Lomang Nogori














Duk belek2 gambo yang melambak dalam thumdrive, terjumper plak gambo time balik kampung few weeks back neh.Besala akukan memang antoo ngambik gambo.Ade jek gambo yang nak diamek.Pantang.Seb baek kamera compact,leh buh lam sling beg.Tu yang laju jek men"ynapp" ^_^












Kesahnyer,kitaoang baru jek lepas ngambik BIL aku kua tuk"outing" dari kapal dia yang duk belabuh kat Kuala Linggi.Besala,kalo bawak BIL akutu "outing",aderjer bende yang nak dicari,dibelinye. Kater susah nak jejak darat. Haruss oke.Barang2 toiletteries da wajib.Soping baju, kengkadang sua sekalik. Tapi kebesaannya BIL aku neh sebuk cari buah tangan nak kasik kat kapten kapal dia.Kemain sayang!Kapitan diatu oang Philipines.Buleh plak ritu sebelom BIL aku nek bot pi darat,kapten kapal tu ode mintak bawak balik LOMANG!Aduyaii..yang aku plak ala2 sengal neh pi kat ceklola aku.
"Ehh,sekang lom raye,adeke oang jual lomang b??"
"Kat ghambau neh adelaaa,dBEST lagik,tapi kene ar carik!"  "oooowwwwh..ade eh??" ^_^
















Buktinya..ha tengok ar memang ade!Ceklola aku tak tipo.. 
Kitarang(read : ceklola) jumpe pacik specki neh juai lomang kek tepi simpang neh..Cari sendirikla haaa ^_*

Pacik yang sokmo senyum neh bangetla "mesra alam"..siap kasek kitaoang test lagik lomang fhanas yang baru masak tuh!Ceklola aper alagik pantang,laju jek kalo bab makan. Lagik2 preee, Iskiskisk..

Memang seedap!Lemak sungguh lomang acik neh.Cukup rasa ar.Aku neh,gatai mulut,siap tanya gi "Acik,rendang2 tadak ka" hikhikhik,acik tuh bantai senyum sokmo.Konpom dia pelik tengok ape kehaei'la minah neh duk snap2 gambo. Sempat aku pi "nasi tambah",saja mo kaco paciktu... "Acik,gambo neh nak masok paper taw acik" hikhik*jaat mode aku ektivatet* Sonok tui ceklola aku dapat makan lomang pree eh.Siap acik tu kasik misnes kad lagik suh col kalo mo ode tuk raya nanti..KELASS xkelas!!Kaedahnye dapatla,kire tercapaila hasrat suci lagi muni BIL aku mo bekalkan LOMANG NOGORI tuk kapitannye..Idokler mngidam laiee kapitannye ituh,.Ekceli ade g tompek len yang kiterang tuju sebonanyer dat day.Len kali aku story eh^_^


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..