Men masak2

Yupe "da naked chepp" is back on act!^_^ Seperti sebelum2 neh and ekceli sejak azali,aku memang suke masak yang SIMPLE yet SEDAP(neh taste aku,tataula kalo kowang rase same ke tak)My way of cookinglorr.So tudey aku nak share satu lagi recipe yang bangat simple!Aku pangge recipe neh "SAMBAL KENTANG NGAN TEMPE" ^_^ Meh tengok cenggane care2 menyediekannye..



Bahan2nye:
Kentang (ikut suke nak banyak mane ^_^)
Tempe (sepeket yang sehinggit tuh cukup tuk 3org makan)
1 biji - bawang besar
2 ulas - bawang puteh
6 biji - cili merah
Cili api (ikut suka,nak pedas buh manyak)
Asam keping(1keping)or asam jawa(sesudu camca teh) 




Cara2 memasaknye pulak :
1.Firstly,goweng kentang ngan tempe sampai garing n ketepikan.


2.Then,masukkan bawang merah,bawang puteh,cili merah, cili api ngan secamca teh garam or secukup rasa n blend together2.




3.Lepas tu masukkan secamca teh asam jawa paste(aku suke guna adabi punye,senang!Kalo nak gune asam keping amek half keping or keping yang paling kecik taw!)n gowengla bahan2 yang da diblend tadi.Goweng sampai naik bau and sampai bahan2 tadi da agak kering n "pecah minyak".




4.Afta that masukkan kentang ngan tempe yg da digoweng awal tadi.Kalo nak lagi sedap,kalo suke,lehla tambah ikan bilis.Memang tambah mantapp!Gaul kasik rata then,siapla sambal kite!





Try oke.Sangatla sempoii!

Comments

Popular posts from this blog

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

Missing..