Al-kisah 5posen





"Rambut same itam,tapi ati lain2.." Relevankah lagi pepatah neh??Ntahla,aku rase leh gune lagi but kene modify sketlorr..patutnye kene tuko cenggini "Tak kesahla rambut ko kaler aper(kate dye!^_^) yang pasti ati korang conpom xsame cam kaler rambut korang gak!!Hikhikhik bisa ngakk aku mo tuka segini???Muahahaha..konpom kene maki ngan "karam singh wali'ah" kalo dia denga.Tak kesahla eh.Yang sebenanye aku nak 'addressed'kan cemana one simple thingy might bring different views or effect to others.


50cents??Cehh da macam name penyanyi HIP HOP obersea tula plak.Saje nak tanya kalo korang tengok 5posen cenggini aper yang terlintas kat paler korang???Haaa,takde aper2??Buat bert purse???Ntah...??Tula kan aku da cakap,conpom macam2..tui dak?Kalo tanya pendapat aku,kalo akula bila tengok ja or dapat ja duit 5posen neh,conpom aku akan teringat kat 2oang neh..Nak tau sapa??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Perst
Hero kecik aku neh,si DANIAL..
Dia memang tak bole nampak aku pegang duet 5posen.Mengeedik jadiknya.Kengkadang tuh siap selongkar purse aku semata2 nak tengok ade tak duet 5posen.Tak payah banyak,dapat sekeping pun jadik.Konpom ber'bunga2 cinta' muke dia.Lepas tu apalagi.."Bolela danial pi men tikam pasni!" Memang selamat ke machine "tikam"la jawabnya duit tuh.Bukan dapat aperpun,selalu "tikam telur" tuh buat membazir duit jek.Adaih yang depa kasik pun merepek jek.Pendantla,askar kecikla,aderla sekalik sekala bukak "telur" tu dapat menatang "bakugan" tapi kena mahalla selalu sehinggit,2hinggit pun ada kengkadang.Seyes buat menipoo bebudak! 
Secondly,dak opis aku neh si shant.Sowila eh takleh reveal gamba penuh kang ramai plak yang teGODE..sape susah???Mak jugakkk!Muahahahah(seyes bole muntah ijo^_^)But okela ko ensem per..shant!Dia neh pun lagi sowang,memang pantang nampak duet 5posen!Tak kirela sape punya duet!Hikhikhik.Selalu kalo kua lunch together2,memang selalu baya wajibla lelainkan,n kalo aku dapat change duit 5posen..ha mulela "muke tegedik",muka seposen dia kua.Mintak tuko.Same kesla ngan si hero kecik aku tu,kalo da dapt 5posen tuh "berbunge2"la mukenyer cam kerang busuk pun ade!Aku tanyala si shant,

"Wei ko nak wat aper ngan duet 5posen banyak2 neh?"

"Aku nak masuk tabungla..."

"Haa..masok tabung??Abeh duit seposen ke,2posen ker takleh ke masok tabung????

"Aku punya sukala(ahahaha-neh aku tambah,bukan ayat shant-fyi)Kalo 5posen senang,n banyak sikit compare tu seposen or 20centla..If still got 1ringgit coin,i used to tabung 1ringgit,so now da takda,downgradela.Lucky,still bolela aku buat saving!"

"Asik kasik ko jek,abehtu..si danial nak men tikam mane aku nak pi cekau???Pehtu,ko ingat ko jek nak menabung?Aku pun nak menabung gak!Huh..

Comments

  1. Yup.. aku pun pantang nampak duit 50 sen ni.. dulu aku kumpul duit 50 sen ni.... nak tahu buat apa? Mikhail masa umur 2 tahun lebih suka benar naik ride kat shopping mall tu.. sometimes ride tu nak duit 50 sen sekeping..la ni dia x pandang dah ride macam tu.. huhuhu sekarang dia duk usha PSP... huwaaaaaaaaaaaa...- ruhil

    ReplyDelete
  2. Ruhil : Anak zaman cyber cenggitulerrr^_6

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..