Hilang PUNCA







Komputer atau komputer riba  adalah mender yang giler essential untuk seorang blogger. Tak dinafikan atau terkecuali aku pun sama.(blogger kah aku..tanda soal???).Lately ni,aku memang tak boleh kalo tarak lappy,rasa tak lengkap,bole jadik demam kott kalo tarak..Pada aku,takyah kirala whether ko tu blogger or not, komputer or laptop especially da jadi macam satu keperluan,da jadi benda wajib untuk ramai orang.Tak kirala untuk yang bekerja ker,student ker,even housewife pun sekarang ni rajin aku tengok berkepit sokmo ngan lappy,betul tak??Kira2 macam senario handphone masa mula2 dulula.Aku ingat lagi,masa fenomena henpon ni baru nak melanda mesia,aku baru ja start belajar kat matriks.Awal2 tahun 98-99 gitu.Time tu kalo tak silap handphone mobile (telefon tangan mudah alih - hamek ko siap translate lagik!) yang spesies kecik and paling femes time tu nokia 3310 kott,baru jek diintroducedkan kat mesia.Sebelum tu,henpon2 gedabak yang stock macam briefcase (contoh terbaek,motorola)memang da wujud lama tapi mahai giler,bosa bagak n tak berapa nak femes sangat.Kira belum mampu milikla.Masa2 tu kalo ader yang pakai henpon memang orang pandang as berduitla..Bayangkanla,dari kita ni tak tau henpon tu spesies aper,menatang kebender,dari tak kesah wujudnya dia,sekarang ni,la ni toksah kata orang tua,budak tadika pun siap ada henpon sendirik!Pendek kata,never say never la.Kalo cenggitu boleh jadi kat henpon,tak mustahil laptop pun boleh jadi yang sama tui dak?



Kaedahnya....yang aku duk membebel beriya dari tadi ni is because nak bagitau yang aku sebenarnya stress,fhenin,runsing,emo macam2 ar bercampor baur bila yang sebenarnya last weekend lappy aku kene anta pi repair.Masuk kedai,takla lamer dua jam ja pun.Tapi yang buat aku streeh giler is when aku dapat tau,bila aku diberitau,yang mende alah aku tu nak kene FORMAT baru bole jadik seperti sediakala!Salah aku gak,duk cabut thumbdrive,tak reti disablekan dulu..ha sekarang lappy da "sakit" sendirik mo ingatlakan.Adeeh,stress mak nyaaaah!Dala lappy tu tak penah dibuat back-up..Hamek ko,memang men"dapatla"!Tula gatai,duk tangguh2,kan da "selamat".Selamat di format,memang hilangla segala menatang "tuk nenek" yang aku simpan kat lappy tu..Totally clean n clear!Macam baru.Memang HARU!Nak jerit,tepekik telolong pun da tak balik modal..redha jala..UwaaaaaaaaT_T

Comments

  1. i think u need external hard disk... ko simpan sme mak nenek ko kat kat hard disk senang .. :) .. n talk about nokia 3310 aku sempat gak laa pakai kejup n bawak g skool :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..