Agenda wajib petang Jemaat

As a working mum,aku besanya akan masak during weekend.Tu jala pun masa yang ada,yang cukup. Workdays besanya tapow sokmo.But i do luv cooking. As and when ade chance musti nak masak.Tak kesah ar simple2 pun jadik.Asal masak sendirik, oang tua2 kata,"air tangan"tu penting..n aku sangat setuju.So bile nak masak kene ada bahan.N aku spesies suka masak mende2 "fresh"n not the frozen type.So the best pi pasarlorrr.

















Paling sonok,every friday evening kat area umah aku memang ada pasar malam..da jadik agenda WAJIB tuk akula kekirenye menjejakkan diri ke nite market neh mencari bebahan masak..Antaranya kedai ikan.Yang spesel n aku suke kedai ikan neh, bukan sekadar juai ikan taw,siap ade sebes(read:service)"siang ikan"..huhu sonang kojo den!^_^Tinggal goweng yo!Si danial plak kalo pi pasar takde mender lain dicarinyer..WAJIB pi singgah gerai "ice blended" yang satu neh.











Es blended mesia oang panggil.Rasa dia sedap,not bad.Murah pun murah.Yang banggenye biler tengok diaong neh,memude lagi da meniaga..Jadik boss.















Duk selalu belasah cb punye,aku tryla es blended mesia neh.Saja "try n error".Aku try yang neh,es blended orange.Sehinggit jek.Murah giler!Honestly memang sedap ar es blended diaong neh.Dats y ramai giler oang beratur.



















Then next stop tuk danial,gerai buku.Da agenda wajib tuk "usha"buku katun baru kesukaan die.Macam2,ade 'colouring book',sticker,puzzle pun ade.Rega memang affordablela.Bole campor2.Kalo nak beli satu reganya 3hinggit,kalo beli 2 baru 5inggit,murahkan??













Oang kata kalo pi pasar malam neh WAJIB kene buat bujet,kene plan,kalo tak laju ja belanja tuh belanja neh.Memang "rambang" jek mata tengok sume...tul tak?^_^












Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Annivesary@Konsert Gemuruh Double Trouble!Part2..n abesh

I HEART Bali - Romantica D'Amor Dinner and our last day of jalan2!

Missing..