerabu mangga kesukaan and nasi campor plak ngan puji-pujian dari mak aku yang duk cakap kerabu mangga yang bakal tunang adek aku buat hari tu(bila ntah aku pun tatau)..SEDAP! Dats y kowt menda alah ni dia hantaq kat aku...siap anta kat rumah oke.(jangan duk perasan,mak ko tadak umah,dats y depa hantaq kat ko..kan?)




Gasakla.Yang best siap ngan mangga muda lagi tuh!Perrrrgh,aku memang pantangla kalo nampak pelam2 muda ni.Tergodasss!Seyes!Iyo,yang atas ini adalah "air tangan" dari bakal adek ipor aku.Adakah ini cobaan untuk membodek merasuah aku??Tak kesahla,yang penting ada kerabu mangga lain untuk aku coba "belasah"..muahahahah*setetment yang berbau lapa/kebulor* Kalo sedap bole mintak resipi tul dak??Tapi jangan duk hepi,dun perasan yet...cos m kinda hard to please one hoke.Kerabu si ema ni,sebenarnya boleh tahan.Tapi tula,aku takleh gi sangat,cos manyak norr bunga kantan.Aku rasa macam makan laksala pulak!Even mak aku da puji bebakul,kata sedap,siap nak mintak resipi lagi..bole?Walaucenggana orang cakap pun, aku ni kan spesies jujur,*muntah jap* taste aku kata tak...tak bolela aku nak ngaku kata sedap.Not bad,just not my taste..Sedeyla aku ni.Ober tau.Duk comment kemain.Tapi idok juga jumpa kerabu yang maveles...Buat bakal adek ipo aku yang perst ni..secebis (apakahh??) kata2 hikmat akak nak kasik..."Sonok habisla ko lepas ni,ema.Mak akak da  berkenan kat masakan/resipi ko!Once da sah ko join pameli kiterang,ko jala masak pasni eh.Mak ngan akak duk depan tengok astro oke?" ^_^ *redho jala..ko bakal dapat kakak ipar evil yang amat!

Comments

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..